احزاب دولتی در آلمان بسیاری از اعضای خود را از دست داده اند

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، نتایج یک آنالیز نشان می دهد که احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات آلمان که از احزاب دولت ائتلافی در این کشور هستند از اوایل سال 2018 میلادی تاکنون بسیاری از اعضای خود را از دست داده اند.

احزاب دولتی در آلمان بسیاری از اعضای خود را از دست داده اند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پردازش هوشمند به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، نتایج یک آنالیز که به سفارش خبرگزاری آلمان صورت گرفته است نشان می دهد که احزاب دولتی آلمان (احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات) در سال گذشته چند هزار عضو خود را از دست داده اند.

این کاهش اعضاء بیش از همه در حزب دموکرات مسیحی آلمان دیده شده است. این حزب در شروع سال 2018 حدود 426 هزار عضو داشت و از آن موقع با از ست دادن حدود 11 هزار نفر از اعضای خود به 415 هزار عضو کاهش پیدا نموده است.

کاهش تعداد اعضای حزب سوسیال دموکرات در این دوره زمانی البته کمتر و با این حال آن هم چشمگیر بوده است. بر اساس این آنالیز تعداد اعضای این حزب در این دوره زمانی از حدود 443 هزار نفر به 438 هزار نفر کاهش پیدا نموده است. تعداد اعضای حزب سوسیال مسیحی هم از حدود 141.400 نفر در اوایل سال 2018 به حدود 139 هزار نفر کاهش پیدا نموده است.

دیگر احزاب با افزایش تعداد اعضاء در این دوره زمانی روبرو بودند و تعداد اعضای حزب چپ به حدود 62 هزار نفر، حزب لیبرال دموکرات با افزایش هزار نفری به حدود 64 هزار نفر و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با افزایش حدود هزار نفری به 33.615 عضو افزایش پیدا نموده است.حزب سبز آلمان هم از 65 هزار عضو به حدود 75 هزار عضو ارتقاء پیدا نموده است.

بر اساس این آنالیز از شروع سال های نود احزاب ملی به طور میانگین حدود نیمی از اعضای خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "احزاب دولتی در آلمان بسیاری از اعضای خود را از دست داده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احزاب دولتی در آلمان بسیاری از اعضای خود را از دست داده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید