اسکار 2020 ، روزی روزگاری در هالیوود

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، روزی روزگاری در هالیوود ساخته کوئینتین تارانتینو و با حضور لئوناردو دی کاپریو و برد پیت در در نود و دومین دوره جوایز اسکار، در 10 رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش دوم مرد و بهترین فیلم نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

اسکار 2020 ، روزی روزگاری در هالیوود

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood) یک فیلم آمریکایی در ژانر کمدی-درام به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو است که در سال 2019 اکران شد. لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، کرت راسل، تیموتی اولفینت، داکوتا فانینگ، لوک پری، مارگارت کوالی و آل پاچینو ستارگان فیلم هستند. روزی روزگاری در هالیوود، نهمین فیلم بلند تارانتینو است و داستان آن در سال 1969 و شهر لس آنجلس رخ می دهد و ماجرای یک بازیگر تلویزیونی به نام ریک دالتون را دنبال می نماید که به همراه بدلکار خود، کلیف بوث در جستجوی راهی برای موفقیت در هالیوود هستند.

خبر ساخت این فیلم، نخستین بار در ژوئیه 2017 اعلام شد. روزی روزگاری در هالیوود، نخستین فیلم تارانتینو است که هاروی واینستین تهیه کنندگی آن را برعهده ندارد. به دنبال اتهامات آزار جنسی هاروی واینستین، تارانتینو مجبور به قطع همکاری با کمپانی واینستین شد. سپس در ماه اکتبر اعلام شد که سونی پیکچرز حق ساخت فیلم را خریده است. تارانتینو بعد از چندین بار دیدار و تأیید درخواست هایش که شامل اکران نسخه مورد نظر خودش می شد، این پیشنهاد را قبول کرد. فیلم برداری فیلم از ژوئیه تا نوامبر 2018 به طور کامل در لس آنجلس انجام شد. روزی روزگاری در هالیوود آخرین فیلمی است که لوک پری به طور رسمی در آن بازی نموده است. وی در مارس 2019 درگذشت.

  • هاروی واینستین تهیه کننده هالیوودی دستگیر می گردد

روزی روزگاری در هالیوود نخستین بار در تاریخ 21 مه 2019 در جشنواره کن 2019 به روی پرده رفت. فیلم اکران گسترده خود را از تاریخ 26 ژوئیه 2019 شروع کرد. کلمبیا پیکچرز، هی دی فیلمز و بونا فیلم گروپ مسئولیت اکران دنیای فیلم را برعهده دارند. روزی روزگاری در هالیوود با تحسین دنیای از سوی منتقدان همراه بود و در زمینه فیلم نامه، کارگردانی، بازیگری و تصویربرداری و بازسازی فضای دهه 60 هالیوود مورد تحسین نهاده شد. روزی روزگاری در هالیوود 389 میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد در حالی که بودجه ساخت آن 90 میلیون دلار است که آن را بعد از جنگوی زنجیرگسسته به دومین فیلم پرفروش کارنامه تارانتینو تبدیل می نماید. هیئت ملی بازبینی فیلم و بنیاد فیلم آمریکا، روزی روزگاری در هالیوود را به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال 2019 انتخاب کردند. روزی روزگاری در هالیوود در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در 5 رشته؛ از جمله، بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم موزیکال یا کمدی برای دی کاپریو و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه بود که در نهایت 3 جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین فیلم نامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای برد پیت را به خود اختصاص داد.

آل پاچینو، برد پیت و لئوناردو دی کاپریو در یک قاب از فیلم روزی روزگاری در هالیوود ساخته کوئینتین تارانتینو

  • داستان فیلم

ریک دالتون بازیگری است که حرفه خود را با حضور در آثار تلویزیونی شروع نموده و عمده شهرت خود را مدیون یک سریال وسترن است که از اواخر دهه 50 تا اوایل دهه 60 پخش می شده است. مدتی است که ستاره بخت ریک افول نموده و وی اوضاع مناسبی ندارد و به الکل پناه برده است. در این شرایط سخت فقط دوست صمیمی وی، یعنی کلیف است که او را همراهی می نماید. کلیف که بدلکار همیشگی ریک در آثارش بوده، یک ارتشی سابق است که شایعه ها می گوید همسر خود را به قتل رسانده اما وی از زندگی خود راضی است؛ در مقابل ریک معتقد است دوران او دیگر تمام شده و شاید بهتر باشد دنبال کار دیگری باشد. با گذشت مدتی کلیف و ریک هرکدام سر پروژه ای می فرایند. کلیف به عنوان بدلکار وارد سریال زنبور سبز شده و ریک نیز نقش منفی سریال لنسر را ایفا می نماید. در این میان، شارون تیت به همراه همسرش رومن پولانسکی خانه ای در نزدیکی محل زندگی ریک و کلیف می خرند و ریک امیدوار می گردد که شاید به لطف همسایگی پولانسکی بتواند دوباره به روزهای اوج بازگردد.

پشت صحنه فیلم روزی روزگاری در هالیوود

  • شناسنامه فیلم

بازیگران:

لئوناردو دی کاپریو - ریک دالتون (بازیگر فیلم های وسترن هالیوود در اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 میلادی برگرفته از شخصیت برت رینولدز)/ برد پیت - کلیف بوث (دوست صمیمی ریک برگرفته از شخصیت هل نیدهام)/ مارگو رابی - شارون تیت (بازیگر که با رومن پولانسکی ازدواج کرد و در زمان قتل باردار بود)/ کرت راسل - رندی (هماهنگ کننده بدل کار)/ تیموتی اولفینت - جیمز استیسی (بازیگر فیلم وسترن لنسر)/ داکوتا فانینگ - لینت فروم (عضو خانواده منسن)/ لوک پری - وین موندر (بازیگر فیلم وسترن لنسر)/ مارگارت کوالی - پوسیکت (عضو خانواده منسن)/ آل پاچینو - ماروین شوارتز (مدیر دفتر ریک و تهیه کننده هالیوود)/ دیمین لوئیس - استیو مک کوئین (سوپراستار فیلم های هالیوودی)/ بروس درن در نقش جرج اسپان/ امیل هرش در نقش جی سبرینگ/ اسکوت مک نری در نقش باب گیلبرت/ دیمون هریمن - چارلز منسن (رهبر خانواده منسن)/ آستین باتلر در نقش تکس واتسون (عضو خانواده منسن)/ لینا دانم در نقش کاترین شِیر (عضو خانواده منسن)/ مایک مه - بروس لی (بازیگر بین المللی)

ویکتوریا پدرتی - لزلی ون هوتن (عضو خانواده منسن)/ رومر ویلیس در نقش جوانا پتت/ دریما واکر در نقش کانی استیونز/ مدیسن بیتی در نقش پاتریشیا/ کلیفتن کالینز جونیور در نقش ارنستو باکرو

نویسنده تهیه کننده و کارگردان: کوئنتین تارانتینو

فیلم برداری: رابرت ریچاردسون

تدوین: فرد راسکین

شرکت فراوری: کلمبیا پیکچرز

توزیع کننده: سونی پیکچرز

اکران: 21 مه 2019 (کن)

26 ژوئیه 2019 (آمریکا)

زمان: 159 دقیقه

محصول: آمریکا

بودجه 90-96 میلیون دلار

گیشه 389.3 میلیون دلار

منبع: Once Upon a Time in Hollywood

منبع: همشهری آنلاین

به "اسکار 2020 ، روزی روزگاری در هالیوود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکار 2020 ، روزی روزگاری در هالیوود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید