برترین غذاهای صربستان کدامند؟

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، غذاهای حوزه بالکان جذابیت خودشان را دارند. در ادامه فهرستی از برترین غذاهای صربستانی را می توانید بخوانید، در این فهرست برترین خوراکی ها و غذاهای صربستانی معرفی می شوند. حداقل یکبار هم که شده این غذاهای خوشمزه را در سفر به صربستان امتحان کنید. این فهرست به شما یاری می نماید تا مانند یک شهوند محلی، سراغ برترین های صربستاk بروید و طعم بی نظیر این غذاها را تجربه کنید.

برترین غذاهای صربستان کدامند؟

1. چوپای یا چواپچی (Ćevapi):

یکی از غذاهای سنتی منطقه بالکان چوپای است. این غذای خوشمزه با دستورهای پخت مختلفی تهیه می شود اما نتیجه در همه آنها یکسان است. کبابی بسیار خوشمزه از گوشت چرخنموده تازه! این غذا همراه با نان نازکی مانند لواش و پیاز حلقه شده در کنارش سرو می شود. گاهی قایماق یا همان ماست غلیظ که مانند خامه است در کنارش قرا میگیرد و ترکیب بی نظیری از این غذا را می سازد.

2. کایماک (Kajmak):

کایماک از شیر تازه و محلی تهیه می شود و می توانید آن را در مغازه ای لبنیاتی صربستان که محصولات لبنی عرضه می نمایند، به راحتی بیابید. کایماک صربستانی بسیار خوشمزه است و یک دسر فوق العاده در صربستان محسوب می شود. اغلب در کنار غذاهای صربستانی کایماک هم سرو می شود.

3. شنیسل یا استیک کاراجوردی (Karađorđeva šnicla):

شاهزاده صربستان این غذا را به نام خودش نامگذاری کرد و می توان گفت کاراجوردی یه غذای اشرافی است. این استیک می تواد از گوشت گوساله یا خوک تهیه شود. در کایماک خوابانده می وشد و سپس با پودر سوخاری سرخ می شود. یکی از غذاهایی است که اگر پایتان را در بلگراد گذاشتید حتما باید ان را امتحان کنید.

4. سارما (Sarma):

سارما چیزی شبیه به دلمه برگ خودمان است. گوشت تازه خرد دشه در میان برگ های کلم می پیچند. تاریخچه این غذا به دوران امپراطوری عثمانی برمی شود و امروز این غذا همچنان در فهرست غذاهای محبوب صربستانی است.

5. موساکا (Musaka):

موساکا لایه لایه و خوشمزه است. گوشت در میان لایه هایی از سیب زمینی یا بادمجان روی هم قرار می گیرند و مایه خوش طعم آن از ادویه جات عالی تهیه می شود. معمولا یک برش از این غذای خوش طعم را با سالاد فصل میل می نمایند.

6. اجور (Ajvar):

شاید اجور یک جور سالاد به حساب بیاید. ظرفی از اجور همواره می تواند در کنار غذاهای دیگر صربستانی سرو شود. وقتی بادمجان تازه را همراه با سیر خرد شده و فلفل قرمر مخلوط کردند، می توان گفت که اجور آماده است. اگر گردشگر هستید، حتما محلی ها در صربستان از شما می پرسند تا به حال اجور صربستانی را امتحان نموده اید؟

7. پنیر محلی (Mladi sir):

پنیر صربستانی، کم چرب است و تقریبا طعم خنثیایی دارد. بنابراین اکثرا در کنار غذاهای گوشتی سرو می شود. گاهی در سالاد هم از آن استفاده می نمایند. اگر دوست دارید این پنیر خوش مزه را امتحان کنید کافیست در رستوران های صربستان سراغ غذایی با نام Gibanica sa sirom را بگیرید.

8. سوسیس صربستانی (Kobasice):

جالب است بدانید که در صربستان سوسیس های بسیار زیادی فراوری می شود و آنقدر متنوع اند که اگر بخواهیم همه آنها معرفی کنیم ضروری است تا مطلب جداگانه ای بنویسیم. اما برای نمونه اگر به صربستان سفر کردید این چند سوسیس را از یاد نبرید و در فهرست شکم گردی خود قرار دهید.

  • Srem sausage
  • Krvavice
  • Svargla

این را هم بدانید که برخی از این سوسیس ها قبل از مصرف باید سرخ شوند و برخی دیگر به صورت خام قابل مصرف اند.

9. همبرگر صربستانی (Pljeskavica):

در واقع این همبرگر چیزی شبیه به کتلت است. این همبرگر از غذاهی محبوب صربستانی است و البته گردشگر ها هم به محض اینکه این خوردنی خوشمزه را امتحان می نمایند، عاشقش می شوند. گوشت چرخنموده تازه همراه با ادویه جات بی نظیر صربستانی مخلوط شده و در نهایت سرخ می شود. این همبرگر یا کتلت خوشمزه با نان مخصوصی که کمی کلفت تر از نان لواش است سرو می شود. دورچین یک بشقاب Pljeskavica هم کاهو و گوجه و پیاز است. نان مخصوص سرو این همبرگر هم لپینجا یا لپینیا است.

10. چوآرتسی (Cvarci):

چوآرتسی غذای سنتی صربستان است. اگر از امتحان کردن غذاهای عجیب و متفاوت خوش تان می آید احتمالا این غذا نظرتان راجلب خواهد نمود. روده خوک یکی از غذاهای پرطرفدار صربستانی است. در واقع چوآرتسی روده خوک ریز شده است و مانند چیپسی خوشمزه سرخ می شود. این غذا را هم می تواید در فهرست تان قرار دهید.

گردآوری و تنظیم: تحریریه وبلاگ پردازش هوشمند

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "برترین غذاهای صربستان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین غذاهای صربستان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید