کوشش سازمان ملل برای حفاظت از دریاهای آزاد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، اولین اقدامات مهم در مسیر حفاظت قانونی از دریاهای آزاد قرار است در مقر سازمان ملل در نیویورک مورد آنالیز قرار گیرد.

کوشش سازمان ملل برای حفاظت از دریاهای آزاد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، دریاهای آزاد که 46 درصد سطح کره زمین را در بر می گیرد به دلیل حفاری در عمق دریاها و صید بی رویه در معرض خطر قرار دارند.

طی دو سال آینده، نمایندگان دولت ها این هدف را دنبال خواهند کرد تا طرحی را تهیه نمایند که بر اساس آن دریاهای آزاد در برابر سوء استفاده حفاظت شوند. هرچند، برخی از کشورها از جمله آمریکا از این پیشنهادات استقبال گرمی نکرده اند.

کارشناسان معتقدند که اقیانوس های دنیا به دلایل متعددی حیاتی هستند. آنها می گویند اقیانوس ها حدود 90 درصد گرمای مازاد و حدود 26 درصد از دی اکسید کربن مازاد ناشی از فعالیت های بشر را جذب می نمایند.

به گفته کارشناسان نیمی از کره زمین که دریاهای آزاد هستند از حیات موجودات خاکی در برابر تاثیرات مخرب تغییرات اقلیمی حفاظت می نمایند. با این حال اقدامات کافی برای حفاظت از دریاهای آزاد انجام نگرفته است. حفاظت از تنوع زیستی دریاهای آزاد از طریق نظارت و اعمال قانون تنها اقدام حائز اهمیت است که می توان برای حفاظت از کره زمین انجام داد.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، همچنین محققان بر این باورند که دریاهای آزاد منبع اصلی منابع معدنی در سال های آینده خواهند بود. به عنوان مثال سال گذشته گروهی از کارشناسان انگلیسی توانستند میزان بالایی از ماده ای کمیاب و با ارزش که در ساخت پانل های خورشیدی به کار گرفته می گردد در این آب ها کشف نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کوشش سازمان ملل برای حفاظت از دریاهای آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش سازمان ملل برای حفاظت از دریاهای آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید