فصل مناسب سفر به قونیه چه زمانی است؟

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، شهر قونیه، شهر عشق و عرفان، یکی از قدیمی ترین و عرفانی ترین شهرهای ترکیه است. قونیه در ترکیه به شهر صوفی شهرت دارد. آیین صوفیگری در شهرقونیه زنده نگه داشته شده. شهر قونیه آب وهوای معمولی مدیترانه ای دارد؛ به این معنی که تابستان هایش گرم و زمستان های آن سرد است. می توانید هر زمان از سال به قونیه سفر کنید و عاشق این شهر شوید. فصل مناسب سفر به قونیه، اگر به دنبال زمان خلوت سال هستید، فصل بهار و پاییز است. اما اگر به دنبال یک تجربه فرهنگی در سفر خود هستید، فصل مناسب سفر به قونیه برای بازدید از مکان های تاریخی آن، فصل زمستان خواهد بود؛ زیرا این شهر در هرسال در ماه دسامبر میزبان یک فستیوال عرفانی است، اگر به دنبال هوای آفتابی روشن هستید، تابستان ها نیز عالی هستند. وضعیت هوا در تابستان به جز مردادماه در بقیه ماه های آن عالیست.

فصل مناسب سفر به قونیه چه زمانی است؟

شهر قونیه

شهر قونیه در مرکز آناتولی کشور ترکیه، یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه است که قدمتی طولانی دارد و در زمان روم با نام ایکونیوم شناخته می شد. قونیه زمانی به عنوان پایتخت ترک های سلجوقی از قرن دوازدهم تا سیزدهم بود. همین طور یکی از مراکز بزرگ فرهنگی ترکیه به شمار می آید.

آب و هوای شهر قونیه

شهر قونیه از آب و هوای سرد و نیمه خشک برخوردار هست، قونیه تابستان های گرمی دارد. دمای میانگین این شهر در تابستان به میزان 30 درجه سانتی گراد و در فصل زمستان منفی 4.2 درجه سانتی گراد هست. با توجه به شرایط جغرافیایی شهر قونیه و قرارگیری آن در ارتفاعات، این شهر تابستان هایی خشک را همراه با شب هایی سرد دارا هست. اگرچه متوسط میزان بارندگی در شهر قونیه کم است اما در طول سال شاهد بارندگی در این شهر خواهید بود. در ادامه با فصل مناسب سفر به قونیه با توجه به هدف خود از این سفر آشنا خواهید شد.

فصل مناسب سفر به قونیه

فصل بهار از تاریخ 23 آوریل تا 22 جولای (3 اردیبهشت تا 31 تیر) و فصل پاییز از تاریخ 20 آگوست تا 21 اکتبر (29 مرداد تا 29 مهر) فصل مناسب سفر به قونیه از لحاظ آب و هوا می باشد. میانگین دما در شهر قونیه در زمان های متفاوت سال متغیر است، بر اساس رطوبت، هوا در نیمی از سال سرد و در نیمی دیگر بسیار مطبوع است. احتمال بارندگی باران و برف در سال به میزان کم می باشد. شهر قونیه در میان مقاصد توریستی جهان، با توجه به آب و هوا، دارای نمره 47 از 100 است. فصل مناسب سفر به قونیه، اگر سفر در گرم ترین ماه های سال را ترجیح می دهید، ماه های جولای، آگوست و ژوئن می باشد و اواخر ماه جولای (اوایل مرداد)، گرم ترین روزها را در شهر قونیه تجربه می کنید.

بهار قونیه از ماه مارس تا می

بهار اوقات دوست داشتنی سال و فصل مناسب سفر به قونیه است. با سرما شروع می شود و نسبت به ماه های بعدی گرم تر می شود. میانگین دمای روز در حدود 16 درجه سانتی گراد است که شب ها سردتر می شود. احتمال بارندگی بسیار کم است. مارس یک ماه کمتر توریستی است درحالی که آوریل و ماه می تعداد زیادی از توریست ها وارد شهر می شوند و فصل مناسب سفر به قونیه است - اما در مقایسه با فصل تابستان هنوز هم خلوت تر است.

هیچ فستیوال سالانه محبوبی در فصل بهار و این مدت وجود ندارد، اما می توانید منتظر کنسرت ها و اجراهای محلی باشید. در این دوره بسیاری از گل ها شکوفا می شوند و شهر را پرجنب وجوش می کند و بنابراین اگر این نوع از آب وهوا را می پسندید فصل مناسب سفرتان به قونیه را پیدا کرده اید.

تابستان قونیه از ماه ژوئن تا آگوست

تابستان فصل مناسب سفر به قونیه و فصل اوج گردشگری در شهر قونیه است و شهر می تواند بسیار شلوغ باشد. آب و هوا در قونیه خیلی گرم نیست، بنابراین زمان خوشایند و فصل مناسب سفر به قونیه برای بازدید از شهر می باشد. متوسط دما 25 درجه سانتی گراد است که این دما شب ها به میزان 10 درجه سانتی گراد کاهش می یابد. در این ماه ها بارندگی پیش بینی نمی شود. جشنواره بین المللی nasreddin Hodja فستیوالی است که در ماه ژوئیه در هر سال چشم انتظار آن هستیم، این جشنواره بزرگی است که به یک نام برجسته در ادبیات ترکیه اختصاص یافته است.

پاییز قونیه از ماه سپتامبر تا نوامبر

فصل پاییز، فصل بسیار شلوغ سال نیست اما ماه های پاییز نیز به همان اندازه زیبا هستند. در ماه اکتبر می توانید دمای هوای به طور متوسط 20 درجه سانتی گراد را با وزش باد شدید در شب ها تجربه کنید. معمولاً در طول پاییز ماهانه 2-3 بار باران رخ می دهد که هنوز هم بسیار کم است و باعث تغییر حس و حال شهر نمی شود. بازی های Javelin Games که یک رویداد ورزشی ترکیه است معمولاً هر سال در ماه سپتامبر برگزار می شود و یک بازی هیجان انگیز است که با اسب انجام می شود، در صورت علاقه به این رویداد ورزشی، این فصل می تواند فصل مناسب سفر به قونیه برای شما باشد.

محبوب ترین فستیوال قونیه یعنی جشنواره مولانا، در ماه دسامبر هر سال برگزار می شود. پایکوبی دراویش یک اجرای باله جادویی و مسحورکننده است و یک رسم بسیار معنوی و سنتی است که باعث می شود یک شب جذاب و به یادماندنی را در شهر قونیه تجربه کنید، بنابراین در صورت علاقه به فستیوال مولانا و دیدن پایکوبی دراویش، فصل زمستان فصل مناسب سفر به قونیه برای شما است.

زمستان قونیه از ماه دسامبر تا فوریه

آب و هوا در سراسر ترکیه در زمستان بسیار سرد می شود و در شهر قونیه در فصل زمستان و در ماه های زمستانی دمای هوا می تواند تا صفر درجه سانتیگراد کاهش یابد. در این فصل می توان چند روز برف و باران را تجربه کرد. این فصل، کمترین میزان گردشگران را دارا می باشد، به همین دلیل می توانید خوش شانس باشید و از برخی از نرخ های خارج از فصل لذت ببرید.

مکان های دیدنی شهر قونیه هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری در این شهر زیبا و عرفانی است. از مهم ترین و بهترین مکان هایی که باید هر توریستی در تور قونیه و فصل مناسب سفر به قونیه از آن دیدن کند می توان به آرامگاه و موزه مولانا جلال الدین، شاعر و عارف ایرانی و موسس پایکوبی سماع در میان دراویش، مدرسه و موزه کاراتای، مدرسه الهیات و مسجد علاءالدین با قدمتی متعلق به قرن دوازدهم مدرسه و موزه مناره اشاره کرد.

مقبره برجسته کاشی کاری شده مولانا معروف ترین ساختمان قونیه است که باید در فصل مناسب سفر به قونیه از آن دیدن کنید. مقبره مولانا با گنبد فیروزه ای خوشرنگش در سفر به قونیه اولین چیزی است که توجه تان را جلب می کند. همه ساله در نیمه اول ماه دسامبر، مراسمی برای بزرگداشت مولانا جلال الدین برگزار می شود، با پایکوبی های دراویش، شبیه به حالت خلسه یک نمایش جذاب برای بینندگان ایجاد می کند. این مراسم زیبا به شب عروس شهرت دارد.

منبع: دالاهو

به "فصل مناسب سفر به قونیه چه زمانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل مناسب سفر به قونیه چه زمانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید