معافیت و سکه های طلا، آورده آسیایی برای والیبال

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، احمد ضیایی معافیت پنج بازیکن تیم ملی و البته کسب سکه های طلا را اتفاق های خوب اعزام تیم ایران به جاکارتا می داند.

معافیت و سکه های طلا، آورده آسیایی برای والیبال

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند ، تیم ملی والیبال پس از قهرمانی در بازی های آسیایی به کشور بازگشت. آن هم در شرایطی که کمتر از 9 روز دیگر باید در رقابت های قهرمانی دنیا به میدان برود. حضور در بازی های آسیایی با توجه به این فاصله کم تا رقابت های دنیای، یکی از بحث های اصلی پیش از اعزام این تیم بود اما به هر ترتیب این اعزام صورت گرفت و حالا بازیکنان ایران در فاصله اندک باقی مانده هم باید استراحت نمایند، هم دو سفر به اسلوونی و سپس بلغارستان را پشت سر بگذارند و هم سه دیدار تدارکاتی برگزار نمایند.

احمد ضیایی درباره این شرایط و ارزش اعزام به بازی های آسیایی پاسخ جالبی داده. او معافیت پنج بازیکن تیم ملی و البته کسب سکه های طلا را از خوبی های اعزام به جاکارتا عنوان نموده و این مسائل را اتفاق های خوبی دانسته! رئیس فدراسیون والیبال در گفت و گو با ایسنا گفته است: قهرمانی در بازی های آسیایی باعث شد تا پنج بازیکن تیم ملی که در آینده به آن ها احتیاج خواهیم داشت، شامل قانون سرباز قهرمان شدند و از خدمت سربازی معاف شوند. هم چنین با توجه به قهرمانی پاداشی را که از پیش کمیته ملی المپیک معین نموده بود خواهند گرفت که همه این ها اتفاقات خوبی است.

این یعنی آقای رئیس با همین پنج معافیت و صد و اندی میلیون که بخاطر کسب طلا نصیب بازیکنان می گردد راضی گردیده. یعنی این آورده ها که می شد تحت شرایط دیگری هم حاصل گردد، به خستگی مفرط تیم ایران پیش از مهمترین تورنمنت سال های اخیر می ارزد.

از طرف دیگر سرمربی تیم ملی و خود ضیایی بازی های ایران در اندونزی را تدارک رقابت های دنیای عنوان نموده بودند و معتقد بودند مسابقه با این تیم های آسیایی می تواند مقدمه حضور در بلغارستان باشد. دیدارهایی که البته تعیین شد هیچ گونه چالشی را برای تیم ایران به همراه نداشت و پنج برد سه بر صفر نتیجه آن ها بود.

رئیس فدراسیون اما ضعف رقبای ایران را کتمان نموده و معتقد است حریفان آسیایی با تمام توان بازی نموده اند: باید تصریح کنم که تمام تیم های حاضر در بازی های آسیایی با جان و دل کوشش می کردند و این گونه نبود که فکر کنیم با تیم های ضعیفی بازی می کنیم. قبول دارم که دیدار با مغولستان جای بحث ندارد، اما در بازی های بعدی برابر پاکستان، قطر و کره جنوبی شاهد عملکرد خوب حریفان بودیم. باور کنید که در دیدار پایانی بازیکنان کره جنوبی خودشان را به آب و آتش می زدند تا یک ست بگیرند یا در بازی نیمه نهایی انگیزه مضاعف قطری ها باعث شد در ست اول با اختلاف بسیار کم به پیروزی برسیم. پیش از بازی با قطر به بازیکنان گفتم که اجازه ندهید روی اعصاب تان بروند، چرا که قصد داشتند با کارهای روانی افکار موسوی و معروف را بر هم بریزند. معقتدم این بازی ها دیدارهای تدارکاتی مناسبی پیش از قهرمانی دنیا بود.

یعنی صرف اینکه حریفان مقابل ایران تمام توان شان را گذاشته اند و در یک ست به تیم ایران مقداری فشار آمده، یعنی تیم تدارک مناسبی برای رقابت های دنیای داشته است!

ضیایی برنامه به شدت فشرده بازیکنان ایران در 9 روز آینده و اولین بازی ایران در رقابت های دنیای را نیز توضیح می دهد: بازیکنان (دوشنبه) به ایران رسیدند و با توجه به نظر کادر فنی 48 ساعت آزاد هستند که به استراحت بپردازند و به دیدار خانواده های شان بروند. سپس تیم ملی عازم اسلوونی می گردد و در آن جا با تیم های آمریکا، کانادا و اسلوونی بازی های دوستانه ای را انجام می دهد و بیستم شهریور از اسلوونی عازم وارنا بلغارستان خواهد شد و 22 شهریور اولین دیدارش در قهرمانی دنیا را انجام می دهد.

به هر ترتیب تیم ایران با این برنامه راهی رقابت های قهرمانی دنیا خواهد شد و باید دید با چه شرایطی وارد این رقابت ها خواهد شد. با این حال باید دید آیا خستگی که خیلی ها درباره آن هشدار داده و می دهند، تاثیری بر عملکرد و نتیجه ایران خواهد داشت یا همه چیز طبق برنامه ای که رئیس فدراسیون و کولاکوویچ چیده اند پیش می رود.

طبق برنامه اعلام گردیده، تیم ملی والیبال روز چهارشنبه راهی اسلوونی می گردد و روز پنجشنبه در اولین مسابقه اش در این رقابت های بین المللی این کشور به میدان می رود. ایران در این تورنمنت با تیم های اسلوونی، کانادا و آمریکا مسابقه خواهد داد و پس از آن راهی رقابت های دنیای می گردد. رقابت هایی که این بار به صورت مشترک در بلغارستان و ایتالیا برگزار می گردد. دیدارهای تیم ایران در بلغارستان برگزار خواهد شد و شاگردان کولاکوویچ با تیم میزبان، لهستان، پورتوریکو، کوبا و فنلاند همگروه است.

4،*250

منبع: ایران ورزشی

به "معافیت و سکه های طلا، آورده آسیایی برای والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت و سکه های طلا، آورده آسیایی برای والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید