معرفی بهترین مقاصد شکلات در جهان

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، شکلات، این خوراکی محبوب در کل جهان، علاوه بر اینکه دل خیلی ها را برده و بسیاری را معتاد خود کرده است، پول زیادی هم به جیب تاجران شکلات ریخته است. هیچ چیز به اندازه شکلات، یک عاشق شکلات را شاد نمی کند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، احتمالا برایتان جالب خواهد بود که با معروف ترین مقاصد شکلات در جهان آشنا شوید و بخواهید شکلات را در این کشورها امتحان کنید. 7 جولای روز جهانی شکلات است و به این مناسبت با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید تا به معرفی بهترین مقاصد شکلات جهان بپردازیم.

معرفی بهترین مقاصد شکلات در جهان

سوئیس، برترین مقصد شکلات دنیا

اولین نام در فهرست مقاصد شکلات در دنیا سوئیس است. کشوری که مهد برترین برندهای شکلات دنیا محسوب می شود و تعجبی ندارد که بیشترین مقدار مصرف سرانه شکلات را در دنیا دارد (سالانه حدود 8.8 کیلوگرم).

اگر عاشق شکلات شیری هستید، هیچ جا بهتر از زوریخ نیست. بلیط زوریخ را تهیه کنید و راهی این کشور شکلاتی شوید. زوریخ، مرکز تولید شکلات در دنیاست و کارخانه های معروف ترین برندهای شکلات در دنیا در زوریخ قرار گرفته است. یکی از مهمترین جاذبه های زوریخ ، کارخانه شکلات سازی Lindt & Sprungli است. این کارخانه در واقع به عنوان موزه شکلات در سوئیس فعالیت دارد که تاریخچه شکلات، یک تور گردشی شکلاتی و تست انواع شکلات را ارائه می دهد، درست مثل فیلم کارخانه شکلات سازی که حتما با بازی جانی دپ آن را تماشا کرده اید!

اگر در پی امتحان یک طعم منحصر به فرد هستید، پیشنهاد می کنیم سوار قطار شکلات سوئیس شوید؛ این قطار از Montreaux حرکت می کند، در Gruyeres توقف کرده (محل تولید پنیرهای گرویر) و در انتها به Broc می رسد. در مقصد هم همراه با تور گردش در کارخانه Cailler-Nestle می شوید. بعد از آن، گردشی در خیابان Bahnhofstrasse خواهید داشت که گران ترین خیابان زوریخ است و برندهای معروفی چون آرمانی، شنل، لوییس ویتون در آن قرار دارند. در همین خیابان، می توانید شکلات هایی از برترین تولیدکنندگان شکلات در دنیا خریداری کنید. Teuscher که یک فروشگاه شکلات بسیار قدیمی است، بیش از صد نوع شکلات عرضه می کند که به شیوه سنتی و بدون مواد شیمیایی ساخته شده اند.

آرژانتین

شهر باریلوچه (Bariloche) شهری در استان ریونگرو است، که در دامنه کوه های آند در امتداد جنوبی دریاچه ناهوئل هوئاپی (Nahuel Huapi) قرار گرفته و چشم انداز فوق العاده زیبایی شبیه سوئیس دارد. اما علاوه بر طبیعت زیبا و تماشای، این شهر به خاطر بستنی های دست ساز و شکلات های فوق العاده اش، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

معروفیت غذاها و دسرهای منطقه، تقریبا از نیم قرن پیش آغاز شد و اکنون از شکلات های معمولی گرفته تا شکلات های میوه ای، در این منطقه تولید و عرضه می شود و سبب شده تا بهشت دوستداران شکلات در دنیا شود. در خیابان Calle Mitre که قدم بزنید، تعداد زیادی شکلات فروشی و کارخانه شکلات می بینید که شکلات ها را با قیمت منصفانه ای می فروشند و فروشندگان خوش اخلاقی دارند که با حوصله به همه سوالات درباره محصولاتشان پاسخ می دهند.

ایتالیا

شهر توسکانی در ایتالیا، منطقه ای مخصوص شکلات در مثلث بین فلورانس، پیزا و مونتکاتینی دارد. این منطقه در حومه شهر، فروشگاه ها و کارخانه های کوچک شکلات را در خود جای داده است. اگر به فلورانس رفتید، حتما به Vestri سری بزنید تا طعم برترین شکلات روی زمین را بچشید. اگر در انتخاب شکلات مردد شدید، حتما شکلات تلخ و ژله ای سیسیلی با طعم پرتقال را امتحان کنید. در فلورانس، بازدید از نمایشگاه سالانه شکلات های دست ساز را از دست ندهید. در این نمایشگاه، از بوی شکلات مست می شوید و با طعم شکلات به دور دنیا سفر می کنید. با خرید بلیط ایتالیا، این ماجراجویی را آغاز کنید.

فرانسه

وقتی صحبت از غذا و انواع خوردنی ها می شود، نمی توان نامی از مرکز خوراکی های دنیا یعنی فرانسه نبرد. بیشتر از 300 فروشگاه شکلات، از بوتیک گرفته تا فروشگاه های زنجیره ای که بسیاری برنده جایزه خلاقیت بوده اند، در پاریس یافت می شود. پاریس، مرکز مهم شکلات تلخ است و انواع شکلات با دستورالعمل های خلاقانه و کیفیت بالا در این شهر به فروش می رسد. بلیط پاریس را خریداری کنید و شکلات های متفاوت فرانسوی را در پاریس امتحان کنید.

بلژیک

بدون شک باید بلژیک را هم در میان برترین مقاصد شکلات در دنیا قرار بدهید. بروکسل، شهری زیبا اما در عین حال محبوب برای طرفداران شیرینی و شکلات است. در شهر بروکسل بیشتر از هر شهر دیگری در دنیا شکلات فروشی می بینید. دو تا از بزرگترین کارخانه های شکلات سازی دنیا در بروکسل یعنی گودیوا (Godiva) و لئونیداس (Leonidas) در این شهر قرار دارند. همچنین تماشای موزه شکلات و کاکائو (Musee du Cocao et du Chocolate) را در بروکسل از دست ندهید. در این موزه می توانید با تاریخچه شکلات و نحوه درست کردن آن آشنا شوید.

اسپانیا

اولین اروپایی هایی که شکلات آمریکای جنوبی را امتحان کردند، اسپانیایی ها بودند و از آن زمان بارسلونا، شهر محبوبی برای عاشقان شکلات شد. اولین دستگاه شکلات ساز تاریخ، در سال 1780 در این شهر ساخته شد. موزه شکلات (Museu De La Xocolata) در بارسلونا، جایی است که شما را با همه چیز درباره شکلات آشنا می کند و مجسمه هایی از جنس شکلات در آن به نمایش گذاشته شده اند. حتی در آن می توانید تفریحاتی مانند مزه کردن انواع شکلات و نقاشی با شکلات را تجربه کنید. کافی است برای کسب این تجربه فوق العاده در کنار تمام جاذبه های این شهر زیبا، بلیط بارسلونا را خریداری کنید و برای سفر آماده شوید.

آلمان

کلن، مرکز آلمان، شهری است که کارخانه شکلات سازی معروف Stollwerck را در خود جای داده است. موزه شکلات کلن با نام Imhoff Stollwerck ، نتیجه تلاش های فردی به نام هانس ایمهوف است که همه زندگی خود را وقف شکلات کرد! او این کارخانه را که حالا کاربری موزه دارد، در سال 1993 افتتاح کرد و محصولاتش را به کل دنیا معرفی کرد.

کاستاریکا

کاستاریکا یکی از مقاصد استوایی شکلات به شمار می رود. برداشت دانه های شکلات از درخت کاکائو در این منطقه یک سنت دیرینه است. تا قبل از اینکه قهوه و تنباکو در اواخر دهه 1700 در این کشور کشف شود، دانه شکلات از غذاهای اصلی مردم بومی اینجا به شمار می رفت. بیشتر شکلات های کاستاریکا از منطقه ها کارائیب می آید، چرا که این منطقه شرایط اقلیمی خوبی به دلیل بارش های فراوان دارد. از آنجا که دانه شکلات در سایه رشد می کند، به نحوی مانع از جنگل زدایی هم شده و حیات وحش منطقه را حفظ کرده است. در بسیاری از مزارع منطقه، تورهایی برای گردش در مزارع شکلات و بازدید از درخت های آن ارائه می شود.

انگلستان

در دنیای شکلات های دست ساز، نام لندن می درخشد و این شهر را نمی توان از مقاصد شکلاتی دنیا کنار گذاشت. از سال ها پیش، تعدادی از کارخانه های شکلات سازی معروف و گران در دنیا در این شهر آغاز به تولید و فروش محصولات شان کردند. این شهر پر از بوتیک های نفیس شکلات مانند Paul A Young، Rococo و Hotel Chocolat است. سازندگان شکلات در لندن، از مواد محلی مانند پنیر بز و گلبرگ های گل رز کاراملی شده، در شکلات های خود استفاده می کنند.

با معرفی برترین مقاصد شکلات دنیا به استقبال روز دنیای می رویم

در این مطلب تعدادی از مهمترین مقاصد شکلات در دنیا را معرفی کردیم. در سفر خارجی خود به هر یک از مقاصد نام برده شده، حتما به موزه ها و مغازه های شکلات فروشی که گفته شد، سری بزنید. مطمئن باشید حتی اگر علاقه ای به شکلات نداشته باشید، رنگ و بو و حال و هوای این منطقه ها، شما را عاشق شکلات می کند. کافی است، بلیط هواپیما برای سفر به این کشورها را با قیمت مناسب خریداری کنید و یک سفر شیرین را تجربه کنید.

اگر تجربه بازدید از موزه های شکلات را داشته اید و به منطقه های که معرفی گشت، سفر کرده اید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

صبا پلاشانی

منبع: فلای تودی

به "معرفی بهترین مقاصد شکلات در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین مقاصد شکلات در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید