نحوه بازگشایی مدارس در مهرماه از زبان استاندار

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طبق آخرین مصوبه ستاد ملی مقرر شد در مهرماه مدارس به صورت غیرحضوری بازگشایی شوند و سپس در ماه آبان مدارس حضوری شوند، امکان تغییر این تصمیم باتوجه به شرایط شیوع کرونا وجود دارد.

نحوه بازگشایی مدارس در مهرماه از زبان استاندار

اقبال عباسی 9 شهریورماه در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت ریشه کنی بی سوادی، اظهار کرد: برای دسترسی به آمار بی سوادی و پیگیری بحث سوادآموزی این افراد راه های مختلفی وجود دارد، آموزش و پرورش می تواند به وسیله مراکز بهداشت و دهیاری ها به آمار افراد بی سواد در روستاها دسترسی پیدا کند، بعلاوه ثبت احوال هم می تواند آمار موردنیاز را در اختیار این مجموعه قرار دهد، اما قطعا نمی توان به تمامی این افراد دسترسی پیدا کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید نمود: برای ریشه کنی بی سوادی باید راه حل عملیاتی ارائه داد تا بتوان بر اساس راه حلهای پیشنهادی برنامه ریزی های لازم را انجام داد، هر مسئله ای که مطرح می گردد برای حل آن مشکل باید درخواست ها به صورت شفاف ارائه گردد.

وی با اشاره به شرایط مدارس روستاهای منطقه محروم منطقه دیناران، گفت: در این روستاها به دلیل صعب العبور بودن و تعداد کم دانش آموزان امکان احداث مدارس وجود ندارد، بنابراین می توان به این دانش آموزان در قالب مدارس عشایری خدمات ارائه دهیم.

عباسی با تاکید بر اینکه باید آمار دقیق دانش آموزان بازمانده از تحصیل و دانش آموزانی در یکسال اخیر ترک تحصیل نموده اند، جمع آوری گردد، اعلام کرد: امکان دارد باتوجه به غیرحضوری شدن مدارس و آموزش آنلاین بعضی از دانش آموزان به دلیل نبود امکانات و شرایط معیشتی خانواده از تحصیل در این ایام بازمانده باشند، باید برای بازگشت به تحصیل این دانش آموزان باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در مورد آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی نو، شرح داد: طبق آخرین مصوبه ستاد ملی مقرر شد در مهرماه مدارس به صورت غیرحضوری بازگشایی شوند و سپس در ماه آبان مدارس حضوری شوند، امکان تغییر این تصمیم باتوجه به شرایط شیوع کرونا وجود دارد.

وی اضافه کرد: معلمان در ایام شیوع ویروس کرونا و آموزش آنلاین زحماتشان بیش تر از ایام آموزش حضوری در مدارس بود، خوشبختانه ساماندهی خوبی در بحث آموزش مجازی در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت، اما برترین شیوه آموزش قطعا حضوری است.

عباسی اعلام کرد: حضور دانش آموزان در مدارس مزایای بسیار خوبی دارد، دانش آموزان با حضور در مدارس مسائل تربیتی و اجتماعی را فرا می گیرند، آموزش به شیوه مجازی آسیب و هزینه های بسیاری دارد و سال های متمادی طول می کشد تا این آسیب ها جبران گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نحوه بازگشایی مدارس در مهرماه از زبان استاندار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه بازگشایی مدارس در مهرماه از زبان استاندار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید