واکس گوش چه زمانی باعث عفونت می گردد؟

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، یک متخصص گوش و حلق بینی گفت: به طور طبیعی در داخل کانال گوش مقداری جرم وجود دارد که گاهی اوقات سلامتی انسان را به خطر می اندازد.

واکس گوش چه زمانی باعث عفونت می گردد؟

علیرضا مصباحی متخصص گوش، حلق و بینی در گفت گو با خبرنگار درباره عفونت گوش با واکس آن اظهار کرد: به طور طبیعی در داخل کانال گوش مقداری مواد به نام واکس (جرم داخل گوش) وجود دارد که نقش محافظت نماینده گوش در برابر بیماری های عفونی را دارد. بعضی افراد بر اساس تفکر اشتباهی که دارند تصور می نمایند جرم موجود در داخل گوش نوعی عفونت است در حالی که این مواد باید به مقدار طبیعی در داخل گوش وجود داشته باشد.

او در ادامه اضافه کرد: واکس موجود در گوش باعث می گردد که سطح PH موجود در گوش را به حالت اسیدی در بیاورد و همین امر مانع رشد باکتری ها و به خصوص عوامل عفونی مثل قارچ ها می گردد؛ مثلا PH گوش شناگر های حرفه ای که مرتبا در داخل آب هستند به دلیل شستشوی زیاد گوش ها از حالت اسیدی به قلیایی تبدیل می گردد؛ همین امر موجب مستعد شدن نسبت به بیماری ها عفونی گوش می گردد. یکی از نکات مهم این است که باید به طور طبیعی واکس در داخل گوش وجود داشته باشد.

متخصص گوش، حلق و بینی بیان نمود: امروزه تصورات اشتباهی درباره خالی کردن واکس از داخل گوش وجود دارد و بعضی ها به اشتباه تصور می نمایند وجود این مواد برای گوش می تواند مضر باشد در حالی که اینطور نیست. همانطور که مقدار زیاد آن موجب بیماری های گوش می گردد نبود واکس می تواند باعث عفونت و قارچ گردد.

او گفت: علت اینکه بعضی مواقع فرد احساس می نماید شنوایی خود را از دست داده افزایش میزان واکس گوش است که گاهی همراه با خارش و سوزش ظاهر می گردد.

مصباحی درباره راه تشخیص عفونت گوش گفت: تنها راه تشخیص عفونت گوش مراجعه به پزشک است. پزشک متخصص توسط دستگاه کوچکی بنام اتوسکوپ، که دارای چراغ قوه و لنز بزرگنمایی است، مجرای شنوایی را آنالیز می نماید. همانطور که می دانید ، پرده گوش سالم، تمیز و به رنگ خاکستری مایل به صورتی است. در حالیکه عفونت، پرده گوش را ملتهب و قرمز رنگ می نماید.

او بیان نمود: کلا پیشگیری بهتر از درمان است. درواقع روش های پیشگیری و دوری از این نوع بیماری کمترین هزینه را دارند. این روش ها عبارت اند: از دوری از مکان های خیلی شلوغ، تغذیه نوزادان از شیر مادر، سرماخوردگی مبدأ بخش زیادی از عفونت هاست. اگر از سرماخوردگی پیشگیری کنید، عفونت گوش را از خود دور می کنید. قرار دریافت در مجاورت دود سیگار یا قلیان نزدیکان خود باعث عفونت های فراوان در بدن می شوید. بنابراین تا آنجا که می توانید از دود دخانیات دوری کنید.

مصباحی یادآوری کرد: هنگام افزایش واکس گوش پزشک با دستگاه های ساکشن گوش به راحتی تمیز شده و عفونت های موجود از بین می رود.منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "واکس گوش چه زمانی باعث عفونت می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکس گوش چه زمانی باعث عفونت می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید