وجود 2700 گونه گیاه دارویی در کشور

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از وجود 2700 گونه گیاهان دارویی در کشور اطلاع داد.

وجود 2700 گونه گیاه دارویی در کشور

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، علیرضا احمدوند در جلسه گیاهان دارویی که با حضور مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی برگزار گردید، اظهار کرد: در جهان 13 اقلیم وجود دارد که 11 مورد مربوط به ایران است.

وی با بیان اینکه از 8 هزار گونه گیاهان دارویی 2700 مورد در کشور ما قرار دارند، اضافه کرد: سطح زیرکشت این گیاهان در کشور 51 هزار هکتار است که 151 هزار تن فراوری دارند.

احمدوند از وجود 49 هزار هکتار باغ در لرستان اطلاع داد و گفت: از این مقدار عرصه 45 هزار هکتار بارور هستند و 255 هزار تن فراوری دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان به رتبه اول استان در زمینه فراوری انجیر سیاه اشاره نمود و ادامه داد: همچنین در فراوری زردآلو مقام سوم و انار در صندلی هشتم قرار داریم.

وی گفت: حدود 1068 هکتار از اراضی لرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده گردیده است.

احمدوند به کشت زعفران در جهان اشاره نمود و با بیان اینکه این مقدار 110 هزار هکتار است، اظهار کرد: حدود 107 هزار هکتار این عرصه ها در ایران بوده و لرستان 0.9 فراوری آن را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان درآمد زعفران را 9 برابر گندم آبی و 25 برابر دیم مطرح کرد و گفت: قرار است تحت عنوان یک طرح در استان حدود سه هزار هکتار به کشت گیاهان دارویی اختصاص یابد که 5 میلیون تومان اعتبار دولتی و 20 میلیون به صورت تسهیلات پرداخت می گردد.

وی بیان نمود: پیشنهاد می کنیم گیاهان دارویی در استان کشت و اهلی سازی شوند چراکه درآمد اقتصادی خوبی دارند و در این راستا باید رویشگاه ها معرفی و متقاضیان نیز آموزش داده شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وجود 2700 گونه گیاه دارویی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 2700 گونه گیاه دارویی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید