چند فعالیتِ خانگیِ مفید برای سلامتی

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، بسیاری از افراد از انجام دادن کارهای خانه لذت نمی برند اما اگر بدانند که انجام این قبیل فعالیت ها به جز تمیز و مرتب شدن خانه، مزایای بسیاری نیز برای سلامتی شان دارد شاید نظرشان تغییر کند.

چند فعالیتِ خانگیِ مفید برای سلامتی

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، این فعالیت های ساده می توانند منجر به افزایش شادی، کاهش استرس و حتی محافظت از فرد در برابر بیماری ها شوند.

در این مقاله از سایت لایف هک شش مورد از مزایای سلامتی کارهای خانگی آورده شده که در صورت آگاهی از آن ها دیگر انجام این وظایف سودمند و ساده را به تعویق نخواهید انداخت:

مرتب کردن تخت خواب

مطالعات نشان داده است افرادی که هر روز تخت خواب خود را مرتب می نمایند، روز خود را با افزایش بهره وری و احساس رفاه بیشتری آغاز می نمایند.

بیشتر افرادی که صبح خود را با مرتب کردن تخت خواب خود آغاز می نمایند، احساس موفقیت کرده و تمایل دارند کارهای خود را یکی پس از دیگر انجام دهند.

این افراد هم چنین در طول روز احساس آسودگی و با انرژی بودن داشته و دچار سستی و خستگی نمی شوند. به یاد داشته باشید که ترک کردن یک تخت خواب نامنظم می تواند روزتان را با استرس همراه کند.

مرتب کردن و آراستن حیاط

افرادی که بیشتر درگیر کارهای خانگی و آراستن حیاط هستند، حدود 30 درصد کمتر از افرادی که کم تحرک هستند در معرض خطر سکته قلبی یا مغزی برای نخستین بار قرار دارند. علاوه بر آن ماده ای شیمیایی در علف های تازه بریده شده وجود دارد که باعث می شود افراد احساس راحتی و شادی بیشتری داشته باشند.

وقتی زمانی را در حیاط یا فضای سبز جلوی منزل کار و فعالیت می کنید با تعریق و سپس دوباره نوشیدن آب بدنتان تمام سمومی را که در آن تجمع یافته از خود خارج می کند. اغلب اوقات افرادی که زمان زیادی را در این محیط می گذرانند و تعریق می نمایند، پس از خنک شدن احساس کسب انرژی تازه ای خواهند داشت.

تمیز کردن سرویس های بهداشتی و حمام

سرویس های بهداشتی محلی مناسب برای رشد باکتری های مضر هستند. با تمیز کردن مرتب آن ها در واقع احتمال ابتلا به انواع بیماری ها را کاهش داده و احتمال انتقال آلودگی ها از محل توالت را به وسایلی مانند مسواک خود از بین می برید.

تمیز کردن مرتب سرویس های بهداشتی هم چنین از رشد قارچ ها نیز جلوگیری می کند که در صورتی که به موقع و به درستی به آن نپردازید، کنترل آن در آینده بسیار سخت خواهد شد.

پرورش گل و گیاه

شرکت در فعالیت هایی که به طبیعت مربوط است می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند. یک مطالعه نروژی گروهی از افراد مبتلا به انواع مختلف افسردگی را به صرف هفته ای شش ساعت به امور باغبانی واداشت. پس از گذشت چند ماه این افراد شاهد کاهش چشمگیر علائم افسردگی خود بوده و این بهبودی تا چند ماه پس از اتمام مطالعه نیز ادامه یافت.

نکته قابل توجه این جاست که با پرورش سبزیجات می توانید از سبزیجات سالم و تازه باغچه خود استفاده کنید.

خلوت کردن آشپزخانه

یک مطالعه اخیر نشان می دهد افرادی که خانه های بسیار شلوغ و درهم و برهم دارند، حدود 77 درصد بیشتر از دیگر افراد احتمال ابتلا به چاقی و اضافه وزن را دارند. یکی از دلایل این موضوع آن است که افراد در یک آشپزخانه شلوغ و درهم و برهم سخت تر می توانند خوراکی های مناسب و سالم برای خوردن انتخاب نمایند.

هنگامی که فرد آشپزخانه خود را مرتب و سامان دهی کند، می تواند شاهد مزایای سلامتی هم چون کاهش وزن بدون نیاز به دریافت رژیم باشد. هم چنین خلاص شدن از شر به هم ریختگی های یک آشپزخانه می تواند فرصتی مناسب برای دور ریختن مواد غذایی ناسالم باشد.

جارو برقی کشیدن

30 دقیقه جارو برقی کشیدن می تواند همان مزایای سلامتی 15 دقیقه ورزش کیک بوکسینگ را داشته باشد. به جای این که هر بار یک اتاق را جارو برقی بکشید، تمام خانه را یک مرتبه جارو کنید.

به هنگام جارو برقی کشیدن نه تنهای بازوهای شما، بلکه لگن و پاهای شما نیز به دلیل حرکات جلو و عقب کردن جارو ورزش می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چند فعالیتِ خانگیِ مفید برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند فعالیتِ خانگیِ مفید برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید