کشتی و وزنه برداری بدون روانشناس ورزشی در راه توکیو

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، توجه به مقوله استفاده از روانشناس ورزشی در کنار تیم ها و ورزشکاران اعزامی به المپیک یکی از مسائلی است که کشورهای توسعه یافته در حوزه ورزش به آن توجه جدی دارند، موضوعی که بعضی رشته های ورزش کشور که از شانس بالای کسب مدال در المپیک 2020 توکیو برخوردار هستند از آن غافل مانده اند.

کشتی و وزنه برداری بدون روانشناس ورزشی در راه توکیو

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، در آستانه المپیک 2020 توکیو و درحالی که کمتر از شش ماه تا مهمترین رویداد ورزشی جهان باقی مانده است، بعضی رشته های ورزشی کشور که از شانس فراوان کسب مدال در المپیک برخوردارند، در کمال تعجب بدون حضور روانشناس ورزشی تمرینات و اردوهای خود را دنبال می نمایند.

حضور روانشناس ورزشی در کنار تیم ها و نفرات اعزامی به المپیک یکی از مهم ترین مسائلی است که ورزش ایران توجه چندانی به آن ندارد و اساسا در فهرست اولویت های فدراسیون های ورزشی جایگاهی برای آن تعریف نشده است و متاسفانه ورزشکاران ایرانی قبل، حین و پس از رویداد پرفشاری نظیر المپیک بی بهره هستند.

کشتی فرنگی و آزاد ایران دو رشته ای هستند که شانس بسیار بالایی برای رفتن روی سکو در المپیک 2020 دارند، اما جالب اینکه هیچ درخواستی از سوی فدراسیون کشتی برای استفاده از روانشناس ورزشی در کنار دو تیم آزاد و فرنگی به کمیته روانشناسی کمیته ملی المپیک نشده است و این دو تیم بدون بهره مندی از روانشناس ورزشی فعالیت های خود را دنبال می نمایند.

وزنه برداری یکی دیگر از رشته های دارای شانس مدال ایران در المپیک است و تا کنون در کنار تیم ملی وزنه برداری از روانشناس ورزشی استفاده نشده هرچند که این فدراسیون به تازگی درخواست خود را به کمیته ملی المپیک ارائه نموده است.

بسکتبال دیگر رشته المپیکی است که در کنار تیم ملی روانشناس ورزشی ندارد و درخواستی نیز در این زمینه به منظور بهره مندی از روانشناس ورزشی نداشته است. در رشته دو و میدانی نیز روان شناس ورزشی حضور ندارد و دوچرخه سواری نیز دیگر رشته ای است که از چنین ظرفیتی مغفول مانده است.

هندبالی ها نیز هرچند پیروز به کسب سهمیه المپیک نشدند، اما آن ها نیز در تیم ملی روانشناس ورزشی نداشته اند.

با این وجود رشته های تکواندو، کاراته و شمشیربازی دارای روانشناس ورزشی هستند؛ کاراته از دو سال قبل و تکواندو و شمشیربازی هرکدام از یکسال قبل فرایند استفاده از روانشناس ورزشی را در دستور کار قرار داده اند.

همچنین فدراسیون والیبال از سال 1392 از معدود فدراسیون هایی است که به حضور روانشناس ورزشی در مجموعه تیم ملی توجه داشته است. تیم های ملی شنا و پینگ پنگ نیز دو رشته ای هستند که از حدود سه چهار سال قبل به این مسئله توجه نموده و از حضور روانشناس در کنار تیم ملی بزرگسالان خود بهره برده اند.

تیرانداری و تیروکمان نیز دو رشته ای هستند که روانشناس ورزشی ندارند، هرچند سرمربی تیم ملی تیراندازی بانوان خود روانشناس ورزشی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کشتی و وزنه برداری بدون روانشناس ورزشی در راه توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی و وزنه برداری بدون روانشناس ورزشی در راه توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید