آزمون استخدامی آموزش و پرورش کی برگزار می گردد؟

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، حسینی با اشاره به وضعیت جذب نیروی انسانی جدید در این وزارتخانه زمان احتمالی برگزاری آزمون استخدامی را خاطرنشان کرد.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش کی برگزار می گردد؟

سید جواد حسینی سرپرست آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار ، درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی اظهار کرد: سال جاری 12 هزار مهارت آموزِ ماده 28 جذب می کنیم که این مورد شامل بخشی از مجوز آزمون استخدامی است که پس از پذیرفته شدن در آزمون و مصاحبه، دوره 9 ماهه تا یک ساله را در دانشگاه گذرانده و جذب آموزش و پرورش می شوند.

حسینی درباره زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی با اشاره به اینکه به طورمعمول این آزمون در تابستان برگزار می گردد، توضیح داد: سعی می کنیم این آزمون را در مردادماه آماده کنیم تا برای برگزاری آزمون اقدام کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر ظرفیت پذیرش دانشجو معلمان به وسیله کنکور 98 اظهار کرد: بر اساس ظرفیت های پردیس های دانشگاهی و با توجه به توافقاتی که با سازمان امور اداری و استخدامی داشته ایم سال جاری 25 هزار سهمیه در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی گرفتیم.

حسینی ادامه داد: پذیرفته شدگان به وسیله پذیرش درکنکور 98 در دوره های چهار ساله پذیرفته می شوند، همچنین ظرفیت 12 هزار نفری را برای پذیرش به وسیله دوره های یک ساله ماده 28 در نظر گرفتیم که این افراد فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند و پس از قبول شدن در آزمون مصاحبه دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان می گذرانند.

سیاست آموزش و پرورش در پذیرش نیروی انسانی

وی اضافه نمود: سیاست ما بر این است که نیروی انسانی آموزش و پرورش جز به وسیله دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به این نهاد تعلیم و تربیتی وارد نگردد و اگرهم از فارغ التحصیلان دانشگاهی دیگری استفاده می کنیم به وسیله دوره های آماده سازی تربیتی و حرفه ای در دانشگاه فرهنگیان آنها را آموزش دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به ظرفیت پذیرش در دانشگاه تربیت شهید رجایی هم اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود 40 رشته فنی و حرفه ای و بیش از 160 رشته کاردانش داریم بنابراین برای تربیت هنرآموزان در این رشته ها به معلمان فنی احتیاج داریم که این روند به وسیله دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دنبال می گردد، تربیت معلمان حرفه ای در این دانشگاه انجام می گردد.

پیش از این حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام نموده بود که در کوشش هستیم تا 25 هزار دانشجومعلم در 98 پردیس و مرکز، 31 استان و 16 رشته در سال تحصیلی 98-99 تحصیل نمایند همچنین حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هم از تربیت 4 هزار معلم فنی در این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید خبر داده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آزمون استخدامی آموزش و پرورش کی برگزار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون استخدامی آموزش و پرورش کی برگزار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید