احداث جاده چهاربانده ملکان به مراغه

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، علی خدایی - تبریز - خبرنگار: تردد در جاده های قدیمی و فرسوده آذربایجان شرقی وقوع تصادفات مرگبار را افزایش می دهد.

احداث جاده چهاربانده ملکان به مراغه

بنا بر اعلام مسئولان جاده های کم عرض و قدیمی بین شهری و روستایی نزدیک به نیمی از تصادفات منجر به فوت استان را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که میزان تردد خودرو در این جاده های قدیمی هم روز به روز در حال افزایش است. یکی از این جاده های قدیمی که البته طول آن به کمتر از 30 کیلومتر می رسد، اما از نظر ارتباطی بسیار مهم است، جاده ملکان به مراغه است که از میان زمین های کشاورزی عبور می نماید، اما برای تسهیل در عبور و مرور و ارتقای امنیت شهروندان با همکاری کشاورزان مقرر شد جاده چهاربانده ای در این جهت احداث گردد که عملیات اجرایی آن در روزهای گذشته شروع شده است. ابوالقاسم سلطانی مدیر کل راه و شهرسازی استان، در این زمینه به چند سوال وبلاگ پردازش هوشمند پاسخ داده است.

  • دلیل به وجود آمدن حوادث متعدد رانندگی در جاده فعلی ملکان - مراغه چیست؟

این جاده یکی از پرترددترین جاده های ملکان به شمار می رود که به علت عبور کامیون های سبک و سنگین تخریب شده و همین خرابی جاده یکی از عوامل تصادف هاست. البته کم عرض بودن جاده هم باعث می گردد که در هنگام افزایش تردد خودروها آمار تصادف افزایش پیدا کند.

  • برای حل این مشکل چه تدبیری اندیشیده شده است؟

طی سال های اخیر، احداث یک جهت جدید در دست اقدام بود و به تازگی عملیات احداث این جاده شروع شده است. این جهت به صورت چهاربانده احداث خواهد شد و ملکان را به مراغه متصل می نماید. زمین احداث این جهت از سوی مردم بومی منطقه تامین شده است و تا خاتمه شهریور زیر بار ترافیک می رود.

  • فواید اجرای این طرح چیست؟

با اتمام این طرح علاوه بر کاهش تصادف، زمان سفر بین دو شهر نیز از 30 دقیقه به 15 دقیقه کاهش خواهد یافت و 6 کیلومتر نیز از طول جهت کاسته می گردد. همچنین، شهرستان ملکان به آزادراه پیامبر اعظم (ص) وصل خواهد شد.

  • گفته می گردد در اجرای این طرح زمین های کشاورزی هم آسیب می بینند. اعتراضی از سوی اهالی در این زمینه وجود ندارد؟

عملیات اجرایی جاده چهاربانده ملکان به مراغه با همکاری کشاورزان و تامین زمین از سوی خود آنها شروع شده است. بخشی از جاده از میان این اراضی عبور می نماید که البته تبعات مالی هم دارد. اما برای تسهیل در عبور و مرور و ارتقای امنیت خود، افراد محلی پیش قدم شده اند و همراهی نموده اند و ضرر و زیان مالی آن را برای حفظ امنیت جان مردم پذیرفته اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "احداث جاده چهاربانده ملکان به مراغه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث جاده چهاربانده ملکان به مراغه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید