از تفنگ وینچستر تا خانه ارواح

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، علاقمندان به سینمای هالیوود حتما فیلم سینمایی وینچستر را که در سال 2018 اکران شد، تماشا نموده اند. فیلم در خصوص زنی به نام سارا است که همسر رئیس کارخانه اسلحه سازی ویلیام است که تفنگ وینچستر را فراوری می نماید. سارا بعد از مرگ فرزند و همسرش به توصیه یکی از دوستانش در سن خوزه کالیفرنیا خانه ای می سازد که در تسخیر ارواح است و ماجراهایی در این خانه رخ می دهد که با مرگ سارا به سرانجام می رسد. این یک سناریو نیست، ماجرایی واقعی است که در آمریکا اتفاق افتاده و برادران اسپیریگ برای ساخت فیلم وینچستر از آن الهام گرفتند.

از تفنگ وینچستر تا خانه ارواح

ماجرای سارا در تاریخ خانه عجیب سن خوزه بارها و بارها تکرار می شود و آنقدر مهیج و عجیب است که سینمای هالیوود را مجاب نموده تا در خصوص آن فیلمی آن هم در ژانر وحشت بسازد. خانه وینچستر یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کالیفرنیا است. خانه ای عجیب و نیمه کاره که ساخت آن بدون اینکه نقشه و طرحی داشته باشد، 38 سال طول کشید و کارگران ساختمان بعد از مرگ سارا ساخت آن را نیمه کاره رها کردند تا این خانه عجیب تر به نظر برسد. البته زلزله ای که در سال 1906 سانفرانسیسکو را لرزاند باعث تخریب بخشی از این بنا شد، شاهدان آن سال ها روایت کردند که بعد از زلزله و تخریب بخش هایی از خانه سارا در یکی از اتاق ها محبوس شده و بعد از نجات معتقد بود که این اتفاق هم زیر سر ارواح خانه است. ماجرای نقش ارواح در زندگی سارا بر می شود به فاصله نزدیک مرگ فرزند و همسرش، وقتی همسر او که رئیس کارخانه اسلحه سازی بود بر اثر بیماری سل فوت کرد، یکی از دوستان سارا به او گفت که ارواح کسانی که با تفنگ های فراوری شده در کارخانه همسرش کشته شده اند، او و زندگی او را نفرین نموده اند. بعد از شنیدن این جمله بود که سارا تصمیم به ساخت این خانه عجیب در سن خوزه گرفت و تا انتها عمر ساکن آن بود.

خانه وینچستر 160 اتاق دارد که 40 اتاق آن با مبلمان اتاق خواب تزیین شده اند. عجیب بودن این خانه در همین جا تعیین می شود. سارا تنها ساکن این خانه بود اما 40 اتاق خواب برای آن ساخت تا هر شب در یکی از اتاق ها بخوابد و ارواح را گمراه کند تا به سراغش نیایند. عدد 13 در بسیاری از بخش های خانه دیده می شود و در تعدادی شمعدان ها، ردیف درخت ها، تعداد پنجره ها.

در خصوص این خانه آنقدر روایات عجیب و ترسناک نقل شده که اهالی کالیفرنیا در شب هالووین در کنار این خانه که در میان مردم منطقه به خانه ارواح معروف است، دور هم جمع می شوند و مراسم ویژه برگزار می نمایند.

منبع: همگردی

به "از تفنگ وینچستر تا خانه ارواح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تفنگ وینچستر تا خانه ارواح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید