افت قیمت جهانی نفت

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، انتظار آمار های ضعیف تر از انتظار از اقتصاد چین، قیمت نفت در معاملات امروز را به 42.76 دلار در هر بشکه کاهش داد.

افت قیمت جهانی نفت

به گزارش گروه مالی وبلاگ پردازش هوشمند به نقل از رویترز، پس از اینکه رشد مالی چین در سه ماهه سوم کمتر از انتظار بالا رفت، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت.

این ارقام، این نگرانی را تقویت کرد که افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا در حال تاثیرگذاری بر تقاضا در عظیم ترین واردکننده نفت خام دنیا است.

آمارهای دولتی نشان داد رشد مالی چین در سه ماهه سوم 4.9 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد درحالی که تحلیلگران انتظار رشد 5.2 درصدی را داشتند. پالایشگاه ها در چین، دومین مصرف کننده عظیم نفت در دنیا، نرخ پالایش خود را در ماه سپتامبر پایین آوردند.

هر بشکه نفت برنت با 17 سنت کاهش 42.76 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 16 سنت کاهش 40.72 دلار فروخته شد.

نفت برنت هفته گذشته 0.2 و نفت خام آمریکا 0.7 درصد افزایش و ذخایر نفت در آمریکا، عظیم ترین مصرف کننده نفت در دنیا کاهش یافت

هوآی لی، اقتصاددان OCBC گفت: آمارهای چین نشان داد که رشد در بخش کالا و خدمات افت نموده و درعین حال پالایش نفت هم ناامیدکننده است.

وی اضافه کرد: ما احتمالا شاهد کاهش قیمت در باقی روز خواهیم بود.

انتظار می رود، شور و هیجان چین برای خرید نفت در اوایل امسال، در سه ماهه چهارم در بحبوحه ذخایر بالا و سهمیه محدود واردات برای پالایشگاه های مستقل کم گردد.

لی اضافه کرد سرمایه گذاران بر نشست کمیته مشترک رصد وزارتی (JMMC) گروه اوپک پلاس در ساعات پایانی امروز متمرکز شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افت قیمت جهانی نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت قیمت جهانی نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید