الفبای دیدنی های موریس

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، گشت و گذار در موریس

جزیره موریس یکی از مهمترین جزیره هایی است که زیبایی های بی شمار و تفریحات مجذوب کننده آن گردشگران بسیاری را وا میدارد تا این جزیره را به عنوان مقصد سفرشان در نظر بگیرند. با خبرنگاران همراه باشید و با زیبایی های موریس آشنا شوید:

الفبای دیدنی های موریس
  • بازدید از جزیره رودریگز (Rodrigues island)

این جزیره ناهموار و آتشفشانی در فاصله 550 کیلومتری شمال شرق موریس قرار داشته و به جزیره ضد اضطراب معروفیت دارد. مرکز این جزیره (Port Mathurin) نام داشته و تنها 7 خیابان داشته و در آن تفریحات مختلفی مانند ماهیگیری در آب های عمیق، غواصی، کایت سواری و … امکان پذیر است.

  • آبشار تامارین (Tamarind waterfalls)

این منطقه زیبا در جنوب غربی جزیره موریس قرار گرفته و جهت دسترسی به آن تا حدی سخت است اما بدون تردید ارزش دیدن را دارد. این آبشار در بخش داخلی جزیره دارای 7 سلسله آبشار زیبا است که به وسیله کوهستان احاطه شده اند. این آبشار در نزدیکی مزرعه نیشکر قرار گرفته و شما در این بازدید باید خود را به دل طبیعت سپرده و نگران کثیف شدن لباس هایتان نباشید. پیشنهاد می گردد بدون راهنما به این منطقه نرفته و برای دیدن یکی از زیباترین منظره ها طول عمر خود در جزیره موریس؛ به دیدن آبشار تامارین بروید. در این منطقه گیاهان و پرندگان زیبا و منحصربه فردی زندگی می نمایند.

  • ساحل گرند بی

دیدنی منظره ها بستر اقیانوس با قایق های کف شیشه ای در گرند بی به معنی خلیج بزرگ (Grand Bay) یکی از برترین گزینه های پیش رو در موریس است. برای انجام انواع ورزش های آبی مانند (parasailing) که در آن با چتر نجات و طناب به قایق های تندرو متصل شده و به آسمان رفته و در پی قایق کشیده می شوید. گردش های زیر آب و اسکوتر های آبی می توانید به منطقه ها دریایی و ساحلی خلیج بزرگ و (Cap Malheureux) بروید.

  • دیدنی منظره جزیره

برای داشتن یک نمای 360 درجه از پورت لوئیس و منطقه ها شمالی جزیره، از کوه (Le Pouce) یا (the thumb) که دارای ارتفاع 812 متری هستند، بالا رفته و علاوه بر کوهنوردی، به مدت دو ساعت تا قله، از روستای (Petit Verger) دیدن کنید.

  • کوهستان موکا (Moka)

دسترسی به این کوهستان با یاری چهارچرخه های موتوری ویژه؛ اسب یا ماشین های دو دیفرانسیله امکان پذیر است و در این محل یک منطقه حفاظت شده طبیعی به وسعت هزار و 500 هکتار به نام (Domaine Les Pailles) وجود دارد. در این منطقه می توانید از آسیاب نیشکر و کارگاه تولیدات آن دیدن نموده و اسب سواری کنید. در این محل چهار رستوران قرار گرفته است که به شما برای وعده های غذایی، خدمات مناسبی ارائه می نمایند.

  • دیدنی دلفین ها

در سواحل غربی جزیره موریس و منطقه (Tamarin) امکان دیدنی حرکت دسته جمعی دلفین ها در اقیانوس وجود دارد. برای این منظور برنامه تورهای دو ساعته یا نیم روزه وجود دارد که در آن شما شانس دیدن دلفین های (bottlenose) و (spinner) را خواهید داشت.

  • سیاحت اکتشافی با جیپ (Safari jeep trips)

این سفر اکتشافی در پارک و منطقه طبیعی حفاظت شده (Yemen) در سواحل غربی موریس اجرا می گردد. در این منطقه دو رودخانه بزرگ جزیره موریس جریان دارند که (Rivière Rempart) و (Tamarin River) نامیده می شوند. در این منطقه تنوع مناسبی از گونه های جانوری بومی جزیره وجود داشته و مساحت این پارک حفاظت شده 4 هزار و 500 هکتار است. در این گشت با جیپ ، شما حیوانات متعددی از قبیل گورخر، شترمرغ؛ بزکوهی آفریقائی، گوزن جاوا، میمون، انواع اردک و غاز را در کنار منظرهی زیبا از جزیره خواهید دید.

  • از پارک (La Vanille Réserve des Mascareignes) بازدید کنید:

این پارک زیستگاه گروه کثیری از حیوانات، خزندگان و گیاهانی است که یکی از جنگل های بارانی بسیار دیدنی را تشکیل می دهند. در این محل چندین چشمه طبیعی آب شیرین نیز وجود داشته و در آن ها ماهی ها و میگوهای متعددی زندگی می نمایند. البته در این پارک تعداد زیادی کروکودیل نیز زندگی می نماید که به همین علت با نام پارک کروکودیل ها نیز معروفیت دارد. این پارک بعلاوه تنها نقطه ای در جهان محسوب می گردد که لاک پشت های (aldabra) در آن تکثیر می شوند. در این محل یک باغ وحش کوچک نیز وجود داشته و شما می توانید انواع حیوانات ساکن در جزیره موریس را دیدن کنید. انواع سوسمار، مارمولک های بزرگ؛ لاک پشت های دریایی و خشکی، خفاش، گوزن، میمون پوزه دراز، میمون های آفریقایی ، خوک، بز، گوسفند و … در این باغ وحش نمایش داده شده و بعلاوه می توانید از فروشگاه های این محل انواع محصولات ساخته شده از پوست کروکودیل را تهیه کنید.

منبع: الی گشت

به "الفبای دیدنی های موریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الفبای دیدنی های موریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید