بهتر بود آزادکاران بیشتری به صربستان اعزام می شدند

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، اواسط ماه گذشته بود که کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد تصمیم گرفت، رحمان عموزاد و امیر محمد یزدانی را به عنوان نمایندگان اوزان 57 و 65 کشتی آزاد ایران به جام جهانی 2020 صربستان اعزام کند، اما پس از چند روز اعلام شد یزدانی به دلیل تست مثبت کرونا شرایط حضور در رقابتهای جهانی را ندارد. به همین دلیل رحمان عموزاد تنها ملی پوش ایران بود که به همراه عباس حاج کناری مربی تیم ملی کشتی آزاد راهی صربستان شد. ثمره این اعزام نیز در نهایت یک مدال برنز و کارنامه قابل قبول برای عموزاد بود که جانانه جنگید و نشان داد انگیزه بالایی برای تثبیت جایگاهش در وزن 57 کیلوگرم دارد.

بهتر بود آزادکاران بیشتری به صربستان اعزام می شدند

اما اعزام تنها یک ملی پوش به رقابتهای جام جهانی صربستان در حالی که چندی قبل از این پیکارها، شاهد برگزاری رقابتهای انتخابی در اوزان دهگانه بودیم، باعث ابهام و حتی انتقاد بعضی از اهالی کشتی شد.

یکی از همین منتقدان، احسان لشگری ملی پوشان اسبق کشتی آزاد ایران بود که مدتی است در زادگاهش یعنی شهر قزوین مشغول مربیگری و سازندگی در کشتی است.

وی که افتخارات پر تعدادی از جمله مدال برنز المپیک 2012 لندن و برنز رقابتهای جهانی 2013 بودابست را در کارنامه دارد با حضور در یک گفتگوی تلویزیونی با انتقاد از این موضوع گفت: اگر قرار بود یک یا دو نفر را به جام جهانی بفرستیم، اصلاً چرا انتخابی برگزار گردید؟ آن موقع هم معین بود که به هر شکل مسابقه ای در صربستان برگزار می گردد که همه دیدم از رقابتهای جهانی به جام جهانی تغییر کرد. پس ما می توانستیم نفراتی مثل امین طاهری یا امیرحسین زارع را هم اعزام کنیم.

لشگری اضافه کرد: احساس می کنم نخواستیم لیگ ما شکلش تغییر کند و بچه ها را به جام جهانی نفرستادیم. درحالیکه هم کشتی گیر و هم مربی باید میدان ببینند. مربی هم مدت طولانی از مسابقه رسمی دور باشد، مثل کشتی گیر استرس می گیرد. درحالیکه مسابقه دیگری تا گزینشی المپیک نداریم، به نظرم خوب بود بچه ها با تعداد بیشتری در صربستان کشتی می گرفتند و برد و باختش اصلاً مهم نبود. البته من از فدراسیون کشتی تشکر می کنم که لیگ را در این شرایط کرونا برگزار کردند و از نظر اقتصادی به کشتی یاری شد، ولی چون بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت، می شد زمان آن را جلو و عقب می کردند تا بچه ها در صربستان کشتی بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بهتر بود آزادکاران بیشتری به صربستان اعزام می شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهتر بود آزادکاران بیشتری به صربستان اعزام می شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید