ترفندهایی برای خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، برخلاف تصور عموم سفرهای هوایی می توانند با رعایت نکاتی ساده به سفری مقرون به صرفه و باصرفه تبدیل شوند.

ترفندهایی برای خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما

رقابت در زمینه قیمت بلیط هواپیما همیشه وجود داشته است و با رونق گرفتن سایت های فروش و رزرو اینترنتی، این رقابت شدت بیشتری نیز یافته است؛ زیرا افرادی که بودجه زیادی برای خرید بلیط هواپیما ندارند همیشه در پی کمترین قیمت ها هستند و در فضای اینترنت قیمت ها راحت تر در دسترس است.

برای انتخاب پرواز مقرون به صرفه باید دقت کرد. ممکن است یک پرواز را در چند آژانس و وب سایت مختلف با قیمت های مختلف پیدا کنید. بعلاوه پروازها خدمات مشابه و یکسانی ندارند یا حتی قیمت آن ها در زمان های مختلف فرق می نماید. در ادامه با وبلاگ پردازش هوشمند همراه باشید تا از مهم ترین نکات درباره خرید بلیط هواپیمای مقرون به صرفه آگاه شوید.

1. از موتور جستجوی پرواز برای پیدا کردن بلیط مقرون به صرفه بهره ببرید

موتورهای جستجوی پرواز به شما یاری می نمایند مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیمای مورد نظرتان را ساده تر و سریع تر پیدا کنید. اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین های داخلی یا خارجی را دارید، می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز وبلاگ پردازش هوشمند بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر تهیه کنید. با استفاده از وبلاگ پردازش هوشمند، تنها موتور جستجوی پرواز ایرانی، برای پیدا کردن برترین قیمت پروازهای داخلی یا خارجی تنها کافی است مبدا، مقصد، تاریخ مسافرت و تعداد مسافران را وارد کنید تا همه پروازهای موجود مطابق با آن به شما نمایش داده شوند. بعد از انتخاب پرواز مطلوب خود، قیمت فروشنده های معتبر را با هم مقایسه کنید و بلیط را از آن سایت خریداری کنید. با مراجعه به وبلاگ پردازش هوشمند احتیاج نیست قیمت بلیط ها را در چند سایت ببینید، بلکه همه آن ها را، چه چارتری و چه سیستمی در کنار هم یکجا می بینید.

2. نسبت به زمان و روز سفر خود منعطف باشید

قیمت پروازها با تمام امکانات، بسته به روز آن در هفته و زمان آن در سال، متغیر است. نوروز، تابستان و زمستان زمان های شلوغی برای پرواز هستند. قیمت بلیط هواپیما طی این فصول از سال بالاتر است؛ بنابراین تا حد ممکن در این زمان ها سفر نکنید.

  • وسط هفته سفر کنید. قیمت بلیط آخر هفته ها بیشتر است.
  • مقرون به صرفه ترین پروازها، صبح های زود یا آخر شب انجام می شوند.
  • قیمت بلیط هواپیما درست بعد از تعطیلات، به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.

بخش بلیط هواپیمای وبلاگ پردازش هوشمند با فراهم کردن فیلترهای مختلف و رابط کاربری مناسب، پیدا کردن پروازی را که به زمان مورد نظر شما نزدیک باشد، بسیار آسان نموده است. بعلاوه می توانید به ترتیب دلخواه نتیاج جستجو را مرتب کنید.

3. نسبت به راستا سفر سختگیر نباشید

پروازهای بدون توقف معمولا گران ترین پروازها هستند. پروازهای مرتبط (پروازهایی که حداقل یک توقف در جایی غیر از مقصد نهایی شما دارند)، ممکن است سفر شما را طولانی نمایند؛ اما معمولا قیمت های مقرون به صرفه تری دارند. پیش از خرید بلیط حتما گزینه های مختلف را مورد آنالیز و مقایسه قرار دهید. برای مثال یک پرواز بدون توقف به آمستردام می تواند خیلی گران تر از پروازی باشد که ابتدا به استانبول، سپس (به وسیله یک هواپیمایی مقرون به صرفه) به آمستردام انجام می گردد. البته این نکته در خصوص پروازهای خارجی کاربرد بیشتری دارد. در وبلاگ پردازش هوشمند توقف ها و راستا هر پرواز به سادگی قابل مشاهده است و با استفاده از فیلتر توقف پرواز، به راحتی می توان پروازهای بدون توقف را جدا دید یا حتی تعداد توقف های پروازها را تعیین کرد تا سریع تر به نتیجه دلخواه رسید.

4. پرواز خود را چند هفته پیش از سفر رزرو کنید

هرچند خیلی علمی نیست؛ اما پیشنهاد می گردد که (برای پروازهای داخلی و کوتاه مدت) برترین زمان برای یافتن پرواز مقرون به صرفه، هفت هفته پیش از خرید بلیط هواپیمااست. برای پروازهای طولانی مانند پروازهای بین قاره ای، 18 هفته پیش از پرواز رزرو کنید.

  • معمولا بلیط هواپیما طبق کلاس های نرخی مختلفی فروخته می گردد و اولین بلیط ها مقرون به صرفه تر هستند. به ترتیب با پر شدن هواپیما، بلیط نیز گران تر می گردد. حروف F، A و P نشان دهنده کلاس های نرخی فرست کلاس، حروف J ،R ،D علامت کلاس های نرخی بیزینس و حروف Y، B، H، M، K، L، W، S، N ، Q و O کلاس های نرخی بلیط های مالی هستند.
  • هرگز لحظه آخر بلیط رزرو نکنید. با اینکه برخی هواپیمایی ها برای اینکه جایگاه خالی نماند، بلیط های لحظه آخری را با قیمت پایین تری ارائه می دهند؛ اما این استراتژی همیشه کاربردی نیست.

5. قیمت پروازهای یک طرفه را آنالیز کنید

خود را محدود به بلیط های دوطرفه نکنید. با اندکی جستجو متوجه می شوید خرید دو بلیط یک طرفه ممکن است مقرون به صرفه تر از خرید یک بلیط دوطرفه باشد. ممکن است یک ایرلاین یک پرواز یک طرفه بسیار عالی داشته باشد و ایرلاین دیگری یک بلیط برگشت بسیار مناسب با قیمت خوب را ارائه کند. پس با جستجوی پروازهای یک طرفه در موتور جستجوی پرواز، شاید بتوانید مقدار قابل توجهی هزینه پرواز خود را کاهش دهید.

6. از قوانین بار و هزینه های خدمات دیگر آگاهی پیدا کنید

به طور معمول، ایرلاین ها برای بارهایی با مقدار های مختلف، هزینه های مختلفی می گیرند؛ بنابراین حتما قوانین آن ها را از قبل آنالیز کنید و حتما از محدودیت های آن ها برای حمل بار آگاه شوید. در موتور پرواز وبلاگ پردازش هوشمند در صورتی که محدودیتی در مقدار بار مجاز وجود داشته باشد، می توانید در اطلاعات مربوط به آن پرواز در کنار قیمت، این محدودیت ها را نیز مشاهده کنید.

بعلاوه برخی پروازها برای پذیرایی، غذا و حتی آب هزینه های جدا دریافت می نمایند؛ پس در زمان انتخاب پرواز به این نکته توجه داشته باشید که چه خدماتی در آن پرواز ارائه می گردد.

7. برای هشدارهای لازم در بخش ایمیل ثبت نام کنید

یک موتور جستجوی پرواز مانند وبلاگ پردازش هوشمند پیدا کنید و برای اینکه همیشه از برترین قیمتها باخبر باشید از کاربران ویژه آن شوید. با این کار اطلاعات مرتبط شامل فروش بلیط، راستاهای نو، بلیط های مقرون به صرفه قیمت، پروازهای لحظه آخری و... را برای شما ارسال می نمایند.

8. پرواز خود را به صورت آنلاین رزرو کنید

رزرو اینترنتی بلیط هواپیما این فرصت را به شما می دهد تا پیش از خرید، به طور کامل و دقیق همه چیز را آنالیز کنید و از هزینه های پنهان باخبر شوید. بعلاوه در اینترنت قیمت ها به سرعت و شفاف پیش روی شما قرار می گیرد و می توانید به راحتی آن ها را با هم مقایسه کنید. به عنوان مثال با استفاده از موتور جستجوی وبلاگ پردازش هوشمند، تنها مقصد و تاریخ مورد نظر خود را وارد کنید و تمامی پروازهای موجود را از ایرلاین های مختلف مشاهده کنید. سپس با استفاده از فیلترهای مختلف، مناسب ترین پرواز را انتخاب کنید و با تماشا قیمت بلیط آژانس های معتبر برای آن پرواز، به راحتی از سایت آن ها خرید کنید. در برخی پروازها، قیمت های بلیط به وسیله آژانس های مختلف با تفاوت های نه چندان کمی عرضه می گردد؛ پس مقایسه یکجای قیمت ها می تواند هزینه های شما را به شدت کاهش دهد. برای این کار از اپلیکیشن موبایل وبلاگ پردازش هوشمند نیز می توانید بهره ببرید.

منبع: کجارو / wikihow.com

به "ترفندهایی برای خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهایی برای خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید