تهران گردی بدون طرح زوج و فرد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، بسیاری از جاهای دیدنی پایتخت در مناطقی قرار دارند که خارج از محدوده طرح های کنترل ترافیک تهران قرار دارند. این جاذبه ها را بشناسید تا در فرصت های پیش رو به آنها سفر کنید.

تهران گردی بدون طرح زوج و فرد

این روزها اخبار جدید طرح زوج و فرد و ترافیک تهران داغ داغ است. برخی ها حسابی از اجرا شدنش خوشحالند و برخی دیگر اخم هایشان توی هم رفته. در اینجا قصد داریم جاهایی از تهران را به شما معرفی کنیم که برای گردش در آنها نیازی به هیچ گونه طرح زود و فرد، ترافیک یا آلودگی هوا ندارید. این دیدنی های تهران، خارج از همه طرح های ترافیکی قرار دارند و هیچ محدودیتی برای رفتن به آنها ندارید. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا تعدادی از این جاهای دیدنی تهران را به شما معرفی کنیم.

این میدان خوب تجریش

محله میدان تجریش تهران یکی از آن دوست داشتنی ترین های پایتخت است. در یکی از شمالی ترین قسمت های پایتخت نشسته و از همان محله هایی است که دل شهروندان برایش تنگ می گردد. حتی اگر کار واجبی هم آن حوالی نداشته باشند، سعی می نمایند جوری برنامه بچینند که گذرشان به تجریش بیفتد. کمی در بازار باصفایش قدم بزنند. از بو، رنگ و لعاب بازار سرمست شوند. کبوترهای امامزاده صالح که روی گنبد نشسته اند، حال شان را خوب کند. سپس با حالی خوش به خانه برگردند. خوبی اش این است که بدون نگرانی بابت هر نوع طرح ترافیکی می توانید با خودروی خودتان راهی تجریش شوید. مترو هم دارد. متروی میدان تجریش، عمیق ترین متروی پایتخت است. آن قدر عمیق که سوژه شوخی طنازان زیادی در شبکه های مجازی قرار گرفته است. مثلاً می گویند متروی تجریش فقط دو پله تا هسته زمین فاصله دارد.

باغ فردوس و موزه دوست داشتنی سینمای ایران

باغ فردوس ، در شمال خیابان ولی عصر، نرسیده به میدان تجریش واقع شده است. اینجا موزه سینمای ایران واقع شده است. که در باغ و ساختمانی قدیمی جا گرفته است. مساحت باغ فردوس 20 هزار متر و مساحت ساختمان آن 1000 متر مربع و از سه طبقه کامل و یک نیم طبقه تشکیل شده است.

موزه سینمای ایران به منظور جمع آوری، نگهداری و به نمایش گذاشتن میراث سینمای کشور در شهریورماه سال 1373 و با همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران آغاز به کار کرد. در راه اندازی موزه سینما، هنرمندان بسیاری کوشش کردند. بازدید از باغ فردوس و خوردن یک غذای خوشمزه در رستوران آن را، بدون نگرانی بابت طرح ترافیک، در برنامه خودتان بگنجانید.

پارک پلیس ، اتفاقی به یاد ماندنی

چه می گردد که پارک پلیس اتفاقی به یاد ماندنی می گردد؟ در شمال شرق تهران باغ اناری بود که خیابانی از وسط آن می گذشت. آن را باغ مجیدآباد هم می نامیدند. یک روز آمدند و دیدند و گفتند خوب است این اطراف مکان تفریحی نیست، و آن باغ را به پارکی محصور در زیبایی تبدیل کردند. پرندگان بر درختانش آشیانه ساختند و انسان ها برای خود آلاچیق. آن ها دانه یافتند و انسان ها غذا در فود کورت. آن ها زیبایی پارک را دیدند و انسان ها موزه گرافیک. موزه گرافیک را جایی گذاشتند که بِروی به بخش شمالی پارک پلیس و در عمارتی قاجاری، عمارت ارباب هرمز، آثار پیشگامان گرافیک مدرن تا طراحان معاصر را ببینی. همان جا که پرندگان به بامش نشستند و خستگی گرفتند و دوباره پریدند. پارک پلیس در شرق تهران واقع شده است و از هر گونه محدودیت های ترافیکی پایتخت به دور است. همین الان برای خستگی در کردن در آن برنامه ریزی کنید.

گنبد مینا ، در آسمان غوطه ور شوید

گنبد مینا یک بنای تقریباً کروی شکل که در آسمانش می توانید اجرام آسمانی را رصد کنید. فرق گنبد مینا با رصدخانه این است که در رصدخانه به یاری تلسکوپ، آسمان واقعی را می بینید. اما در گنبد مینا، همه چیز شبیه سازی شده است. کافی است نگاه تان را تا سقف گنبد بالا ببرید و در آسمان شناور شوید. گنبد برای خانواده هایی که فرزند خردسال دارند، عالی ترین مکان برای گشت و گذار و تفریح به شمار می رود. گنبد مینا اطراف پارک آب و آتش واقع شده است. برای رفتن به آن به دردسرهای مربوط به طرح زوج و فرد یا طرح ترافیک نمی افتید.

باغ کتاب تهران ، بزرگ ترین کتابفروشی دنیا

همه اش که نمی گردد تفریحات هیجان انگیز معرفی کرد! برخی از تفریحات خیلی فاخر هستند و روشن فکرها و فرهیختگان را به وجد می آورند. باغ کتاب تهران یکی از آن تفریحاتی است که اگرچه آدرنالین خون را بالا نمی برد، برای عده ای هیجان انگیز و خواستنی به نظر می رسد. باغ کتاب تهران بزرگ ترین کتابفروشی دنیا است و همین کافی است تا خیلی ها حتی اگر کتاب دوست هم نباشند، برای رفتن به آن برنامه بچینند.

موزه عروسک های ملل ، جایی برای خاله بازی

موزه عروسک های ملل یکی از مقاصد مهم گردشگری است. جایی که گردشگران بسیاری کنار عروسک ها و یا تندیس ها، عکس های متعددی گرفته و روز خود را می گذرانند. برای آن ها بیشترین زیبایی در عروسک های کهن پارچه ای و تن پوش ها است. این موزه در تهران، خیابان میرداماد، خیابان نفت جنوبی واقع شده است. اگر بچه دارید، بازدید از آن را از دست ندهید. از هر طرح مرتبط با ترافیک هم به دور است.

منبع: پیام دلتا

به "تهران گردی بدون طرح زوج و فرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران گردی بدون طرح زوج و فرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید