ساحل و جنگل گیسوم : جایی که سبزی جنگل به دریای آبی می ریزد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، در سال های دور وقتی که در گیلان فقط چند روستا محل سکونت انسان ها بود، سراسر جلگه گیلان جنگل بود. جنگل های هیرکانی که حالا فقط در منطقه ها کوهستانی دیده می شود از خط ساحلی تا کوهستان امتداد داشت. حالا زمین های کشاورزی و شهرها جای جنگل ها را گرفته اند. فقط چند تکه جنگل در جلگه به جای مانده است که جنگل گیسوم تنها جنگل منحصر به فرد متصل به دریا است.

ساحل و جنگل گیسوم : جایی که سبزی جنگل به دریای آبی می ریزد

مگر می شود از رشت به سمت آستارا رفت اما در پارک جنگلی گیسـوم توقف نکرد؟

به همین دلیل در این راهنما می خواهیم کمی بیشتر درباره این پارک جنگلی بدانیم.

درباره ساحلش، جاده معروف به دالان سبز، استخر وسط جنگل و امکانات سرگرمیی دیگر در میان جنگل.

اول ببینیم پارک جنگلی گیسـوم دقیقاً کجاست؟

پارک جنگلی گیسـوم کجاست؟

برای رفتن به این جنگل زیبا از رشت باید به طرف آستارا حرکت کنید. از جاده بندر انزلی بعد از رضوانشهر به گیسوم می رسید و از جاده رشت-صومعه سرا اول به پونل می رسید بعد گیسوم.

اگر هم از سمت تالش می آیید، بعد از شهر پره سر به گیسوم می رسید.

آشنایی با روستا و جنگل گیسوم

نام این جنگل از روستایی به همین نام در این منطقه گرفته شده است. گیسوم، روستایی از توابع بخش اسالم شهرستان تالش است.

پارک جنگلی گیسوم یکی از قطب های گردشگری استان گیلان است؛ که 15 سال پیش با سرمایه گذاری شهرداری تالش به یک منطقه توریستی تبدیل شد. این منطقه با داشتن امکانات رفاهی مناسب و طبیعت بسیار زیبایش مقصد محبوبی برای گردشگران شده است.

جنگل و پوشش گیاهی

مهم ترین ویژگی زیبای گیسوم جنگل انبوه و قدیمی آن است. جنگلی پر از درختان بلند که در میانش درختان آلو، ازگیل، انار و انجیر هم پیدا می شود.

حیوانات مختلفی هم در این منطقه زندگی می کنند؛ حیواناتی مثل آبیا، آهو، بز کوهی، تورنگ، خرس قهوه ای، خرگوش، خوتکا، راسو، روباه، شغال، سمور، غاز وحشی، گراز، گرگ و… را در این جنگل می توان دید.

البته با توجه به حضور دائمی انسان ها در روستاها و مکان های سرگرمیی، خیلی کم پیش می آید که حیوانات به انسان ها یا محل زندگی آنها نزدیک شوند.

امکانات پارک جنگلی گیسوم

امکانات رفاهی متعددی در جنگل و ساحل گیسوم برای گردشگران فراهم شده. که شاید مهمترینشان این ها باشند:

  • پارکینگ در داخل محوطه پارک
  • وسایل بازی برای بچه ها
  • پلاژ
  • هتل و سوییت ها و منازلی برای اسکان مسافرین
  • منطقه ها پیک نیک و کمپینگ طبیعی
  • راستاهای پیاده روی و دوچرخه سواری
  • مجموعه فضاهای جنگلی و جنگل شمشاد
  • موزه طبیعی گل و گیاه
  • امکان آفرود سواری
  • وجود پاسگاه پلیس برای تامین امنیت مسافران

ساحل گیسوم

برای رسیدن به ساحل شنی گیسوم باید از جاده زیبای وسط جنگل عبور کنید. تا رسیدن به ساحل از دیدن درختان سر به فلک کشیده که جاده را به دالانی سبز تبدیل کرده اند لذت ببرید. هنوز این طاق سبز تمام نشده که ساحل زیبای خزر خود نمایی می کند.

در ساحل گیسوم، منطقه ای برای شنای بانوان و آقایان به صورت مجزا در نظر گرفته شده؛ که خانم ها هم می توانند از شنا در دریا لذت ببرند.

در ساحل گیسوم کلی امکانات سرگرمیی وجود دارد:

  • جت اسکی
  • پاراگلایدر
  • قایق سواری
  • پاراسل
  • موتور چهارچرخ
  • پارک بادی و ترامپولین برای سرگرمی بچه ها

سایر سرگرمیات در پارک جنگلی

  • پیک نیک
  • پیاده روی
  • دوچرخه سواری
  • اسب سواری

اسب سواری در جنگل گیسوم

یکی از زیبایی های خاص منطقه گیسوم، دیدن اسب های آزاد است. اگر به اسب سواری علاقه دارید، خبر خوبی برایتان داریم؛ می توانید با اجاره اسب از محلی های منطقه از اسب سواری لذت ببرید.

پیاده روی و دوچرخه سواری

شما می توانید با اجاره دوچرخه هم ورزش کنید و هم از طبیعت ناب و آب و هوای خوب گیسوم نهایت استفاده را ببرید؛ یا از راستا های مخصوص پیاده روی برای رسیدن به ساحل استفاه کنید. آرام آرام در میان درختان قدم بزنید و به تک تک اجزای این جاده رویایی دقت کنید. حتی اگر اهل عکاسی نباشید محال است ذوق هنریتان برانگیخته نشود.

خرید سوغات و صنایع دستی

بازارچه ای محلی در ساحل گیسوم برپاست؛ محلی های گیسوم، صنایع دستی و خوراکی های خوشمزه شان را در این بازار می فروشند.

در این بازار انواع خوراکی های خوشمزه از انواع لواشک و آلوچه تا نان و کلوچه شما را به هوس می اندازد. صنایع دستی متنوعی هم در این بازار به فروش می رسد، عمده صنایع دستی این منطقه شامل انواع وسایل چوبی و حصیری، عروسک های دست بافت بانوان منطقه و گلیم های زیبا می باشد؛ که برای یادگاری و سوغاتی دادن به دوستان تان گزینه های مناسبی است.

اقامت در گیسوم

برای اقامت در گیسوم چند انتخاب دارید. علاوه بر هتل هایی که در نزدیکی جنگل گیسوم هستند؛ اگر اهل کمپینگ هستید، می توانید در محلی که برای کمپینگ در نظر گرفته شده، اقامت کنید. یک چای گرم روی هیزم در کنار دوستان و دیدنی آسمان شب و ستاره ها از لابلای درختان را از دست ندهید.

اگر به کلبه ها و خانه های روستایی علاقه دارید، می توانید در روستای گیسوم یا کتگسر از محلی ها خانه ای اجاره کنید.

جاذبه های گردشگری دیگر در نزدیکی گیسوم

اگر گیسوم به تنهایی نمی تواند اوقات فراغت شما را پر کند، در فاصله کمی چند جاذبه گردشگری دیگر هست که می توانند شما را هیجان زده کنند.

جاده اسالم-خلخال

این جاده رویایی با طبیعت بکر و زیبایش از اسالم در گیلان شروع می شود و به خلخال در استان اردبیل می رسد. این جاده در نزدیکی گیسوم قرار گرفته است (در 5 کیلومتری مرکز تالش).

آبشار ویسادار

این آبشار در رضوانشهر قرار گرفته است؛ می توانید در راستاتان سری هم به این آبشار بزنید. برای رفتن به ویسادار از پره سر وارد جاده آبشار ویسادار به سمت دیناچال شوید و جاده پر و پیچ و خم را تا رسیدن به بالای آبشار ادامه دهید.

بهترین زمان برای دیدن جاده رویایی گیسوم

هر فصل و هر زمان از سال می توانید به گیسوم سفر کنید و از زیبایی های کم نظیر ،طبیعتش و هوای خوبش استفاده کنید. بهترین زمان معنایی ندارد، چون همیشه زیباست. فقط یک نکته رار از قلم نیاندازید؛ تابستان هوا شرجی است شاید کمی به دلیل شرجی بودن هوا در تابستان اذیت شوید.

این پارک به قدری زیبایی دارد که با گفتن نمی توان آن ها را توصیف کرد؛ پس کوله بار سفر جمع کنید و با پای خود بیایید و از نزدیک این طبیعت را لمس کنید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "ساحل و جنگل گیسوم : جایی که سبزی جنگل به دریای آبی می ریزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل و جنگل گیسوم : جایی که سبزی جنگل به دریای آبی می ریزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید