جای خالی تشکل شترمرغداران در سمنان

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، معاون بهبود فراوریات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سالانه یک هزار و 200 تن گوشت شترمرغ در این استان فراوری می گردد گفت: ایجاد تشکل شترمرغداران در استان سمنان لازم است .

جای خالی تشکل شترمرغداران در سمنان

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند مصطفی شاه حسینی گفت: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مرکز کشور استانی امن و دارای پتانسیل های فراوان محیطی و اجتماعی برای رسیدن به اهداف بلندمدت توسعه است .

وی با بیان اینکه در استان سمنان بستر و زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در بخش شترمرغ را دارد گفت: اقلیم مناسب استان سمنان، دارا بودن تعداد روزهای آفتابی در طول سال و هم جواری با استان تهران برای عرضه محصولات سبب شده تا علاقه مندان زیادی در بخش پرورش شترمرغ سرمایه گذاری نموده و همیشه متقاضی در این بخش برای سرمایه گذاری وجود داشته باشد .

معاون بهبود فراوریات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه نمود: تاکنون تعداد 13 واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت کل 13 هزار و 87 قطعه به بهره برداری رسیده که می تواند سالانه نزدیک به یک هزار و 200 تن گوشت و 30 هزار قطعه جوجه شترمرغ فراوری کند .

شاه حسینی اضافه نمود: همچنین 31 واحد در حال ساخت وساز و تکمیل واحدهای پرورش شترمرغ بوده که در سال 98 تا 99 به بهره برداری می رسد و 17 نفر دیگر نیز مجوزهای اولیه برای ایجاد واحدهای پرورش شترمرغ را از سازمان جهاد کشاورزی اخذ نموده اند.

وی اظهار داشت: درمجموع در استان سمنان تاکنون 61 واحد با ظرفیت 55 هزار و 443 قطعه شترمرغ وجود داشته که بعضی در حال فراوری بوده و بعضی دیگر نیز در حال سرمایه گذاری است .

معاون بهبود فراوریات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه متأسفانه تاکنون تشکلی در این صنعت ایجاد نشده و کماکان افراد به طور انفرادی فعالیت می نمایند اضافه نمود: با ایجاد تعاونی شترمرغداران استان زمینه ارتقا و هم افزایی و انسجام هر چه بیشتر برای توسعه و عرضه محصولات شترمرغ و همین طور ارتقاء توان مالی افراد این صنف ایجاد می گردد .

شاه حسینی توضیح داد: خوشبختانه با کوشش کارشناسان این معاونت و همکاری اداره کل تعاون روستایی استان سمنان زمینه های اولیه ایجاد این تشکل اجرا شده و در آینده نزدیک شاهد ایجاد تعاونی شترمرغداران در استان سمنان خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جای خالی تشکل شترمرغداران در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای خالی تشکل شترمرغداران در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید