خبرنگاران نیروهای یمنی پادگان نظامی اللبنات در جوف را آزاد کردند

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، تهران- خبرنگاران- یک مقام نظامی یمنی آدینه شب از آزادسازی پادگان نظامی اللبنات از اشغال نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در استان جوف اطلاع داد.

خبرنگاران نیروهای یمنی پادگان نظامی اللبنات در جوف را آزاد کردند

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، این مقام نظامی که نامش عنوان نشده به این خبرگزاری گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی پادگان نظامی اللبنات واقع در جوف را در عملیاتی هجومی از اشغال نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی پاکسازی کردند.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در این حمله کشته یا زخمی شدند.

مقام نظامی یمنی اضافه نمود، نیروهای ائتلاف سعودی کوشش کردند که بار دیگر این پادگان نظامی را به کنترل در آورند که حمله آن ها دفع شد.

وی همچنین گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی پس از پاکسازی پادگان اللبنات به سمت ارتفاعات الاقشع و روستای القشف پیشروی کردند و پیروز شدند این مناطق را از اشغال نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی آزاد نمایند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در ماه های گذشته با انجام عملیاتی با عنوان البنیان المرصوص توانستند بخش های مهمی از جبهه نهم و چند شهر دیگر یمن در استان های مأرب و جوف را از دست نیروهای وابسته به منصور هادی و وابستگان عربستان آزاد نمایند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد اما ظرف تقریباً پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تا به امروز هزاران یمنی به شهادت رسیده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به عظیم ترین فاجعه انسانی در دنیا تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نیروهای یمنی پادگان نظامی اللبنات در جوف را آزاد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نیروهای یمنی پادگان نظامی اللبنات در جوف را آزاد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید