راه هایی جهت بهبود سلامت روان

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، برترین راه های بهبود سلامت روان شامل انجام تمریناتی است که ترکیبی از هم تمرینات روحی و هم جسمی باشد..

راه هایی جهت بهبود سلامت روان

مترجم: حمید وثیق زاده

منبع: راسخون

برترین راه های بهبود سلامت روان شامل انجام تمریناتی است که ترکیبی از هم تمرینات روحی و هم جسمی باشد..

داشتن احساس ارزشمند بودن ـ من فرد با ارزشی هستم ـ برای سلامت روان لازم است و اساس و بنیاد انظباط شخصی می باشد. ـ اِم اسکات پِک (M. Scott Pec)

افسردگی، اعتماد بنفس پایین، و رویهم رفته عدم سلامت روانی، شرایطی هستندکه اکثریت مردم دنیا آن را تحمل می نمایند. مراحل و محدوده زمانی این شرایط ممکن است به شدت علت ها بستگی داشته باشد. علت هرچه باشد، بهتر است سلامت روانی خود را بهبود بخشیده و در فرآیند ذهنی و فکری قوی باشید. این راه چاره می تواند به وسیله پیروی از چند راه ساده حاصل گردد که در زیر مورد بحث قرارداده ایم. توجه داشته باشید که قطعاً سلامت جسمی مناسب، تأثیر مثبت بر سلامت عاطفی فرد می گذارد.

مواد غذایی سالم بخورید

همانطور که قبلا ذکر شد، چنانچه از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشید، سلامت روانی شما هم به شیوه ای مثبت تحت تأثیر قرار می گیرد. بنابراین، بایستی مواد غذایی سالم بخورید و یک رژیم غذایی خوب و متعادل داشته باشید تا از بیماریها و مسائل متداول دور بمانید.

هر روز ورزش کنید

فقط خوردن مواد غذایی سالم کافی نیست. بعلاوه روزانه باید در باشگاه و یا احتمالاً در خانه به طور منظم ورزش کنید. ورزش به شما برای رفتن سر کار و انجام وظیفه، احساس نشاط و طراوت می بخشد. بعلاوه نقش بسیار مهمی در تحصیل شیوه زندگی فعال ایفا می نماید.

به درگاه خدا دعا کنید و آموزه هایش را بخوانید

این روش مهمترین شیوه سلامت ذهنی است. شما باید هر روز به درگاه خدا دعا کنید، آموزه هایش را بخوانید و در خصوص آنچه می گوید تعمق کنید. درسهای دلگرم نماینده و انگیزشی بسیاری را می توان از این آموزه ها یاد گرفت.

به قدر کافی استراحت و خواب داشته باشید

چنانچه می خواهید سلامت روان خود را بهتر کنید، بعلاوه به یک استراحت خوب احتیاج دارید. یک خواب خوب شبانه به مدت 7 تا 8 ساعت برای خلاص شدن از تمام استرس های روزانه کافی است. استراحت لازم است به این علت که یاری می نماید انرژی که در طول فعالیتهای روزانه از دست داده اید را دوباره به دست آورید.

جزء افراد باانگیزه باشید

یک جو مثبت، تأثیر عمده ای بر سلامت روان شما می گذارد. چنانچه در زمره افراد یا دوستانی هستید که دید مثبتی به زندگی دارند، شما هم به زندگی به شیوه ای بهتر نگاه خواهید کرد. از افرادی که تمام مدت شما را دست کم می گیرند یا منفی بافند، دوری کنید.

نقاط قوت خود را بشناسید

ایده مناسب برای یافتن انگیزه و ترغیب شدن این است که نقاط قوت خود را یادداشت کنید و بخاطر آنها شاکر خداوند باشید. افراد بدبخت بسیاری هستند که از آنچه شما دارید، بی بهره اند. بعلاوه بایستی روی نقاط ضعف خود کار نموده و سعی کنید بر ترس های خود غلبه نمایید.

در پی تفریح مورد علاقه تان باشید

اگر افسرده و بی انگیزه هستید، یک پیشنهاد مناسب، آغاز یک تفریح تازه یا یافتن تفریح گمشده خود خواهد بود. برترین کار این است که نواختن یک ساز موسیقی تازه مانند گیتار یا اَرگ را بیاموزید. عکاسی هم می تواند گزینه خوبی برای تفریح باشد.

با دیگران ارتباط برقرار کنید و مسائل خود را با یکدیگر در میان بگذارید

عقیده عمومی بر این است که اگر احساسات درونیتان را در خود نگه دارید، شرایط نامطلوب روحی شما بدتر می گردد. از این رو، همواره باید مطمئن شوید که احساساتتان را با صمیمی ترین دوستان یا اعضای خانواده تان در میان می گذارید. برای بهبود سلامت روان، برقراری یک ارتباط خوب واقعاً مهم است.

این موارد، مؤثرترین راه های بهبود سلامت روانتان هستند. هدایت های دیگری مانند خواندن کتابهای موثر، تنها نبودن، و به طور ساده، باور خود وجود دارند. خودتان را مشغول نگه دارید اما نه به مقدار ای که کاملاً خسته شوید. به یاد داشته باشید که بودن در یک محیط الهام بخش و انگیزشی، تا حد زیادی بر طرز فکر و احساس شما تأثیر می گذارد. علاوه بر این، اگر می خواهید سالم و راضی باشید، دعا کردن به درگاه خدا و تأمل در کلام حق هم نکته قابل توجهی است. گوش دادن به موسیقی آرامش بخش هم به هدف شما در از بین بردن تمام نگرانی و استرس ها یاری می نماید.

منبع: راسخون

به "راه هایی جهت بهبود سلامت روان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه هایی جهت بهبود سلامت روان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید