سبک بوهو در دکوراسیون چیست؟

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، اگر شما هم از رعایت اصول متعارف و چیدمان متقارن و یکنواخت خسته اید و در پی چیدمان دکوری شلوغ و زنده و در عین حال ساده و راحت هستید، شاید از هواداران سبک بوهو در دکوراسیون باشید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با نکات کلیدی برای چیدمان در سبک بوهو آشنا شوید.

سبک بوهو در دکوراسیون چیست؟

دکوراسیون بوهمیان چیست؟

طراحی بوهمی که با نام سبک بوهو در دکوراسیون نیز شناخته می گردد، سبکی از طراحی داخلی است که رنگ ها، بافت ها و نقش های بازیگوش را دوست دارد و برخلاف طراحی مینیمالیستی اسکاندیناویایی یا مدرن، طراحی بوهو حداکثرگرا است. طراحی داخلی بوهمیایی از ایده های دکور در سراسر دنیا ایده می گیرد و رویکرد آزادانه در آن باعث شد تا به یکی از محبوب ترین گرایش های طراحی داخلی، در اواخر قرن بیست و بیست ویک تبدیل گردد.

بوهو از افرادی الهام گرفته شده است که زندگی غیرمتعارف و هنجارشکنی دارند؛ مانند کسانی که دائم در سفر هستند، بازیگران و نویسندگان. سبک بوهو در دکوراسیون با ترکیب اشیاء، رنگ ها و الگوهای بسیاری از منطقه ها دنیا، زندگی را آئینه فرهنگ های مختلف می نماید. اگر در پی سبکی هستید که واقعا بتوانید آن را خودتان بسازید، طراحی بوهمی ممکن است برای شما مناسب باشد.

این سبک که به یک فضای داخلی بوهمیایی ترجمه شده است، عناصری مانند بافت های لایه ای، قدیمی و طبیعی را در بر می گیرد. سبک بوهمیان یا سبک بوهو در دکوراسیون مناسب افرادی است که به خانه هایی پر از زندگی و آراسته به نمادهای فرهنگ های مختلف دنیا علاقه مند هستند. این زیبایی شناسی سمت وسویی متفاوت از سبک مدرن دارد و یک دکوراسیون خلاقانه، بی دغدغه و غیرمتعارف شامل عناصری با لایه ها و بافت های مختلف را خلق می نماید. ترکیب سبک بوهو در دکوراسیون مهم است و شما هیچ محدودیتی برای رنگ یا بافت ندارید.

خاستگاه های سبک بوهو در دکوراسیون

مردمی که به اعتقاد فرانسوی ها از بوهمیا، منطقه ای تاریخی در جمهوری چک کنونی آمده اند. سادگی و در عین حال سرشار از رنگ بودن را می توان از ویژگی های مشترک سبک بوهو و فرهنگ کولی ها دانست.

7 ویژگی اصلی سبک بوهو در دکوراسیون

قلب یک فضای داخلی بوهمی ساختن ترکیبات است. برخلاف سبک مینیمالیستی، سبک بوهو در دکوراسیون یک اتاق از ترکیب سطوح و لایه بندی عناصر دکور، مانند منسوجات هراسی ندارد.

  • لحن غیررسمی بوهو
  • پالت های رنگی مختلف
  • منسوجات و الگوهای ناهماهنگ
  • تأثیرپذیری از صنایع دستی دنیای
  • طبیعی بودن
  • گیاهان سبز
  • مبلمان سبک بوهو در دکوراسیون
  • نور محیطی در سبک بوهو
  • تزیینات و اکسسوری

لحن غیررسمی بوهو

طراحی داخلی بوهمیایی به علت ماهیت بازیگوش خود، سبک ها را با لحنی غیررسمی ترکیب می نماید؛ مانند ترکیب یک مبل مدرن با یک قطعه هنری مکرومه دست بافت در بالای سرش، کوسن گلیم برای تزئین اتاق نشیمن، یک کاغذ وبلاگ پردازش هوشمندی با چاپ روشن، چراغ های رومیزی میانه قرن، یک پتوی عروسی مراکشی در اتاق خواب، یک میز روستایی با جایگاه های نامتناسب و سبدهای آفریقایی در سراسر وبلاگ پردازش هوشمند اتاق غذاخوری!

پالت های رنگی مختلف

برای دکوراسیون بوهمی هیچ طرح رنگ استانداردی وجود ندارد؛ اما انتخاب انواع رنگ های عمیق، رنگ های روشن، رنگ های خاکی یا ترکیبی از هر سه می تواند فضای بوهو را به زندگی تزریق کند. برای زیبایی بیشتر، وبلاگ پردازش هوشمندهای سفید را همانند یک بوم خالی طراحی می نمایند، سپس روی آن وبلاگ پردازش هوشمندپوش های مکرومه با رنگ طبیعی را به نمایش می گذارند.

منسوجات و الگوهای ناهماهنگ

سبک بوهو شامل پارچه کرفس، ابریشم، شنل، سیزال و مخمل در یک فضا است. طراحی بوهو امکان ترکیب از الگوهایی را فراهم می نماید که با توجه به دیگر سبک های طراحی داخلی، ناهماهنگی در آن یک اصل است.

وقتی صحبت از فضاهای بوهو می گردد، ترکیبی از بافت ها و الگوها دو نیمه از یک کل هستند. شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید! راهی برای به دست آوردن ترکیب لایه ای از بافت ها در فضای شما چیست؟ ترکیب طیف وسیعی از مواد. ترکیبی از مواد طبیعی مانند چوب طبیعی، چرم و بعلاوه بافتنی های درشت به اتاق یاری می نماید ظاهری چند لایه داشته باشد

تأثیرپذیری از صنایع دستی دنیای

فرش های ایکات کامبوج و فرش های ایرانی از گزینه های رایجی هستند که در دکوراسیون خانه بوهمی استفاده می شوند.

طبیعی بودن

هنگام طراحی دکوراسیون داخلی بوهو، از اقلام دست دوم و قدیمی بهره ببرید که به عنوان نقاط کانونی محسوب می شوند. مجسمه ها، نقاشی ها، سفال ها و قالی های بی نظیر می توانند برای یاری به بیان داستانی منحصربه فرد برای اتاق شما استفاده شوند.

در حالی که در خصوص چیدمان یک فضای بوهمیایی قوانین سخت و سریعی وجود ندارد، اما بیشتر غیررسمی و نامتقارن هستند.

گیاهان سبز

ساکولنت ها و گیاهان آپارتمانی از المان های سبک بوهو هستند؛ نه تنها فضای زندگی شما را شاداب و باطراوت نگه می دارند؛ هوا را هم تصفیه می نمایند. گیاهان سبز در گلدان های بافته شده، سفالی یا سرامیکی طرح دار از وسایل دکوری هستند که جهت آراستن محیط به کار می فرایند. پیچک ها یا گیاه عنکبوتی با برگ های آبشاری آنها را می توانید روی قفسه های وبلاگ پردازش هوشمندی یا بالای کابینت ها قرار دهید و برای مجذوب کنندهیت بیشتر از یک گلدان مکرومه گره دار شیک بهره ببرید.

مبلمان سبک بوهو در دکوراسیون

مبلمان ساخته شده برای استراحت هستند تا نمایش فاخر بودن: ارتفاع مبلمان بوهمی به طور معمول از سطح زمین کم است، از مواد طبیعی به ویژه چوب ساخته شده و با کوسن های مخمل خواب دار پوشیده شده اند.

  • قطعات مبلمان بوهیمان با ارتفاع ها و رنگ های مختلف در فضا احساس راحتی و مجذوب کنندهیت به وجود می آورند.
  • تخت های جایگاه ، جایگاه های حصیری، میزهای قهوه خوری و پاف های مراکشی بعضی از محبوب ترین گرایش های طراحی بوهمیایی هستند که به عناصر اصلی یک اتاق نشیمن غیرمتعارف تبدیل شده اند.
  • هر قسمت از مبلمان بوهو باید خاص باشد و داستانی را روایت کند. از کاوش در مغازه های قدیمی محلی خود لذت ببرید و هر قطعه را جداگانه انتخاب کنید.
  • هم شما و هم میهمانانتان، حس بوهو را با جایگاه ها و کاناپه های مخمل خواب دار در رنگ های اشباع احساس خواهید کرد.
  • پهن کردن فرش یا بالشتک های نشیمن روی زمین فضایی دلپذیر برای نشستن روی زمین ایجاد می نماید. از آنجایی که یک اتاق بوهو باید احساس مدتی دور هم بشینیم و اینجا بمانیم را ایجاد کند.
  • مبلمان ساده یا با پشتی صاف مناسب این سبک نیست. مبل راحت و آرامی مانند شزلون، تخت خوابی، یا جایگاه های پروانه ای را انتخاب کنید.

نور محیطی در سبک بوهو

نورپردازی در سبک بوهو به صورت طبیعی است و استفاده از شمع ها، فانوس ها و چراغ های رومیزی نوعی نور گرم و محیطی را مرتبط با سبک بوهمی ایجاد می نمایند. دکور بوهمی بعلاوه می تواند یک لوستر اتاق ناهارخوری پرزرق وبرق یا چراغ های آویز مدرن را در صورت تعادل با گرمی و ویژگی های طبیعی دکوراسیون اتاق- در خود جای دهد.

تزیینات و اکسسوری سبک بوهو در دکوراسیون

استقبال از دنیای طبیعی در این سبک نقش اساسی دارد؛ بنابراین اتاق خود را با سرخس ها و گیاهان آویزان زنده کنید. آنها نه تنها به اتاق نشاط می بخشند، بلکه کیفیت هوا را بهبود می دهند.

  • فیلودندرون و نیلوفرهای صلح بسیار بخشنده هستند و در برابر نور و درجه حرارت های مختلف مقاومت می نمایند.
  • بعلاوه ساکولنت ها در طیف های رنگی و بافت های متنوع انتخاب بسیار خوبی هستند. این گیاهان چشم نواز می توانند در سراسر خانه آویزان شوند و سبک بوهو را به وجود آورند.
  • محبوب ترین اکسسوری هایی که در تمام اتاق های بوهمی دیده می شوند، دریم کچرها، ریسه های نور و روشنایی، گلدان ها، گیاهان و تابلوهای نقاشی هستند.
  • در نهایت، اتاق بوهو خود را با میراث خانوادگی، اقلام دست ساز، اشیاء جمع آوری شده از سفرهای خود، صنایع دستی و مجسمه ها دکور کنید.
  • لوازم جانبی باید شخصی باشند؛ بنابراین آنچه را که دوست دارید نشان دهید: ملیله ها، بطری های قدیمی، نقشه ها یا چینی های نامتناسب.
  • به خاطر داشته باشید که اگرچه سبک بوهمی به ترکیب گرایش دارد، اما همچنان می تواند شیک و پرزرق وبرق باشد؛ بنابراین از امتحان کردن یک لوستر تزئین شده یا یک آئینه بزرگ با قاب طلا نترسید. تنها قانون این است که هر وسیله در اتاق باید داستانی را در خصوص شما به اشتراک بگذارد.

رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون بوهمیان

رنگ های جواهری مانند بنفش آمتیست، قرمز یاقوتی و سبز زمردی اغلب در اتاق بوهو جای دارند.

  • سبک بوهو در دکوراسیون رنگ های تیره تر و عمیق تر برای وبلاگ پردازش هوشمندها حس لوکس بودن را تداعی می نمایند.
  • رنگ های خاکی و گرم همانند رنگ های متالیک مرسوم هستند.
  • رنگ های قهوه ای تیره، سبز و خاکستری را به عنوان رنگ های پایه در نظر بگیرید که به خوبی در کنار رنگ های بنفش اشباع شده، نارنجی آتشین و آبی یخی می نشینند.
  • ترکیب و لایه بندی رنگ ها همان عاملی است که سبک بوهو در دکوراسیون را منحصربه فرد می نماید. از رنگ های تند و پرجنب وجوش نترسید، مثل ترکیب آبی، سبز و زرد!
  • با خیال راحت الگوها و بافت ها را با هم ترکیب کنید و از چیدمان های غیرمعمولی نترسید.
  • از منسوجات و الگوهای رنگ شده از سراسر دنیا مانند ایکات از کامبوج یا سوزن دوزی از آسیای مرکزی یا مکرومه بهره ببرید تا به فضا حس سرگرم نماینده و عجیب و غریب بدهید.

متریال و جنس لوازم دکور بوهو

طراحی سبک بوهو در دکوراسیون برعکس سبک دکوراسیون مینیمال که مدرن و شیک است، فلسفه بیشتر و بیشتر را در بر می گیرد.

  • کلید استفاده از مواد تزئینی در یک اتاق با طراحی بوهو، ترکیب و هماهنگی است.
  • مواد طبیعی و اولیه مانند سیزال را می توان با ابریشم ترکیب کرد.
  • مواد باید ظاهر کمی فرسوده داشته باشند؛ آسیب دیده نباشند، اما براق و نو هم نباشند.
  • سوزن دوزی، پارچه آیینه کاری، گلدوزی، قلاب بافی و مکرومه در این سبک محبوب است. ترکیب این سبک ها روی کوسن ها، پرده ها و بالشتک های اتاق نشیمن یک پاتوق دنج را ایجاد می نمایند.
  • سایبان های روی تخت ها و قسمت های نشیمن هم تزئینات طراحی بوهو هستند که حس امنیت و راحتی القا می نمایند.

فرش در دکوراسیون بوهو

فرش هایی با پرزهای زیاد یا شگی در بوهو مرسوم تر هستند؛ چرا که احساس لطافت و راحتی بیشتری تداعی می نمایند. از انتخاب های دیگر می توان به گلیم، سبک های ایرانی و فرش های هندسی یاد کرد؛ این فرش ها رنگ و طرح را در فضای داخلی بوهمی وارد می نمایند.

  • یادتان باشد هر گوشه از خانه می تواند یادآور گوشه ای دنج از دنیا باشد؛ پس هیچ اشکالی ندارد که از پارچه های مختلف با جنس متفاوت در دکوراسیون بوهو بهره ببرید.
  • فضای بوهو منعکس نماینده سبک زندگی عشایری است؛ مجموعه ای از ریزه کاری ها و جزئیات از سفرهای مختلف که اغلب داستانی به همراه دارند.
  • کتاب ها، مجسمه ها، کوسن ها و چراغ ها همگی در ایجاد یک فضای بوهو مجذوب کننده، دنج و آغازگر مصاحبه نقش دارند.
  • مجسمه های کوچک حیوانات چینی برای میز یا قوطی های گل برای آشپزخانه می توانند عناصری از نشاط و شوخ طبعی را به ارمغان بیاورند.

برای تماشا آگهی های انواع مبل در وبلاگ پردازش هوشمند کلیک کنید

تفاوت سبک دکوراسیون روستیک و بوهو

  • تفاوت در رنگ: رنگ یکی از تفاوت های روستیک و بوهو است. رنگ محبوب در دکوراسیون روستیک قهوه ای و رنگ های نود موجود در طبیعت است و رنگ های مصنوعی در سبک روستیک مورد توجه نیستند؛ این در حالی است که در سبک بوهو محدودیت رنگی ندارید و البته رنگ های شاد و زنده محبوب هستند. ترکیب رنگ خنثی و رنگ گرم هم در سبک بوهو مورد توجه است.
  • تفاوت در اکسسوری ها: اکسسوری های سبک روستیک همه خام و طبیعی هستند؛ در صورتی که در سبک بوهو می توانید از صنایع دستی و المان های مختلف حتی پرزرق وبرق بهره ببرید.
  • وبلاگ پردازش هوشمندها: وبلاگ پردازش هوشمندهای سبک روستیک اغلب خلوت و ساده هستند؛ در صورتی که سبک بوهو دارای وبلاگ پردازش هوشمندهای شلوغ و پر از نمادهای مختلف از فرهنگ های متنوع موجود در دنیا است.

همانطور که می بینید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید سبک بوهو را وارد خانه خود کنید. بعلاوه سطوح مختلفی از ترکیب وجود دارد؛ از عناصر طراحی ظریف تر گرفته تا اتاقی بی نظیر پر از چاپ ها، بافت ها و اقلام روشن.

یک راه طراحی به سبک بوهمی، ایجاد تضاد بین اشیاء قدیمی و مدرن است. قطعات قدیمی یا دست دوم که فرسوده شده اند، یک عنصر روحی را به طراحی بوهمی ارائه می دهند . آنها تاریخ و روح دارند. قرار گرفتن در کنار اشیاء مدرن به بهتر و خلاقانه تر دیده شدن تکه های طراحی منجر می گردد. نکته این است که نیازی به همسانی و یک دست بودن همه عناصر نیست و بی پروا بودن در چیدمان مهم است؛ بنابراین وقتی صحبت از دکوراسیون سبک بوهمیایی می گردد، حرف از رهایی، سادگی و نامتعارف بودن است.

آگهی های مبلمان را در وبلاگ پردازش هوشمند ببینید
منبع: دیوار

به "سبک بوهو در دکوراسیون چیست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "سبک بوهو در دکوراسیون چیست؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک بوهو در دکوراسیون چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید