معرفی 9 تا از لذیذترین انواع کوکی

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، انواع کوکی ها با عطر و طعم بی نظیرشان، جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل نموده اند. هیچ چیز به میزان صرف چای با یک کوکی سایر لذیذ در کنار اعضای خانواده، خستگی یک روز کاری پرفشار و سخت را از تن به در نمی برد. عطری که هنگام پختن انواع کوکی، خانه شما را پر می نماید، دیگران را بیش از پیش عاشق شما خواهد نمود.

معرفی 9 تا از لذیذترین انواع کوکی

اگر شما هم مثل ما ارادت ویژه ای به دنیای کیک و شیرینی دارید و از آشنایی با انواع شیرینی جات و طرز تهیه آن ها لذت می برید، مقاله حاضر برای خودِ خود شما نوشته شده است. در این مقاله، ابتدا مرور مختصری داشته ایم بر تاریخچه کوکی ها و سپس به معرفی انواع کوکی موجود در دنیا پرداخته ایم. در سرانجام هم چند دستورالعمل برای پخت کوکی در اختیار شما قرار داده ایم. حتما تا سرانجامی این مطلب خوشمزه ما را همراهی کنید.

کوکی چیست؟

کوکی، خوراکی و میان وعده ای کیک مانند یا ترد است که معمولا در ابعاد کوچک پخته می شود، سطح صافی دارد و شیرین است. انواع کوکی معمولا از ترکیب آرد، شکر، تخم مرغ و روغن یا کره تهیه می شود و با توجه به ذائقه، می توان موادی مثل کشمش، جو دوسر، شکلات چیپسی، آجیل و غیره را به آن افزود.

نام کوکی از کلمه هلندی koekje به معنای کیک کوچک گرفته شده است و در کشورهای گوناگون، نام های متفاوتی دارد. آن چه در ایالات متحده به آن کوکی گفته می شود، در انگلستان و استرالیا بیسکوئیت نامیده می شود، اسپانیایی ها به آن galletas می گویند و آلمانی ها آن را kels می نامند. انواع کوکی را می توان در اشکال، طعم ها و بافت های بی شماری پخت و با روش های گوناگونی تزئین کرد.

تاریخچه انواع کوکی

در رابطه با تاریخچه انواع کوکی باید خدمتتان عرض کنیم که در این زمینه هم هنر نزد ایرانیان است و بس! بله تاریخچه پخت اولین کوکی ها به قرن 7 و کشور عزیزمان بازمی شود. پارسی ها نخستین افرادی بودند که شکر (چغندر قند) را کشت کردند و کیک ها و شیرینی های لذیذ ایرانی از دیرباز تا کنون زبان زد خاص و عام بوده است.

مورخان عقیده دارند که شکر از ایران و جاهای دیگر جنوب شرقی آسیا به مدیترانه شرقی و اروپا توسعه یافته است. پس از توسعه کشت چغندر قند و در پی آن، صنعتی شدن تولیدات شکر و قند، پخت کیک و شیرینی هم توسعه پیدا کرد؛ به گونه ای که اکنون به عضوی جدانشدنی در رژیم غذایی ما تبدیل شده و در این بین، انواع کوکی جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده اند.

معرفی انواع کوکی

کافی ست اولین گاز را به کوکی دلخواهتان بزنید تا در کسری از ثانیه مجموعه ای از برترین حس های دنیا در جسم و جانتان جاری شود. یکی از اصلی ترین مواردی که بین انواع کوکی تمایز ایجاد می نماید، نحوه پخت آن هاست. اگر دوست دارید با انواع کوکی های خوشمزه دنیا آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید. در زیر، به معرفی 9 کوکی پرطرفدار و خوشمزه دنیا پرداخته ایم:

1. کوکی با تکه های شکلات

کشف طرز تهیه کوکی با تکه های شکلات که یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین انواع کوکی و شیرینی های در سراسر دنیا است، یکی از برترین اتفاق های دنیا محسوب می شود. دستورالعمل های گوناگونی برای پخت کوکی با تکه های شکلات وجود دارد که در سرانجامی این مقاله یکی از برترین دستورها را برای شما ارائه نموده ایم.

2. کوکی کشمشی جو دوسر

کوکی کشمشی جو دوسر یکی از سالم ترین و خوشمزه ترین انواع کوکی هاست؛ کوکی گرم و آرامش بخش، درست مثل روزهای خوش روزگار کودکی و خانه مادربزرگ. این کوکی با استفاده از آرد جو دوسر، کشمش و شکر قهوه ای درست می شود و میان وعده ای سالم برای بزرگسالان و بچه ها محسوب می شود. این کوکی را با جو دوسر هم می توان تهیه کرد.

3. شیرینی زنجبیلی

هر چیزی که در تهیه آن از زنجبیل استفاده شده باشد، ارزش خوردن دارد، اگر کوکی باشد که چه بهتر! این خوراکی های تند که با نام آجیل زنجبیلی یا بیسکوئیت زنجبیلی هم شناخته می شوند، با افزودن پودر زنجبیل، دارچین و جوز هندی به مواد پایه پخت کوکی تهیه می شوند. به کوکی زنجبیلی، شیرینی تعطیلات هم گفته می شود. کافی ست یک بار آن را امتحان کنید تا برای همه عمر مشتری آن شوید.

4. کوکی کره بادام زمینی

کوکی کره بادام زمینی، همان چیزی ست که اگر یک بار آن را امتحان کنید، تا سرانجام عمر در پی تجربه مجدد طعم کم نظیر آن خواهید بود. کوکی نموده بادام زمینی با افزودن کره بادام زمینی به دستورالعمل پایه پخت کوکی ها درست می شود و با بافت ترد و خوشمزه خود، گزینه ای عالی برای عصرانه ها و دورهمی های شماست.

5. کوکی شکری

شیرینی شکری در میان انواع کوکی، حکم بستنی وانیلی در میان بستنی ها را دارد؛ همه آن را دوست دارند و از خوردنش لذت می برند، اما از آن به عنوان کوکی مورد علاقه خود یاد نمی نمایند. این کوکی با استفاده از مواد اولیه ای چون شکر، آرد، کره، تخم مرغ و وانیل تهیه می شود.

6. کوکی کره ای

کافی ست عطر کوکی کره ای در خانه تان بپیچد تا زندگی از هر لحاظ دلنشین تر و زیباتر شود. در طرز تهیه کوکی های کره ای، نسبت شکر و آرد به کره بیشتر است و با توجه به این که بافت مستحکمی دارند، می توانید آن ها را به عنوان هدیه برای عزیزانتان ارسال کنید.

7. کوکی قطره ای

منظور از کوکی قطره ای، کوکی هایی هستند که حین پختنشان، خمیر کوکی با قاشق مستقیما روی کاغذ روغنی ریخته می شود. این یعنی انواع کوکی را که در بالا به آن اشاره کردیم، می توانید به صورت قطره ای درست کنید و از بافت و طعم بی نظیرشان نهایت لذت را ببرید.

8. کوکی با تکه های شکلات سفید

برای درست کردن کوکی ها می توانید از تکه های شکلات سفید در کنار انواع آجیل ها و میوه های خشک استفاده کنید و طعمی متفاوت از کوکی را تجربه کنید. انواع کوکی ها، یکی از لذت های ساده و خوشمزه زندگی هستند.

9. ماکارون

ماکارون ها، کوکی هایی بر پایه مرنگ هستند که با آرد بادام، سفیده تخم مرغ و پودر قند تهیه می شوند و از گانالش خامه در وسط آن استفاده می شود. با افزودن رنگ خوراکی به مواد اولیه ماکارون، می توانید این شیرینی را در رنگ های گوناگونی درست کنید و علاوه بر حس چشایی، حس بینایی تان را هم به ضیافتی به یادماندنی دعوت کنید. این کوکی، یکی از محبوب ترین دسرهای فرانسوی و خوشمزه ترین انواع کوکی هاست.

طرز تهیه کوکی گردویی

کوکی گردویی، یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین انواع کوکی در دنیاست. این کوکی مقوی را می توانید به عنوان میان وعده برای بچه ها دلبندتان تهیه کنید. در ادامه، طرز تهیه کوکی گردویی ارائه شده است. مواد لازمی که برایتان آورده شده است، حدود 20 عدد کوکی به شما می دهد که زمان آماده سازی و پخت آن، 30 دقیقه خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه کوکی گردویی

  • یک پیمانه آرد
  • یک پیمانه کره
  • سه چهارم پیمانه شکر قهوه ای
  • دوسوم پیمانه گردوی خردشده
  • یک عدد زرده تخم مرغ
  • نصف قاشق چای خوری نمک

طرز تهیه کوکی گردویی

  1. فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.
  2. شکر قهوه ای و کره را داخل یک کاسه بریزید و خوب به هم بزنید.
  3. سپس زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و مجددا هم بزنید.
  4. مخلوط آرد و نمک را پس از مخلوط کردن، الک و سپس به موادتان اضافه کنید. مایه کوکی را مجددا هم بزنید تا مواد خوب با یکدیگر ترکیب شوند.
  5. گردوی خردشده را به مایه اضافه کنید و مجددا هم بزنید.
  6. داخل سینی فر، کاغذ روغنی بگذارید و یک قاشق از کوکی را با فاصله روی آن بریزید.
  7. سینی را داخل فر بگذارید. پس از 15-12 دقیقه کوکی های شما آماده خواهند بود. نوش جان!

طرز تهیه کوکی با تکه های شکلات

غذا برترین بهانه است برای آن که بتوانید اعضای خانواده تان را دور هم جمع کنید. چه چیزی بهتر از صرف چای و کوکی شکلاتی می تواند لحظات خوشی را در کنار عزیزانتان برای شما رقم بزند؟ دستوری که در زیر ارائه شده است، طرز تهیه کوکی شکلاتی فوری است و یکی از برترین دستورالعمل ها برای پخت انواع کوکی محسوب می شود. مواد لازمی که برایتان آورده شده است، حدود 30 عدد کوکی به شما می دهد که زمان آماده سازی و پخت آن، 23 دقیقه خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه کوکی شکلاتی فوری

  • نصف فنجان کره نرم شده
  • نصف فنجان شکر سفید
  • نصف فنجان شکر قهوه ای
  • یک عدد تخم مرغ
  • نصف قاشق چای خوری عصاره وانیل
  • یک فنجان آرد
  • یک و یک چهارم فنجان جوی دوسر پرک
  • یک چهارم قاشق چای خوری نمک
  • نصف قاشق چای خوری جوش شیرین
  • یک فنجان شکلات چیپسی
  • سه چهارم فنجان گردوی خردشده
  • پنجاه گرم شکلات شیری رنده شده

دستور پخت کوکی با تکه های شکلات

  1. قبل از هر چیزی، فر را روشن کنید و روی درجه 190 سانتی گراد قرار دهید.
  2. با استفاده از غذاساز، جو دوسر پرک را پودر کنید.
  3. در یک کاسه بزرگ، کره و شکر را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ را به همراه وانیل به آن اضافه کنید و مجددا هم بزنید.
  4. در ظرفی جداگانه، آرد، نمک، بیکینگ پودر، جوش شیرین، آرد جو دوسر و شکر را مخلوط کنید.
  5. مواد خشک را همراه با شکلات چیپسی، شکلات رنده شده و گردو به مایه ای که قبلا آماده نموده اید، اضافه کنید.
  6. یک قاشق چای خوری از موادتان بردارید و روی کاغذ روغنی که کف سینی فر پهن نموده اید، بریزید. سینی را به مدت 8-6 دقیقه داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید تا کوکی های شما بپزد. نوش جان و خانواده تان!

سخن سرانجامی

انواع کوکی، یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین دسرها و تنقلات در میان بچه ها و بزرگسالان محسوب می شود. کوکی ها با توجه به طرز تهیه و مواد به کاررفته در آن ها، انواع گوناگونی دارند و در کشورهای مختلف، اسامی مختلفی هم دارند.

در مقاله حاضر با شما درباره انواع کوکی های خوشمزه در دنیا صحبت کردیم و 2 دستورالعمل هم برای تهیه دو کوکی خوشمزه و پرطرفدار به شما ارائه دادیم. کوکی مورد علاقه شما چیست؟ هنگام پخت انواع کوکی چه فوت و فن هایی را به کار می بندید؟

منبع: اسنپ مارکت

به "معرفی 9 تا از لذیذترین انواع کوکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 9 تا از لذیذترین انواع کوکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید