طلاق به خاطر یک عکس

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، لعیا و خسرو دو سال بیشتر با هم زندگی نکرده بودند که پای شان به دادگاه خانواده تهران باز شد اما به یک علت ساده و عجیب؛ لعیا از این که شوهرش عکسی از او در فضای مجازی اش منتشر نمی کند، ناراحت بود و همین ناراحتی و اعتراض درنهایت زندگی مشترک این زوج جوان را به هم ریخت.

طلاق به خاطر یک عکس

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، خسرو که 25ساله است، وقتی مقابل قاضی دادگاه خانواده نهاده شد، درباره ماجرای زندگی اش گفت: دو سال است که با لعیا ازدواج نموده ام. او از همان روز های اول رفتار های بچگانه ای داشت و من هم سعی می کردم تحمل کنم، ولی از چند ماه پیش روی مساله ای عجیب و غریب پا فشاری کرد و زندگی مان را به هم ریخت. لعیا مرتب می گفت که چرا عکسی از او در صفحه اینستاگرامم منتشر نمی کنم. من دلم نمی خواهد عکس شخصی با همسرم را در فضای مجازی منتشر کنم، ولی لعیا گوشش به این حرف ها بدهکار نبود و می گفت از روی عمد اینکار را می کنم برای اینکه متاهل بودنم را از بقیه پنهان کنم.

باور می کنید که ما در این مدت هر شب سر همین موضوع با همدیگر دعوا داشتیم. یک بار پیجم را بستم، یک بار گوشی ام را به لعیا داده و گفتم برای خودت، اما هیچ کدام از این کار ها فایده ای نداشت. او فقط می گفت باید عکس او را در پیجم بگذارم. در صورتی که من در پیج اینستاگرامم بیشتر همکارانم هستند و دلم نمی خواهد عکس شخصی ام را در آنجا منتشر کنم، ولی لعیا از آنجایی که همواره لجباز بوده، این بار هم دست از لجبازی برنداشت و همین مساله را آنقدر عظیم کرد که کار به کتک کاری و قهر کشیده شد و درنهایت هم فهمیدم این زندگی فایده ای ندارد. ما خیلی زود ازدواج کردیم و هنوز پخته نشده ایم. همین رفتار های بچگانه زندگی مان را نابود کرد. هرچه سعی کردم زندگی مشترکمان را حفظ کنم فایده ای نداشت. این زن با من سر لج دارد و بی علت زندگیمان را به میدان جنگ تبدیل نموده. من هم دیگر خسته شده ام و می خواهم برای همواره از او جدا شوم.

در ادامه همسر این مرد هم به قاضی گفت: آقای قاضی شوهرم خودش هم مرد لجبازی است. او در پیج اینستاگرامش کلی عکس های شخصی منتشر می نماید. حتی عکس با خواهرش هم را گذاشته، ولی هیچ عکسی از من نمی گذارد. انگار که بخواهد مرا پنهان کند. علتش این نیست که نمی خواهد عکس شخصی بگذارد، چون او کلی عکس با دوستان و خانواده اش منتشر می نماید، ولی به من اهمیت نمی دهد. به نظرم این بی احترامی است، ولی هرچه به او می گویم فایده ای ندارد و سعی می نماید مرا بیشتر آزار دهد. چند ماه است سر این موضوع با هم دعوا داریم، ولی او حاضر نیست کوتاه بیاید.

برای دلخوشی من هم که شده اهمیتی به نظر من نمی دهد و برای اینکه دعوا نکنیم حاضر نشد کوتاه بیاید. خسرو زندگیمان را نابود کرد و من فقط یک خواسته کوچک داشتم و او می توانست به این خواسته اهمیت بدهد، ولی اوضاع را بدتر کرد. من هم دیگر خسته شده ام و دلم نمی خواهد در کنار چنین مرد خودخواهی زندگی کنم. اگر من برایش اهمیت داشتم یک قدم کوچک برمی داشت و اجازه نمی داد چنین موضوع کوچکی زندگی مان را نابود کند.

در خاتمه هم قاضی این زوج را به مرکز مشاوره خانواده معرفی کرد و از آن ها خواست با یک مشاور مشورت نمایند تا شاید مشکلشان حل گردد.

لجبازی و شک؛ 2 آفت زندگی

سارا شقاقی، روان شناس دراین باره می گوید: گاهی اوقات زوج ها با هم لجبازی نموده و برای اصلاح رفتار خود هیچ تلاشی نمی نمایند و در این شرایط اختلاف و دعوای زن و شوهر ها شدت می گیرد درنهایت هم زندگی مشترک به مرز نابودی کشیده می گردد. یکی از آثار منفی لجبازی، این است که به سلامت روانی خانواده آسیب می رساند. فرد لجباز قدرت تصمیم گیری و استقلال فکری مناسبی ندارد و حاضر به کنار گذاشتن افکار غیرمنطقی خود نیست. اگر طرف مقابل هم چنین رفتار داشته باشد، دیگر نمی توان درگیری و دعوا را کنترل کرد و همین می گردد که یک مساله کوچک با لجبازی زوج ها به مسئله ای غیرقابل حل تبدیل می گردد. اگر زوج لجباز مصالحه نمایند، بسیاری از مسائل قابل حل می گردد. بحث دیگر، شک زوجین به یکدیگر است. پیش از این بار ها گفته شده که اگر همسرتان دچار شک شد، سعی کنید زمینه های ایجاد شک را شناسایی و آن را برطرف کنید نه اینکه به آن دامن بزنید. دامن زدن به زمینه های بروز شک باعث می گردد که همسر تصور کند شک اش درست بوده و طرف مقابل در حال خیانت است.

منبع: تپش / روزنامه وبلاگ پردازش هوشمند

منبع: جام جم آنلاین

به "طلاق به خاطر یک عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلاق به خاطر یک عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید