قرنطینه خانگی در ژاپن، اقدامی معمول یا پریشان حالی روانی

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، با قرنطینه بسیاری از شهرها در سطح دنیا و اعمال تدابیر محدود کننده برای تردد، مردم بیشتر از هر زمانی تنها شده اند در عین اینکه عده ای این تنهایی را پریشان حالی روانی می دانند یک روان شناس ژاپنی آن را اقدامی معمول در برابر کرونا می خواند.

قرنطینه خانگی در ژاپن، اقدامی معمول یا پریشان حالی روانی

میلیون ها نفر در خانه هایش حبس شده اند و از لحاظ عبور و مرور، تدابیر محدود نماینده زیادی برایشان در نظر گرفته شده است گاها حتی خودشان بخاطر احتیاط و برای مبتلا نشدن به ویروس مرگبار و خطرناک کرونا، از بیرون رفتن پرهیز می نمایند.

بسیاری به دنبال راه هایی برای گذراندن زمان هستند تعدادی به خواندن روزنامه و اخبار روی آورده اند، بعض ها آشپزی می نمایند، عده ای ساعت های طولانی حتی در داخل منزل قدم می زنند و ساعت خواب خیلی ها نیز تغییر نموده است بعضی ها نیز می گویند دچار پریشان حالی روانی شده اند اما ماساکی نیشیدا روانشناس دانشگاه واسیدا در ژاپن مخالف این اصطلاح است او می گوید اینها نشانه هایی از پریشان حالی نیست بلکه اقدامات فوق نشانه ای از واکنش معمول مردم به یک شرایط بسیار غیرمعمولی است.

او توصیه می نماید برای فرار از تنهایی ضروری است بعضی از کارها صورت گیرد از دیدگاه او کسانی که دچار چنین حسی می شوند باید از طرق مختلف مانند فضای مجازی بیشتر با دوستانشان در ارتباط باشند.

این روانشناس ژاپنی می افزاید: از فناوری های مخابراتی و ارتباطی غافل نشوید تلفن را بردارید و به دوستان و اقوام خود زنگ بزنید بهتر است خود را فقط به اخبار مربوط به شیوع کرونا محدود نکنید و مصرف نماینده عظیم چنین اطلاعاتی نباشید تا تاثیرات منفی بر روی شما کمتر گردد.

ماساکی می گوید: دولت ها سرگرم مبارزه با کرونا هستند آنها دریافته اند با یک بحران بهداشتی روبرو شده اند اما طبیعی است که تدابیر آنها برای برطرف بعضی از مسائل روحی و روانی مردم کافی نیست و آنها درگیر مسایل فیزیکی بیشتری درخصوص بیماران شده اند.

وی آثار گزارش های بسیار فراوان رسانه ای بر روی افکار مردم درخصوص کرونا را مورد توجه قرار داده است و تاکید می نماید بعضی از این مطالب هم کارشناسی نیست و باید کمتر به آنها پرداخت.

او بسته شدن مدارس و تعطیلی مراکز فرهنگی، هنری و تفریحی را باعث تنهایی بیشتر مردم در هر سن و قشری دانسته است و تاکید می نماید باید از فناوری ها برای ارتباطات بیشتر استفاده کرد تا فرد دچار حس تنهایی نگردد.

مایی یوشیکاوا استاد تدریس یوگا می گوید تنها بودن لزوما به معنای داشتن حس تنهایی نیست روش های مختلفی برای فرار از تنهایی برای کسانی که چنین حسی دارند وجود دارد که از جمله آن ورزش کردن و تمرینات جسمانی و فیزیکی است.

وی می افزاید اول بهتر است با خودمان دوست باشیم و سعی کنیم خود را شاد نگهداریم و سپس ارتباط محبت آمیز تری با اطرافیان برقرار کنیم و یادمان باشد که چنین فرصت هایی ممکن است در آینده بدست نیاید.

البته تنهایی در ژاپن بیشتر از بسیاری کشورها پدیده معمولی است زیرا نزدیک به 34.5 درصد از مردم در این کشور تنها زندگی می نمایند آیومی ماکیتا 44 ساله که به تنهایی زندگی می نماید می گوید که به این شرایط خو گرفته است و حتی خود را برای سناریوهای بدتر نیز آماده می نماید.

وی می گوید البته در کرونا بیشتر از هر زمان دیگری حس تنهایی نموده است قبلا تنها زندگی می نموده ولی شاید تا این اندازه احساس تنهایی نداشته است و به دنبال راه هایی برای فرار از این پدیده است.

او می افزاید: الان نگرانی بسیاری این است که اگر مریض شوند کسی نمی تواند سراغشان بیاید خودم هم سه تا گربه در خانه دارم که اگر بیمار شوم دیگر کسی هم نیست به آنها رسیدگی کند و این همان حس تنهایی آزاردهنده است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "قرنطینه خانگی در ژاپن، اقدامی معمول یا پریشان حالی روانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه خانگی در ژاپن، اقدامی معمول یا پریشان حالی روانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید