مسئولان بهداشتی نسبت به خوردن صدف خام به مردم هشدار داده اند

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، مرکز بهداشت ساحلی ونکوور روز آدینه در یک بیانیه خبری گفت که بیش از 50 نفر طی این هفته پس از خوردن صدف خام دچار بیماری حاد گوارشی شده اند.

مسئولان بهداشتی نسبت به خوردن صدف خام به مردم هشدار داده اند

در پی تحقیقات مقامات دولتی و صنعت صدف، در تعدادی از منطقه ها برداشت صدف به طور موقت متوقف شده است. مقامات گفته اند زمانی که که آلودگی پاک گردد دوباره کار برداشت از سر گرفته می گردد.

مرکز بهداشت ساحلی ونکوور در بیانیه خبری خود گفت، برای از بین بردن نوروویروس و سایر میکروب ها، توصیه می گردد صدف ها قبل از مصرف به مدت 90 ثانیه در دمای داخلی 90 درجه سانتی گراد کاملاً پخته گردد، از آلودگی سایر غذاها به وسیله این صدف ها در حین تهیه خودداری شده و بلافاصله پس از پخت صدف ها مصرف شوند.

مرکز کنترل بیماری های بریتیش کلمبیا، بعلاوه برای رستوران ها و خرده فروشانی که در استان صدف سرو می نمایند یا می فروشند اطلاعیه ای صادر نموده است. در حال حاضر، کسب و کارها همچنان مجاز به ارائه یا فروش صدف هستند، اما مقامات توصیه نموده اند که مشتریان را در خصوص خطر مصرف صدف خام مطلع نمایند تا آنها بتوانند تصمیم مطلعانه ای اتخاذ نمایند.

بیشتر بخوانید: 12 شهر کوچک اما دیدنی کانادا

مشتریانی که ریسک را می پذیرند و صدف خام سفارش می دهند، می توانند با به خاطر سپردن انواع صدف هایی که خورده اند، به ردیابی دولت یاری نمایند. از هر کسی که دچار بیماری شده و فکر می نماید مربوط به مصرف صدف است، خواسته می گردد با شماره مرکز بهداشت ونکوور ساحلی 3800-675-604 یا ایمیل [email protected] تماس بگیرند.

علائم نوروویروس شامل حالت تهوع، گرفتگی عضلات، لرز، تب، استفراغ و اسهال است و عموماً بین 12 تا 48 ساعت پس از تماس ظاهر می گردد.

منبع: خبرکانادا

به "مسئولان بهداشتی نسبت به خوردن صدف خام به مردم هشدار داده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان بهداشتی نسبت به خوردن صدف خام به مردم هشدار داده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید