مقابله با اومیکرون با واکسن پاستوکووک

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: نتایج تحقیقات نشان می دهد، واکسن پاستوکووک در مقابله با سویه های نو ویروس کرونا از جمله امیکرون کارا و موثر است.

مقابله با اومیکرون با واکسن پاستوکووک

به گزارش خبرگزاری وبلاگ پردازش هوشمند، دکتر علیرضا بیگلری افزود: این واکسن ایمنی سلولی بدن را تحریک می کند و به همین دلیل می تواند با سویه های تازه از جمله امیکرون مقابله کند.

وی گفت: محققان انستیتو پاستور فعالیت خود را برای ساخت واکسن پاستوکووک به منظور مقابله با سویه تازه امیکرون آغاز کرده بودند، اما نتایج تحقیقات نشان داد که نیازی به این کار نیست و پاستوکووک می تواند با سویه تازه امیکرون مقابله کند.

بیگلری ادامه داد: کشورهایی مانند آمریکا با تزریق واکسن فایزر در مقابله با سویه امیکرون چندان پیروز نبودند و مرگ و میر بالای آنان در پیک امیکرون این موضوع را تایید می کند، اما کوبا با تزریق این واکسن توانست مردم خود را در برابر سویه تازه امیکرون محافظت کند.

وی با بیان اینکه این واکسن در کوبا به افراد بالای دو سال تزریق شده است، گفت: تعداد مبتلایان کمتر از دو سال بسیار بیشتر از بچه ها بالاتر از دو سال است. این موضوع نشان دهنده تاثیر بسیار خوب این واکسن است.

بیگلری افزود: تا چندی قبل در کوبا واکسن پاستوکووک به بچه ها بالای دو سال تزریق می شد، اما مدتی است بچه ها یک تا دو سال هم وارد طرح واکسیناسیون کرونا شده اند و واکسن به این بچه ها هم تزریق می شود.

استقبال مردمی از پاستوکووک بی نظیر است

رئیس انستیتو پاستور ایران شرح داد: مردم به دلیل فعالیت صادقانه یک صد ساله انستیتو پاستور و کیفیت بالای واکسن، استقبال بی نظیر از واکسن پاستوکووک کردند که این موضوع افتخاری برای کشور است.

بیگلری، استقبال هموطنان از واکسن پاستوکووک را بسیار ارزشمند و سرمایه ای بسیار گرانبها برای انستیتو پاستور ایران اعلام کرد و گفت: قدردان مردم هستیم.

وی ادامه داد: تولید واکسن پاستوکووک از طریق دو مجموعه واکسن ساز انجام شده است. این محصول فناورانه ماحصل فعالیت مشترک دو موسسه معتبر با سابقه طولانی در امر تولید واکسن است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مقابله با اومیکرون با واکسن پاستوکووک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با اومیکرون با واکسن پاستوکووک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید