نبی: شاید تعداد اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را افزایش بدهیم، قیمت گذاری 2 برند استقلال و پرسپولیس سخت است

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: شاید تصمیم بگیریم برای پربارتر شدن مجمع فدراسیون تعداد اعضای آن را افزایش بدهیم.

نبی: شاید تعداد اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را افزایش بدهیم، قیمت گذاری 2 برند استقلال و پرسپولیس سخت است

به گزارش ، مهدی محمد نبی درباره شرایط فوتبال در ایام کرونا گفت: کرونا سبب ایجاد شوک عجیب و غریبی در کل جهان شد و امیدواریم با عبور از این بحران، فوتبال از حالت تعلیق به حالت خوب خودش بازگردد. البته این موضوع مربوط به تمام جهان است. در ایران هم ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش که مسئولیت آن با فدراسیون پزشکی- ورزشی است تصمیم گرفت در تمام رشته ها، تمرینات و بازی ها لغو گردد. ما هم باید این دستورالعمل را رعایت کنیم.

او ادامه داد: نهاد های بالا دستی ما یعنی فیفا و AFC هم از این موارد تبعیت کردند و آن ها هم برای حفظ سلامتی عمومی تمام مسابقات را تعطیل کردند.

نبی درباره ماموریت اصلی اش در فدراسیون فوتبال به عنوان دبیر کل جدید این فدراسیون گفت: از هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای دادن این ماموریت یا مسئولیت به من تشکر می کنم. به تنهایی از پس این مسئولیت برنمی آیم. همه به ویژه اعضای مجمع باید یاری کنیم تا استاندارد ها و قوانین بین المللی و داخلی رعایت گردد.

او با اشاره به اصلاح اساسنامه توضیح داد: این بحث، مرجع ما برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال است. اساسنامه ای که در سال 1386 از سوی اعضای کمیته انتقالی فراهم شد به تائید فیفا رسید و براساس همان انتخابات را برگزار کردیم. در سال 90 با توجه به لزوم اصلاح اساسنامه از سوی علی کفاشیان، کمیته ای تشکیل شد و آن اساسنامه هم پس از مطرح شدن در مجمع، تصویب شد. هرچند بعضی اعضای مجمع ایراد هایی به اساسنامه گرفتند، اما در نهایت در دومین مجمع تصویب شد. طبق همین اساسنامه هم در اسفند 90 انتخابات را برگزار کردیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: به روز رسانی در هر بخشی ضروری است. به صورت مثال یک زمانی در بخش صنعت همه خودروی غیر اتومات سوار می شدند، اما اکنون بیشتر مردم از خودروی دنده اتومات استفاده می نمایند. در فوتبال هم به همین شکل است. فیفا به اساسنامه های قبلی ایرادی نگرفته است.

نبی درباره تفاوت نسخه فارسی و انگلیسی اساسنامه مصوب سال 90 فدراسیون فوتبال اعلام کرد: امکان چنین موضوعی وجود ندارد. در 2 دوره قبلی هم نسخه فارسی اساسنامه به خوبی به انگلیسی ترجمه و برای فیفا ارسال شد. در سال های اخیر اختلاف هایی در مسائل مختلف مربوط به اساسنامه وجود داشت، اما طبق اعلام فیفا اساسنامه فعلی به روز رسانی نشده و با اساسنامه استاندارد این نهاد مغایرت دارد. متن انگلیسی و فارسی اساسنامه فعلی با آنچه در فیفا است، مغایرت دارد. من آنالیز جامعی روی این اساسنامه نداشته ام، اما طبق آنالیز اجمالی محتمل است دوستان برای ترجمه کلمه حداکثر به جای the most until از the less until استفاده نموده باشند. می توان گفت چنین مواردی ایجاد مغایرت نموده است.

او اضافه نمود: البته ایراد هایی که فیفا گرفته در حد این جزئیات هم نیست بلکه تاکید دارد بعضی مفاد اساسنامه باید به روز رسانی گردد. یکی از این مفاد متفاوت بودن زمانبندی برگزاری مجامع با زمان مندرج در اساسنامه است. به صورت مثال ما می گوییم 60 روز و فیفا می گوید 70 روز. اساسنامه ما جامع و خوب است، اما فدراسیون وظیفه دارد آن را به روز رسانی کند.

نبی توضیح داد: یکی دیگر از مفاد اساسنامه فعلی این است که انتخاب ارکان قضائی با هیئت رئیسه است درحالیکه طبق اساسنامه فیفا این ارکان با پیشنهاد هیئت رئیسه و انتخاب مجمع معین می شوند.

او درباره اینکه تعداد اعضای مجمع هم باید به روز رسانی گردد یا خیر، گفت: فیفا تاکید دارد اشخاص حقیقی یا حقوقی عضو مجمع باید افرادی باشند که در فوتبال فعال هستند. بحث خاصی ندارند، اما شاید تصمیم بگیریم برای پربار ترشدن مجمع، تعداد اعضای آن را افزایش بدهیم. در حال حاضر کمیته حقوقی و تدوین مقررات روی این مسائل کار می نماید. ضمن اینکه ما نظر اعضای مجمع را نسبت به اساسنامه قبلی اخذ می کنیم.

نبی اضافه نمود: باید به یک موضوع کلیدی اشاره کنم و آن هم مشارکت اعضای مجمع در مراحل مختلف است. یکی همان ارائه نقطه نظرات شان نسبت به اساسنامه قبلی است. پیشنهاد های شان هم در این کمیته آنالیز خواهد شد. در نهایت نظرات خوب اعضای مجمع تجمیع شده و در قالب پیش نویس اساسنامه به هیئت رئیسه آورده می گردد. این پیش نویس هم با اساسنامه فیفا تطبیق خواهد یافت.

او درباره اینکه مراحل اصلاح، تصویب اساسنامه و برگزاری انتخابات چه مقدار طول می کشد، گفت: فیفا از ما جدول زمانی خواسته و این جدول را که حاوی 20 آیتم است و در جلسه قبلی هیئت رئیسه تصویب شد، پنجشنبه هفته پیش (21 فروردین) برای فیفا ارسال کردیم. اجرای هر یک از این آیتم ها زمان خاصی را می طلبد. یکی از کار های مدنظر ما در فدراسیون شفاف سازی است و پس از چکش کاری فیفا برای این جدول زمانی و به نتیجه رسیدن آن، جزئیات جدول را اطلاع رسانی می کنیم.

او اضافه نمود: باید بگویم پس از تائید پیش نویس اساسنامه در هیئت رئیسه آن را برای اعضای مجمع ارسال می کنیم تا با ارائه نظرات شان آن را به سیستم فدراسیون بازگردانند. پس از آنالیز کمیته مربوطه اصلاحاتی که مدنظر اعضای مجمع است را انجام داده و آن را با فیفا هم چک می کنیم. فرایند زمان بری پیش رو داریم.

دبیرکل فدراسیون ادامه داد: اساسنامه، کتابچه ای است که باید مورد وثوق اعضای مجمع و جامعه ورزش و فوتبال باشد. باید نکات زیادی را در آن ببینیم تا خلائی ایجاد نگردد.

او درباره لزوم باز شدن فضا برای ورود چهره های فوتبالی به انتخابات گفت: ما باید فضا را به شکلی فراهم کنیم تا افرادی که سابقه فوتبالی و مدیریتی دارند، در بحث اداره فوتبال مشارکت نمایند. چهره های تحصیل نموده خوبی در فوتبال مان داریم که کار مدیریتی هم انجام داده اند.

نبی درباره زمان بازگشت دراگان اسکوچیچ به تهران اعلام کرد: او اکنون در مرخصی است و پس از خاتمه کرونا به تهران می آید و کارش را آغاز می نماید. اسکوچیچ مربی خوبی است و بی شک از سوی فدراسیون حمایت می گردد.

نایب رئیس سابق هیئت مدیره پرسپولیس درباره بحث خصوصی سازی این باشگاه و استقلال گفت: فکر می کنم با توجه به اراده سازمان خصوصی سازی بتوان این کار را انجام داد. البته باید موانع قانونی برای این کار رفع گردد. استقلال و پرسپولیس، 2 برند هستند. کشف قیمت برای خصوصی سازی آن ها فرایند ای طولانی بوده و ساده نیست. باید معین گردد سازمان خصوصی سازی با چه مدلی می خواهد این 2 باشگاه را کشف قیمت کند. قیمت گذاری برند آن ها بسیار سخت است. موانع زیادی برای خصوصی سازی شان وجود دارد که باید رفع گردد.

او اضافه نمود: من خودم در بعضی جلسات مربوط به خصوصی سازی پرسپولیس شرکت نموده ام. سرمایه گذار در هر بحثی به نرخ بازگشت سرمایه اش نگاه می نماید. می توان به عنوان یک معدن از این 2 باشگاه نام برد، اما باید راه را بلد باشیم. بخش خصوصی هم بلد است چگونه از این معادن استفاده نموده و با خصوصی اداره کردن آن ها به نرخ بازگشت سرمایه هم برسد. فکر می کنم هرکسی از این مراحل عبور نموده و سرخابی ها را در اختیار بگیرد، می تواند به ورزش کشور یاری کند. دیر یا زود هم استقلال و پرسپولیس خصوصی می شوند. باید دستور العمل هایی که پس از واگذاری 2 باشگاه ضروری است هم رعایت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نبی: شاید تعداد اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را افزایش بدهیم، قیمت گذاری 2 برند استقلال و پرسپولیس سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبی: شاید تعداد اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را افزایش بدهیم، قیمت گذاری 2 برند استقلال و پرسپولیس سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید