خاتمه بی نتیجه دور سوم انتخابات ریاست مجلس افغانستان

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، در دور سوم انتخابات ریاست مجلس نیز هیچ کدام از نامزدان نتوانستند آرای لازم برای احراز کرسی ریاست مجلس را کسب نمایند.

خاتمه بی نتیجه دور سوم انتخابات ریاست مجلس افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ پردازش هوشمند، پس از آنکه دومین دور رای گیری برای انتخاب رئیس مجلس افغانستان به نتیجه نرسید نمایندگان افغان روز گذشته برای سومین بار بین نامزدان جدید رای گیری کردند.

در دور سوم انتخابات ریاست مجلس خان آقا رضایی، خان محمد وردک نمایندگان کابل، صدیق احمد عثمانی نماینده پروان و عبدالستار حسینی نماینده فراه برای احراز کرسی ریاست مجلس افغانستان با یکدیگر رقابت کردند.

در نتیجه رضایی (77) رای، وردک (80) رای، عثمانی (40) رای، حسینی (14) رای به دست آوردند، در مرحله دوم رای گیری نیز وردک با کسب (105) رای و رضایی با کسب (84) رای نتوانستند آرای لازم برای احراز کرسی ریاست مجلس این کشور را کسب نمایند.

در این دور 231 نماینده حضور داشتند که طبق قوانین داخلی مجلس نامزدان برای احراز کرسی ریاست مجلس افغانستان احتیاج به کسب (116) رای تائید داشتند.

بر اساس قوانین داخلی مجلس نمایندگان افغانستان اعضای مجلس می توانند در نشست عمومی برای کرسی ریاست مجلس نامزد شوند و اگر هیچ از نامزدان آرای لازم را کسی ننمایند دور دوم رای گیری بین دو نامزد پیشتاز برگزار می گردد.

انتخابات تا سه دور بین نامزدان جدید برگزار می گردد و اگر هیچ یک از نامزدان نتوانست در سه نوبت جدید اکثریت آرای نمایندگان حاضر در مجلس به دست بیاورد، چهارمین دور از انتخابات بین دو نامزدی که بیشترین آرا را در گذشته کسب نموده است برگزار خواهد شد.

میررحمان رحمانی با کسب (123) رای در دور نخست انتخابات ریاست مجلس و خان محمد وردک با کسب (105) رای در دور سوم انتخابات از نامزدان پیشتاز برای احراز کرسی ریاست مجلس افغانستان محسوب می شوند.

قرار است امروز دور چهارم انتخابات بین رحمانی و وردک برگزار گردد و یکی از آنها به عنوان رئیس جدید مجلس مشخص گردد و کشمکش های یک ماهه بر سر احراز کرسی ریاست مجلس افغانستان سرانجام یابد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "خاتمه بی نتیجه دور سوم انتخابات ریاست مجلس افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه بی نتیجه دور سوم انتخابات ریاست مجلس افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید