پوست ما چند وقت یک بار احتیاج به پاک سازی دارد؟

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، همه ما با اهمیت پاکسازی پوست صورت آشنا هستیم. اما سوالی که برای بسیاری از ما پیش می آید، این است که پاکسازی پوست با چه روتینی باید انجام گردد؟ با خبرنگاران همراه باشید تا پاسخ این سوال را بیابیم.

پوست ما چند وقت یک بار احتیاج به پاک سازی دارد؟

پاکسازی پوست صورت چه ضرورتی دارد و چگونه صورت می گیرد؟ آیا فرایند دومرحله ای ضروری است یا همان پاک سازیِ سادۀ روزانه کفایت می نماید؟ پوست چند وقت یک بار احتیاج به پاک سازی کامل و اساسی دارد؟ پاک سازی دومرحله ای ایدۀ بسیار خوبی است، خصوصاً اگر عصرها انجام گردد؛ با این حال محصولاتی که برای تمیز کردن پوست به کار می روند باید با نوع پوست، ویژگی ها و احتیاجهای آن منطبق باشند. توصیۀ متخصصان پوست این است که اگر به طور معمول آرایش سنگین دارید، هر روز پوستتان را تمیز کنید و البته این کار را طبق دستور مشخصی انجام دهید.

قبل از پاک سازی اصلی از پاک کننده های امولسیون بهره ببرید. امولسیون چه کمکی به پوست می نماید؟ در واقع باعث می گردد که انواع چربی و آلودگی و آرایشِ اضافه از سطح پوست پاک گردد. حتماً پس از انجام این مرحله پاک سازی اصلی را انجام دهید و توجه کنید که لزوماً متناسب با نوع پوست صورت بگیرد.

پاک کننده هایی که برای پوست های چرب و دارای آکنه تجویز می شوند حاوی اسید سالیسیلیک هستند؛ درحالی که در پاک سازیِ پوست خشک یا پوست مسن از اسیدهای آلفا هیدروکسی استفاده می گردد. پس باید نوع پوستتان را بشناسید. علاوه بر میزان چربی و خشکی، سن پوست شما هم مهم است. پوست جوان و سن و سال دار احتیاجها و اقتضائات متفاوتی دارند.

لابد می پرسید: خاصیت این کار چیست؟ دابل کلینینگ چه فایده ای دارد؟ خب شما با انجام این فرایند دو مرحله ای ابتدا آلودگی و جرم را از پوستتان کنار می زنید و بعد از پاک کننده ای استفاده می کنید که از ترکیبات ضروریِ فعال کننده و متناسب با خواص پوستتان برخوردار است.

می توانید پاک سازی دومرحله ای را روزانه، هر صبح و عصر تکرار کنید؛ اما باید بدانید که پوست صبح ها احتیاجی به پاک سازی دو مرحله ای ندارد. اگر شاغل هستید و تمام روز بیرون از خانه اید و به ضرورت بیشتر اوقات پوستتان آغشته به مواد آرایشی است، توصیه می کنیم عصرها پس از بازگشت به منزل حتماً از پاک کننده های حاویِ اسید سالیسیلیک یا اسید آلفا هیدروکسی بهره ببرید.

توجه داشته باشید که استفادۀ مکرر از اسید آلفا هیدروکسی (هر صبح و عصر) پوستتان را در معرض خطر خشکی بیش از حد قرار می دهد و سبب می گردد خسته و گرفته به نظر برسید. درنتیجه همان استفادۀ عصرگاهی مناسب است و کفایت می نماید.

پس اگر همیشه آرایش می کنید عصرها از پاک کنندۀ قوی بهره ببرید و فرایند دو مرحله ای را به کار بگیرید. قبل از آرایش صبحگاهی هم از آبرسان های سبک و ملایم بهره ببرید تا همیشه پوستتان باطراوت و سرزنده باشد.

منبع: وبلاگ بامیلو

به "پوست ما چند وقت یک بار احتیاج به پاک سازی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوست ما چند وقت یک بار احتیاج به پاک سازی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید