چراغ پایگاه های میراث ملی و جهانی را مدیران استانی روشن نگه دارند

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، چراغ پایگاه های میراث ملی و جهانی را مدیران استانی روشن نگه دارند.

چراغ پایگاه های میراث ملی و جهانی را مدیران استانی روشن نگه دارند

حمیده چوبک، مدیر پایگاه دنیای الموت در نشست تخصصی مدیران پایگاه های ملی و دنیای بیان نمود: ما گمان می کردیم فراموش شده ایم و با این همایش راه ما روشن شد و به روزهای روشن تر امید داریم.

او مدیریت پایگاه ها را نهادی سنتی از گذشته بیان کرد و ادامه داد: نهادهای فرهنگی مهم ما از گذشته همه دارای یک متولی برای حفاظت بودند. میراث فرهنگی احتیاج به متولی دارد و در حال حاضر مدیریت میراث فرهنگی در دنیا براساس ایجاد پایگاه ها انجام می گردد.

چوبک با اشاره به تخت جمشید به عنوان قدیمی ترین پایگاه باستان شناسی و میراث فرهنگی دنیا به بیان تاریخچه پایگاه های کشور پرداخت و بر مشارکت، همدلی و تعامل در راستای باز کردن گره ها و برون رفت از مسائل تاکید نمود.

مدیر پایگاه دنیای الموت ابراز امیدواری کرد که چراغ پایگاه ها با یاری مدیران استانی روشن بماند و اضافه کرد: پایگاه ها جز گردشگری و آینه میراث فرهنگی و نگین های ارزشمندی هستند که برای برپا ماندن به یاری احتیاج دارند.

مدیران پایگاه ها در خط مقدم جبهه میراث فرهنگی قرار دارند

عبدالمهدی همت پور، مدیر پایگاه ملی شهر تاریخی میبد در دومین پنل این همایش با اشاره به اینکه در گذشته حضور پژوهشگران در محوطه های تاریخی منوط به پژوهش بود، گفت: یکی از دستاوردهای بعد از انقلاب راه اندازی پایگاه هاست و طی این مدت پایگاه های پژوهشی نیز توسعه پیدا کردند.

او اضافه کرد: مدیران پایگاه ها در خط مقدم جبهه میراث فرهنگی هستند و پایگاه ها نقش مهم و اصلی در صنعت گردشگری، فرهنگسازی و آموزش دارند.

همت پور توضیح داد: نقش پایگاه ها برای استفاده از دانش بومی نیز مهم است و جایگاه پایگاه ها باید معین گردد، بعلاوه ماهیت پایگاه ها باید در هر دو بخش پژوهش و اجرا تعریف گردد.

جایگاه پایگاه ها در بخش اطلاع رسانی باید معین گردد

بعلاوه رضا ریاحیان، مدیر پایگاه دنیای منظر فرهنگی میمند در این پنل تخصصی گفت: پایگاه ها نقش مهمی در بحث توسعه گردشگری دارند، شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و دنیاگردی می تواند با امضای تفاهم نامه از ظرفیت پایگاه ها برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کند.

او اضافه کرد: در بعضی از پایگاه ها زیرساخت گردشگری وجود دارد اما باید زمینه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کرد.

مدیر پایگاه دنیای منظر فرهنگی میمند گفت: در پایگاه ها فراوری محتوا صورت گرفته است، اما چالشی که با آن روبرو هستیم معین نبودن جایگاه پایگاه ها در بخش اطلاع رسانی است.

او ادامه داد: مدیران پایگاه ها و راهنمایان گردشگری باید در زمینه سواد رسانه ای آموزش ببینند.

منبع: همگردی

به "چراغ پایگاه های میراث ملی و جهانی را مدیران استانی روشن نگه دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ پایگاه های میراث ملی و جهانی را مدیران استانی روشن نگه دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید