مشکل آبرسانی 429 روستای لرستان تا یکسال آینده رفع می گردد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: جهاد آبرسانی به 429 روستای استان شروع شده است و پیش بینی می گردد مشکل این تعداد تا یکسال آینده رفع گردد.

مشکل آبرسانی 429 روستای لرستان تا یکسال آینده رفع می گردد

احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان روز آدینه در آیین روز روستا و عشایر در روستای تقی آباد بخش زاغه خرم آباد رفع کردن مسائل مخابراتی، برق رسانی و آب رسانی روستا ها را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مادامی که زیرساخت ها فراهم نگردد نمی توانیم شاهد توسعه باشیم.

دالوند گفت: روستا یک محیط بسیار ارزشمند است که می تواند تبدیل به نقطه قوت استان گردد در جهان نیز یکی از رمز های موفقیت کشور هایی که از لحاظ مالی پیشرفته هستند توجه به روستا است.

او با اشاره به وجود 2 هزار و 700 روستا در لرستان گفت: در بحث توانمندسازی روستاییان باید به فراهم کردن زیرساخت و توسعه مالی روستا توجه گردد که اگر بتوانیم در این دو مقوله برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم زمینه پیشرفت و توسعه را هموار نموده ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: با وجود اقدامات اجرا شده تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم که با توجه به اینکه لرستان دارای ظرفیت های بی شماری در زمینه گردشگری، دامداری و کشاورزی است باید زمینه توسعه صورت گیرد چراکه تا وقتی از اشتغال پایدار روستایی غافل شویم شاهد مهاجرت روستاییان به شهر ها خواهیم بود.

دالوند بیان نمود: قرارگاه ایجاد زیرساخت و توسعه روستایی در معاونت های عمرانی و مالی استانداری لرستان تشکیل شده است که در این راستا باید ظرفیت های گردشگری روستا های استان شناسایی و جاده های امن ایجاد گردد.

به گفته او توجه به ایجاد اشتغال پایدار روستایی در این استان لازم است بنابراین زیرساخت های لازم باید فراهم گردد

11 پروژه آبخیزداری با اعتبار 320 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور در سطح 25 هزار هکتار در لرستان افتتاح شد.

بعلاوه 313 طرح عمرانی و مالی روستایی لرستان روز آدینه بمناسبت روز روستا و عشایر با 18 هزار و 370 میلیارد ریال و سه هزار 800 فرصت شغلی باحضور رییس جمهور بصورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

وبلاگ پردازش هوشمند لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مشکل آبرسانی 429 روستای لرستان تا یکسال آینده رفع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل آبرسانی 429 روستای لرستان تا یکسال آینده رفع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید