کرنومتری که روی پوست دوندگان نمایش داده می گردد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، پژوهشگران آمریکایی، نوعی کرنومتر ابداع نموده اند که روی پوست انسان به نمایش درمی آید و احتیاج به کرنومترهای معمولی را از بین می برد.

کرنومتری که روی پوست دوندگان نمایش داده می گردد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند و به نقل از فیز، دوندگان معمولا مجبور هستند برای آنالیز زمان دویدن خود، از یک کرنومتر و یا تلفن همراه استفاده نمایند، اما گروهی از پژوهشگران انجمن شیمی آمریکا (ACS)، ابزاری ابداع نموده اند که می تواند احتیاج به استفاده از چنین وسایلی را رفع کند. شاید ابداع و استفاده از چنین وسایلی، تا حدودی تخیلی به نظر برسد اما پژوهشگران برای تحقق آن کوشش می نمایند.

آنها یک ابزار منتشرنماینده نور ابداع نموده اند که با ولتاژ پایین کار می نماید و برای پوست انسان نیز ایمن است.

دانشمندان در سال های اخیر، ابزارهایی ابداع نموده اند که انعطاف پذیر هستند و توانایی انتشار نور را دارند. این ابزارها در واقع نمایشگرهایی هستند که موقتا به پوست یا هر سطح دیگری متصل می شوند، اما مشکل چنین نمایشگرهایی این است که برای رسیدن به روشنایی کافی، با ولتاژ بالا کار می نمایند و ممکن است به بروز مشکلاتی برای پوست منجر شوند.

این گروه پژوهشی تصمیم گرفتند ابزاری ابداع نمایند که می تواند با ولتاژ بالا کار کند و برای پوست نیز ایمن باشد. آنها برای ساخت این ابزار، یک لایه مبتنی بر پدیده برق درخشی ارائه دادند که از میکروذرات منتشرنماینده نور تشکیل شده است و میان دو الکترود از جنس نقره قرار گرفته است.

آنها از ماده جدیدی برای ساخت ابزار استفاده کردند که می تواند روشنایی آن را افزایش دهد. سپس ابزار را روی دست یک داوطلب آزمایش کردند و توانستند نتایج موفقیت آمیزی به دست بیاورند.

شاید این نمایشگر روشن و انعطاف پذیر، در ابزار پوشیدنی هوشمند و ربات های نرم نیز کاربرد داشته باشد و به تعامل ایمن آنها با انسان یاری کند.

این پژوهش، در مجله ACS Materials به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کرنومتری که روی پوست دوندگان نمایش داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرنومتری که روی پوست دوندگان نمایش داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید