1884 پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری 43هزار میلیارد تومان درحال اجراست، محور ساسانی فارس به محلی برای رونق گردشگری تبدیل گردد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به سرمایه گذاری های انجام گردیده در صنعت گردشگری گفت: در حال حاضر 1884 پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری 43 هزار میلیارد تومان درحال اجراست.

1884 پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری 43هزار میلیارد تومان درحال اجراست، محور ساسانی فارس به محلی برای رونق گردشگری تبدیل گردد

به گزارش خبرنگار وبلاگ پردازش هوشمند، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به استان فارس سفر نموده است، امروز سه شنبه 30 مرداد با بیان این مطلب در شورای اداری شهرستان فیروزآباد با تبریک به مردم کشور و به ویژه شهرستان فیروزآباد برای ثبت جهانی محور ساسانی که موجب خیروبرکت خواهد بود، اضافه کرد: صنعت گردشگری در دنیا به اقتصاد سوم جهان تبدیل گردیده است و از این صنعت به عنوان یک صنعت اشتغال زا نام برده می گردد و به ازای هر 10 شغل یک شغل را به خودش اختصاص می دهد؛ یعنی 280 میلیون شغل در دنیا ایجاد نموده است.

او با اشاره به روند روبهرشد صنعت گردشگری توضیح داد: علی رغم این که با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از اقتصادهای بزرگ دنیا دچار مشکل گردیده اند اما صنعت گردشگری به اذعان کارشناسان با روند روبه رشد روبه رو است و به زودی به اقتصاد نخست جهان تبدیل خواهد شد.

مونسان ادامه داد: کشور ما به واسطه جاذبه های طبیعی و تاریخی جزو 10 کشوری است که پتانسیل رسیدن به صنعت پویای گردشگری را دارد و ما می توانیم در مسیر توسعه گردشگری به عنوان یک کشور مهم نقش آفرینی کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: در همه جای دنیا این صنعت، صنعتی فرابخشی است و ظرفیت های متعددی را بارور می سازد به عنوان مثال در ایران صنعت گردشگری در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش آفرینی اثربخشی را دارد و با توجه به این که بر مبنای میراث فرهنگی و صنایع دستی این صنعت بنا نهاده گردیده است، می تواند نقش مهمی در عرصه فرهنگ ایفا نماید.

مونسان در ادامه به اشاره به کارنمودهای اجتماعی گردشگری در ایران اضافه کرد: ایجاد شور نشاط اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت از دیگر کارنمودهای گردشگری است که با استفاده از این حوزه مردم می توانند با سرمایه های اندک خود به درآمدزایی و اشتغال زایی برسند به طوری که در چند سال اخیر پویایی این صنعت موجب گردیده است که از مهاجرت از روستاها به شهرها جلوگیری گردد و شاهد مهاجرت معکوس نیز باشیم.

او با اشاره به وجود 600 واحد بوم گردی اضافه کرد: ما معتقدیم که ظرفیت احداث 2هزار واحد بوم گردی در کشور وجود دارد، و در بخش اقتصادی نیز با کمک این صنعت می توانیم ارزآوری برای کشور را رقم بزنیم.

او با تأکید بر این که گردشگری موتور محرک بسیاری از صنایع کشور نیز خواهد بود اضافه کرد: به عنوان مثال در تعطیلات نوروز گردشگری باعث ایجاد تحرک مثبت در حمل ونقل، صنعت، کشاورزی و... می گردد.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به راه اثرگذار ثبت مسیر ساسانی فیروزآباد گفت: گام اول قبل از توسعه کاوش ها، بهره مندی مردم از مزایای این ثبت جهانی با ورود گردشگران خواهد بود.

مونسان با اشاره به طرح های دولت تدبیر و امید برای اشتغال آفرینی توضیح داد: در طرح اشتغال روستایی بالغ بر 2400میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای روستاییان محترم و فعال سازی آن ها در موضوع گردشگری تعیین گردیده است و این عدد قابل ملاحظه ای است که می تواند به رونق گردشگری و اشتغال روستاییان کمک کند و همه روستاییانی که در محور ثبت گردیده ساسانی قرار دارند می توانند از این طرح استفاده نمایند.

او گفت: در تبصره 18 ذیل قانون بودجه 97 که در هفته گذشته سازمان میراث فرهنگی در قالب تفاهم نامه سه جانبه با سازمان برنامه وبودجه و صندوق توسعه ملی به امضا رساند، بالغ بر 8 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای سرمایه گذاری برای حوزه گردشگری، دولت محترم در نظر گرفته و امید داریم با این سرمایه گذاری 157هزار شغل در کشور ایجاد گردد.

مونسان اضافه کرد: بالغ بر 43هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری پروژه هایی است که در قالب 1884 پروژه گردشگری در کشور سرمایه گذاری گردیده است. توسط بخش غیردولتی و با پشتیبانی مالی که دولت نموده است 43هزار میلیارد تومان در این صنعت در حال اجرا است و تا انتها دولت دوازدهم امیدواریم موفق به انجام 1200 پروژه باشیم که جهش جدیدی را برای رونق گردشگری کشور ایفا خواهد نمود.

او همچنین یادآور شد: از این میزان حجم سرمایه گذاری، 1700میلیارد تومان مربوط به استان فارس است که این حجم از سرمایه گذاری 177 پروژه را شامل می گردد که 5600 تخت به مجموع 17هزار تخت اقامتی استان فارس اضافه خواهد شد.

مونسان در انتها با قدردانی از کوشش های مسئولان استان فارس در به ثبت رساندن محور ساسانی اضافه کرد: امیدواریم که این مسیر به محلی برای رونق گردشگری، اشتغال زایی و ورود گردشگران داخلی و خارجی تبدیل گردد.

منبع: میراث آریا

به "1884 پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری 43هزار میلیارد تومان درحال اجراست، محور ساسانی فارس به محلی برای رونق گردشگری تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1884 پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری 43هزار میلیارد تومان درحال اجراست، محور ساسانی فارس به محلی برای رونق گردشگری تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید