دستاوردهای فناورانه دانشگاه علم و صنعت ایران

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در سال رونق فراوری دانشگاه دستاوردهای فناورانه خوبی با همکاری شرکت های دانش بنیان انجام داد و امیدوارم بتوانیم با همین فرایند پیش برویم و در سال جهش فراوری با شتاب بیشتری حرکت کنیم.

دستاوردهای فناورانه دانشگاه علم و صنعت ایران

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ پردازش هوشمند درباره رونق فراوری و فعالیت های این دانشگاه گفت: وظیفه دانشگاه به نوعی فرهنگ سازی در این زمینه بود. فعالیت های فناورانه مورد توجه همکاران مان نهاده شد و رونمایی هایی در نمایشگاه ها و همایش های بین المللی شکل گرفت که نشان از عزم همکاران هیات علمی برای انجام این کار بود.

فعالیت های خوب دانشگاه در حوزه مدیریت فراوری و کسب وکارها

وی اضافه کرد: درخصوص اقتصاد مقاومتی و نقش بانک ها در توسعه درواقع رونق فراوری بود که با حضور رئیس بانک مرکزی صورت گرفت و دانشگاه در این سال سعی کرد در حوزه های مختلف اعم از بحث های مدیریت فراوری و کسب وکارها وارد کار گردد و با سازمان های ذی ربط مذاکرات خوبی انجام دهد و در بسیاری از موارد برای افزایش بهره وری و راندمان شرکت های فراوریی قراردادهای خوبی منعقد شد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: از بعد فنی هم رونمایی هایی صورت گرفت و برای اینکه کشور را از واردات اجناس خارجی، تجهیزات و وسایل خارجی بی احتیاج کنیم گام های خوبی برداشتیم و رونماهایی داشتیم.

طراحی و ساخت سرنگ مخصوص جراحی قلب باز در ایران

ذاکری ادامه داد: ما در سال 98 توانستیم سرنگ مخصوص جراحی قلب باز را در ایران توسط همکاران با تاییدیه ای که از وزارت بهداشت گرفته شد را در یکی از شرکت های دانش بنیان به مرحله طراحی و ساخت برسانیم به طوری که عمل های جراحی بسیاری به کار گرفته شد.

وی ادامه داد: با حمایت جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانستیم این دستاورد را به فراوری انبوه برسانیم و دانشگاه برای اینکه بتواند از این شرکت ها حمایت کند صندوق خطرپذیر را ایجاد کرد که یک چهارم از سرمایه این صندوق وابسته به دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با توجه به اینکه شرکت های دیگری نیز در این زمینه سرمایه گذاری کردند، گفت: توانستیم از سرمایه این شرکت ها در تجاری سازی محصول یاری بگیریم و برای اینکه بتوانیم زیست بوم دانشگاه را تغییر دهیم که بتواند از ایده تا محصول را حمایت کند صندوق خطرپذیر را شکل دادیم و تجاری سازی شکل گرفت و به فراوری انبوه رسیدیم.

ذاکری اضافه کرد: با مراجعاتی که به وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم توانستیم مجوزهای انحصاری بودن و اجازه ورود چنین کالاهایی را به داخل کشور را بگیریم.

وی گفت: امیدوارم فعالیت های همکارانمان در شرکت های دانش بنیان دانشگاه با همین فرایند پیش برود و در سال جهش فراوری نیز با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دستاوردهای فناورانه دانشگاه علم و صنعت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاوردهای فناورانه دانشگاه علم و صنعت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید