اراده ای برای مهار قیمت های سرسام آور تئاتر نیست؟

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، در حالی که مدیرکل هنرهای نمایشی پیش تر از کوشش برای تنظیم سازوکاری جهت تعیین قیمت بلیت تئاترها خبر داده بود، اما تعیین است هنوز اقدامی جدی دراین باره رخ نداده چرا که قیمت بلیت نمایش تازه رضا ثروتی در تالار وحدت مخاطبان زیادی را از دیدن این اثر ناامید نموده است.

اراده ای برای مهار قیمت های سرسام آور تئاتر نیست؟

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، نمایش جنایات و مکافات به کارگردانی رضا ثروتی با حضور بازیگران مطرحی همچون بابک حمیدیان، آتیلا پسیانی، طناز طباطبایی، مهدی سلطانی و مینا ساداتی در کنار پیغام دهکردی، پانته آ پناهی ها، اصغر پیران و بهناز جعفری از 19 خرداد روی صحنه می رود و بر اساس اعلام سایت فروش، بلیت های دو روز دوشنبه و سه شنبه به طور کامل فروش رفته است.

همچنین اگر بخواهید برای خرید یا رزرو بلیت در یکی از روزهای باقی مانده تا خاتمه هفته اقدام کنید تعداد زیادی بلیت باقی نمانده و گویا همگی به فروش رفته اند.

اما نکته جالب توجه قیمت بلیت هاست که در سایت فروش فقط کف آن یعنی 80 هزار تومان مشخص شده و بالاترین قیمت قابل مشاهده نیست، مگر اینکه در پروسه خرید جایگاه موردنظر را انتخاب کنید و آن وقت است که می توان قیمت بلیت ها را دید؛ بالکن سوم 80 هزار تومان، بالکن دوم 85 هزار تومان، بالکن اول 90 هزار تومان و همکف از 100 هزار تومان تا 140 هزار، 160 هزار و…؟!

یکی از مخاطبان وبلاگ پردازش هوشمند طی تماسی از بلیت 250 هزار تومانی برای این نمایش گله کرد و با اشاره به اینکه از دیدن آن منصرف شده این پرسش را عنوان کرد که چرا بلیت یک تئاتر این قدر گران است و حتی هیچ تخفیفی هم برای علاقه مندان در نظر گرفته نشده است؟ البته پشتیبان سایت فروش هم در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان خود که پرسیده بود برای دانشجویان بازیگری تخفیفی وجود دارد یا خیر، گفته است که فعلاً این رویداد تخفیف ندارد.

با این حال با توجه به هزینه های بالای فراوری تئاتر در شرایط فعلی و اینکه احتمالاً نمایش جدید رضا ثروتی هم ویژگی های خاص خود را برای پرهزینه بودن دارد و نیز اجاره روزانه تالار وحدت که ید طولایی در دریافت قیمت های گزاف دارد، شاید نرخ بالای بلیت توجیهاتی داشته باشد اما به هر حال اینکه در یک تالار دولتی این اتفاق بیفتد جای سوال بیشتری دارد و این وضعیت نشان می دهد حتی نظارتی از سوی اداره کل هنرهای نمایشی بر قیمت بلیت ها نیست.

در این میان بیشترین ضرر برای مخاطب علاقه مند به تئاتر و دانشجویی خواهد بود که توان خرید بلیت های گران حتی در 160 هزار تومان را ندارد و تئاتر برایش هر روز تجملاتی تر می گردد.

طبق پیگیری وبلاگ پردازش هوشمند از اداره کل هنرهای نمایشی، پروسه مشخص قیمت در شورای صنفی مربوط در حال طی کردن مراحل اداری و حقوقی است و هنوز این اداره کل به لحاظ قانونی نمی تواند در مشخص قیمت دخالت کند اما مدیریت تالار وحدت می تواند در این باره اعمال نظر کند.

وبلاگ پردازش هوشمند پیگیر تماس با مسوولان تالار وحدت پیرو این قیمت ها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اراده ای برای مهار قیمت های سرسام آور تئاتر نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اراده ای برای مهار قیمت های سرسام آور تئاتر نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید