استراتژی چهارگانه دبیرخانه کمیسیون انجمن های علمی گروه علوم پزشکی اعلام شد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه علوم پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به سیاستهای کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی مبنی بر عدم افزایش بی رویه تعداد انجمن ها و متمرکز کردن انجمن های منشعب از یک رشته مادر، اقدامات این دبیرخانه طی یک سال گذشته را برشمرد.

استراتژی چهارگانه دبیرخانه کمیسیون انجمن های علمی گروه علوم پزشکی اعلام شد

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، دکتر سیدجلیل حسینی با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط این دبیرخانه طی یکسال گذشته اظهار کرد: ارتقا و سالم سازی روند انجمن های علمی، استراتژی توانمندسازی کارشناسی انجمن های علمی، بین المللی سازی واقعی انجمن ها و واگذاری امور به انجمن های علمی از برنامه های در دست اقدام دبیرخانه کمیسیون انجمن های پزشکی طی این مدت بوده است.

حسینی با اشاره به برگزاری دوره ای مجامع عمومی و فوق العاده انجمن ها اضافه نمود: اطلاعات به روز شده انجمن ها و اخبار دبیرخانه کمیسیون در سایت کمیسیون بارگذاری شده است که طی آن ارتباط نزدیک بین دبیر کمیسیون و رؤسای انجمن ها و کارشناسان دبیرخانه با منشی های انجمن ها برقرار شده است.

وی با اشاره به این که تا به حال 35 انجمن گروه پزشکی انتخابات خود را به صورت الکترونیک برگزار نموده اند، توضیح داد: حدود 40 درصد انجمن ها برگزاری انتخابات الکترونیک را در مجامع فوق العاده خود به تصویب رسانده اند و این موضوع با همت و دقت هرچه تمام در بین انجمن های دیگر پیگیری می گردد.

حسینی با اشاره به تشکیل کمیته های اخلاق حرفه ای در انجمن ها، حضور ناظرین دبیرخانه (اعضای هیأت مدیره انجمن ها) را در مجامع عمومی و فوق العاده انجمن ها را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: سیاست کلی کمیسیون انجمن های پزشکی عدم افزایش بی رویه تعداد انجمن ها و همگرایی و هم افزایی انجمن های منشعب از یک رشته مادر در یک انجمن است که بر این اساس سعی کردیم از تشکیل چندین انجمن در یک رشته جلوگیری گردد و به طور کلی همگرایی خوبی در همکاری بین رشته ای را ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر وجود انجمن های بین رشته ای اضافه نمود: در خصوص این که یک انجمن بین رشته ای چگونه ایجاد گردد که انجمن های مادر مرتبط به هم در آن نقش داشته باشند، به مدلی دست یافتیم که مراحل تصویب آن صورت گرفته و به زودی ابلاغ می گردد.

دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی اظهار کرد: در سه ماه آینده جلساتی را در خصوص کمیته های انتخابات انجمن ها و توانمندسازی منشی ها و اعضای هیأت مدیره انجمن های پزشکی برگزار خواهیم کرد.

حسینی موضوع واگذاری امور وزارت بهداشت به انجمن های علمی را مهم ارزیابی و اظهار کرد: امیدواریم فرآیند واگذاری امور را در خصوص انجمن هایی که روند فعالیت هایشان را به طور منظم به پیش می برند، به تدریج اجرایی کنیم.

بر اساس اعلام مفدا، وی با تاکید بر روابط دو سویه بین دبیرخانه کمیسیون و انجمن های علمی پزشکی در جهت همکاری و هماهنگی با وزارت بهداشت توضیح داد: اگر در روند همکاری مسئله ای وجود داشته باشد، به وسیله معاونت درمان و یا سازمان نظام پزشکی آنها را بر طرف می کنیم و کوشش همکاران ما در دبیرخانه کمیسیون انجمن های علمی این است که فلسفه همگرایی رشته ای و تخصصی را حاکم کنیم تا بتوانیم به اهداف مد نظر در پیشبرد برنامه های طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی و اجرای استراتژی های چهارگانه دست یابیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استراتژی چهارگانه دبیرخانه کمیسیون انجمن های علمی گروه علوم پزشکی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراتژی چهارگانه دبیرخانه کمیسیون انجمن های علمی گروه علوم پزشکی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید