افزایش 97 درصدی بازدید گردشگران خارجی از موزه های اردبیل

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از افزایش 97 درصدی بازدید گردشگران خارجی در هفت ماه اول امسال اطلاع داد.

افزایش 97 درصدی بازدید گردشگران خارجی از موزه های اردبیل

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند به نقل از ایسنا، نادر فلاحی در جمع وبلاگ پردازش هوشمند با بیان این مطلب اضافه کرد: در نیمه اول امسال 381 هزار و 710 نفر از موزه ها بازدید کردند که از این تعداد 10 هزار و 872 نفر گردشگر خارجی و 370 هزار و 838 نفر گردشگر داخلی است.

وی با بیان اینکه در هفت ماه نخست سال گذشته در مجموع 270 هزار و 725 نفر از موزه های استان بازدید نموده بودند، ادامه داد: از این تعداد پنج هزار و 516 نفر بازدیدکننده خارجی و 265 هزار و 209 نفر بازدیدکننده داخلی بود.

به گفته فلاحی استان اردبیل بواسطه تاریخ باستانی خود دارای مکان های تاریخی بی شمار از جمله موزه و گنجینه می باشد. مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی معروف ترین اثر تاریخی اردبیل می باشد که موزه این شهر نیز در آن واقع است.

استان اردبیل دارای هشت موزه شامل موزه باستان شناسی، صنایع دستی، مردم شناسی، چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، موزه صارم السلطنه شهرستان نمین، موزه باستان شناسی شهرستان نیر، موزه باستان شناسی شهرستان مشگین شهر و موزه باستان شناسی خلخال است.

منبع: همشهری آنلاین

به "افزایش 97 درصدی بازدید گردشگران خارجی از موزه های اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 97 درصدی بازدید گردشگران خارجی از موزه های اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید