معرفی جاذبه های گردشگری ایران؛ فناوری های نوین به کمک آمد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، یک شرکت خلاق با استفاده از فناوری های نوین توانسته است، جلوه های هنر و معماری کهن ایرانی را به جهانیان معرفی کند.

معرفی جاذبه های گردشگری ایران؛ فناوری های نوین به کمک آمد خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ پردازش هوشمند، محمد یاری مدیرعامل شرکت خلاق پایدار میراث آرکا گفت: به صورت ساده، فعالیت این شرکت بر روی معرفی میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری ایران با استفاده از فناوری های نوین متمرکز است. میراث فرهنگی در مقابل بلایای طبیعی و خطا های انسانی می تواند آسیب پذیر باشد، به همین دلیل، این شرکت با استفاده از فناوری های نوینی، چون فتوگرامتری، پهپاد فتوگرامتری، اسکن لیزر، عکاسی گیگاپیکسلی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و پرینت سه بعدی در تلاش است تا میراث این مرز و بوم را به میراثی پایدار تبدیل کند و در راستای توسعه پژوهش در حوزه مطالعات ایران قدم بردارد.

مدیرعامل شرکت خلاق پایدار میراث آرکا، در ادامه گفت: این شرکت خدمات بسیار متنوعی ارائه می دهد، مثلاً در صورتی که یک باستان شناس قصد کاوش در یک محدوده خاص را داشته باشد، ما آن منطقه را برای وی نقشه نگاری می کنیم. یا یک گنبد قدیمی را برای یک بازسازی کار، مستندنگاری می کنیم.

این فعال حوزه صنایع نرم و خلاق همچنین افزود: ما با حضور در یک موزه، یک شئی موزه ای را با استفاده از فناوری های نوین به صورت سه بعدی، تصویرسازی می کنیم. بدین ترتیب، مخاطب می تواند تجربه بصری بسیار باکیفیت تری از بازدید مجازی داشته باشد. تولید محتوا از ذخایر فرهنگی کشور، بر اساس ذخایر مردم و نمایش آن در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، یک ضرورت است که برای شناساندن بهتر میراث فرهنگی با ارزشمان به جهانیان باید به آن اهتمام داشته باشیم.

یاری ضمن توضیح جزئیات فنی کار های انجام گرفته توسط این مجموعه خلاق، بیان نمود: این شرکت همچنین یک پلاتفرم با نام آرکابوم تدوین کرده است که در آن دو نوع محتوای رایگان و بهادار، عرضه می شود، علاقه مندان میراث فرهنگی می توانند تصاویر بسیار باکیفیت و پیکسلی آثار باستانی را به صورت رایگان مشاهده کنند و متخصصان نیز برای دریافت محتوای تخصصی تر، مبلغی را پرداخت می کنند.

به گفته وی، ایجاد یک گالری مجازی از فرش های نفیس تاریخی و تصویربرداری از 20 اثر موزه ای برای یونسکو و موزه ملی، از جمله برخی پروژ های دیگر انجام گرفته توسط این مجموعه است. همچنین با استفاده از پرینت سه بعدی نمونه ای کوچک تر از آثار موزه ای تولید می شود و به عنوان سوغات به گردشگران عرضه می شود. بی شک فناوری، نقشی کلیدی در توسعه گردشگری در ایران دارد و شرکت های خلاق نیز در این بین، صاحب یک نقش بسیار مهم و محوری هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "معرفی جاذبه های گردشگری ایران؛ فناوری های نوین به کمک آمد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های گردشگری ایران؛ فناوری های نوین به کمک آمد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید