با خاطیان برداشت غیرقانونی از حبله رود و سد نمرود برخورد می شود

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، شریفی نژاد از نظارت بر برداشت از حق آبه حبله رود و سد نمرود به صورت متوازن با هدف جلوگیری از قانون شکنی خبر داد.

با خاطیان برداشت غیرقانونی از حبله رود و سد نمرود برخورد می شود

به گزارش گروه استان های وبلاگ پردازش هوشمند از سمنان، علیرضا شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در جلسه بررسی مسائل حوزه آب کشاورزی گرمسار و آرادان بر رعایت توزیع متوازن حق آبه رودخانه حبله رود و سد نمرود به کشاورزان گرمساری و آرادانی کشاورزان تاکید کرد و گفت: تیم مشترک استانی و ملی برای رعایت حقوق کشاورزان تشکیل شده است و از برداشت های غیرقانونی جلوگیری می شود.

شریفی نژاد اضافه نمود: اعتبارات لازم برای تکمیل طرح آبرسانی 32 کیلومتری آب شرب و کشاورزی به گرمسار تخصیص بافته و اقدامات اجرایی نیازمند هماهنگی های کشوری است که به زودی رقم میخورد.

اردشیر مطهری کننده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی هم از برخورد با خاطیان استفاده غیرقانونی از حق آبه حبله رود و سد نمرود خبر داد و گفت: با افرادی که با برداشت های غیر قانونی و مصارف شخصی در بالا دست، حقوق مردم گرمسار و آرادان را تضییع می کنند باید برخورد شود.

مطهری گفت: با توجه کاهش میزان بارندگی، برای پیشگیری از آثار خشکسالی در بخش کشاورزی، 60 میلیون متر مکعب آب به صورت مازاد از سد نمرود رها سازی شد.

او هم چنین از آغاز فاز نخست عملیات اجرایی لوله گذاری آب شرب گرمسار خبر داد و پیش بینی کرد که تا سال 1401 این طرح تکمیل می شود.

کننده مردم گرمسار در مجلس هم چنین از قرار گرفتن طرح فاضلاب گرمسار در ردیف بودجه ملی با اعتبار اولیه 50 میلیارد ریال خبر داد.

حجت الا اسلام سید علی رضا آرامی امام جمعه گرمسار هم خواستار توجه بیشتر مسئولان به حوزه تامین آب کشاورزی این شهرستان شد و گفت: آب مورد نیاز زمین های کشاورزی گندم و جو در گرمسار و آرادان از رودخانه حبله رود و سد نمرود تامین می شود که توزیع متناسب در این حوزه، تولید گندم و جو در این شهرستان را رونق میبخشد که نقش به سزایی در تامین قوت قالب مردم دارد.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "با خاطیان برداشت غیرقانونی از حبله رود و سد نمرود برخورد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خاطیان برداشت غیرقانونی از حبله رود و سد نمرود برخورد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید