18 استان کشور درگیر خشکسالی، دانشگاه ها به حفظ آب یاری نمایند

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، ابوالفضل حسن بیگی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سومین همایش ملی علوم زیستی در دانشگاه واحد دامغان ضمن بیان اینکه خشکسالی نه تنها سمنان بلکه 18 استان کشور را تهدید می نماید، ابراز داشت: دانشگاه ها با به کارگیری علوم و فنون جدید می توانند ضمن پیشگیری از مهاجرت ایرانی ها به سایر سرزمین ها به تأمین منابع آب بسیار یاری نمایند.

18 استان کشور درگیر خشکسالی، دانشگاه ها به حفظ آب یاری نمایند

وی ضمن بیان اینکه نقش دانشگاه ها در تأمین و حفظ منابع آب کشور غیر قابل انکار است، افزود: در شرایطی که بیش از 100 واحد آموزشی در کشور نبود امروز به جایگاهی رسیدیم که از نظر واحدهای دانشگاهی بسیار غنی هستیم لذا می بایست این سرمایه های ارزشمند را در راستا درست راهنمایی کرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس ضمن بیان اینکه با مشارکت شرکت های دانش بنیان و برخورداری از منابع و فضا و نیروی انسانی می توان نیازهای کشور را رفع کرد، ابراز داشت: دانشگاه ها مهد فراوری علم هستند و می بایست در شرایط خشکسالی و کمبود منابع آبی این مراکز آموزشی در کنار دولت قرار گیرند و به حفظ منابع آب موجود یاری نمایند.

حسن بیگی بابیان اینکه انتقال آب دریای خزر با کمترین تبعات زیست محیطی انجام خواهد شد، توضیح داد: در بعضی رسانه ها خزر را با ارومیه قیاس می نمایند که از نظر وسعت، ابعاد و محل قرارگیری به هیچ وجه قابل قیاس نیستند و دغدغه های زیست محیطی را نخواهد داشت.

وی ضمن بیان اینکه باوجود آب در استان های کویری می توان شاهد شکوفایی کشور باشیم، افزود: در بخش پسته اقدامات خوبی در دانشگاه دامغان صورت گرفت که انتظار می رود با توجه به در اختیار داشتن 120 هکتار زمین در حوزه زیست محیطی، فراوریات گلخانه ای، صنعت و اقتصاد بتواند از نیروی انسانی و امکانات به نحو مطلوب استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "18 استان کشور درگیر خشکسالی، دانشگاه ها به حفظ آب یاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 استان کشور درگیر خشکسالی، دانشگاه ها به حفظ آب یاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید