برگزاری عصری با رومن پوئرتولاس

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، نشست نقد آثار رومن پوئرتولاس با عنوان عصری با رومن پوئرتولاس برگزار می گردد.

برگزاری عصری با رومن پوئرتولاس

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، این نشست با حضور احسان رضایی، سمیه نوروزی و ابوالفضل الله دادی ساعت 16:30 روز سه شنبه (دهم دی ماه) در مرکز فرهنگی شهر کتاب (واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم) برگزار می گردد.

در معرفی رومن پوئرتولاس عنوان شده است: پوئرتولاس در 1975 در مون پلیه به دنیا آمد. پدر و مادر او هر دو نظامی بودند و همین امر سبب شد که در کشورهای گوناگون اروپا زندگی کند. او همیشه در آرزوی کارآگاه شدن بود و با آن که به درجه ستوانی رسید اما هرگز نتوانست آرزویش را محقق کند. به خاطر تجربه ای که در ژاندارمری فرانسه به دست آورد افزون بر نویسندگی کارشناس مهاجرت های غیرقانونی نیز شد. سفرهای او در جوانی و آشنایی اش با پدیده مهاجرت غیرقانونی و اقلیت ها بخش سترگی از مضامین رمان های او را دربر می گیرد.

رمان همه تابستان بدون فیسبوک بیش از آن که داستانی جنایی باشد ادای دینی است به تاریخ ادبیات دنیا و شاهکارهای بزرگی که نویسنده های محبوب مان برای ما نوشته اند. او در این کتاب رمان های بزرگی را که احتمالا همه ما آن ها را خوانداه ایم از زاویه دیگری به تصویر می کشد و البته در این راه از شوخی با نویسندگان بزرگ ابایی ندارد.

سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود، ناپلئون به جنگ داعش می رود، دخترکی که ابری به بزرگیِ برج ایفل را بلعیده بود و همه تابستان بدون فیسبوک آثاری از رومن پوئرتولاس، نویسنده فرانسوی است که با ترجمه ابوالفضل الله دادی توسط نشر ققنوس منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری عصری با رومن پوئرتولاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری عصری با رومن پوئرتولاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید