تشکیل جلسه کمیته راهبری گردشگری سلامت آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، به منظور آنالیز مسائل موجود و دست یابی به راهکارها، اولین جلسه کمیته راهبری گردشگری سلامت استان آذربایجان غربی در سال 97 برگزار گردید.

تشکیل جلسه کمیته راهبری گردشگری سلامت آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، اولین جلسه کمیته راهبری گردشگری سلامت استان آذربایجان غربی با هدف آنالیز چالش ها و مسائل موجود و دستیابی به راهکارهای موثر برای برون رفت از آن ، روز گذشته 24 مهر 97 با حضور تعدادی از فعالان گردشگری و مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان تشکیل شد.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت گفت: رونق یافتن گردشگری سلامت باعث گردش مالی قابل توجهی برای استان می گردد که در آن همه افراد و نهادهایی که به نوعی با صنعت گردشگری مرتبط هستند از قبیل آژانسها ، بیمارستان ها، محل حمل و نقل ، مراکز اقامتی و نیروهای خدماتی غیره منتفع شوند.

او با اشاره به مسائلی که برسر راه این حوزه گردشگری وجود دارد اضافه نمود: باید مسائل و معضلات موجود شناسایی و احصاء گردد و برای برطرف آن، راهکارهای موثر اندیشیده و پیاده گردد و از ظرفیت های قانونی بهره ببریم و برای این منظور ، همکاری همه ارگان ها و دستگاههای اجرایی ذی ربط لازم و لازم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: بخش خصوصی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری باید انتظارات خود را مطرح نمایند و راهکارهایی را رای حل و برطرف مسائل پیش رو ارائه دهند تا با همکاری دو جانبه بخش خصوصی و دولتی بتوانیم وضع موجود را اصلاح و در راستا پیشرفت قرار دهیم.

یکی از پیشنهادات ویژه ای که در این جلسه مطرح شد، تهیه اپلیکیشن مخصوص گردشگری سلامت استان است که در آن تمام اطلاعات مربوط به درمان ، اقامت ، ترانسفر ، خدمات درمانی ، هزینه ها و غیره در آن درج شده باشد و این اپلیکیشن توسط کنسولگری های ایران در کشورهای همسایه در اختیار گردشگران درمانی قرار گیرد و گزینه ها و موارد انتخابی آنها توسط همین نرم افزار به آژانس و کارگزارانرسمی گردشگری سلامت منتقل گردد.

با توجه به اهمیت موضوع گردشگری سلامت با، اجماع نظر حاضران در این جلسه مقرر شد تا با اطلاع رسانی و انتقال مسائل و مسائل موجود به دستگاههای ذی ربط ، از مسئولان این نهادها دعوت گردد تا در نشستهای تخصصی بعدی، راهکارهای موثر و قانونی برای حذف موانع گردشگری سلامت استان که مهمترین آن وجود دلالان و بعضی مراکز درمانی همسو با منافع شخصی است ،اندیشیده و اجرایی گردد.

منبع: میراث آریا

به "تشکیل جلسه کمیته راهبری گردشگری سلامت آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل جلسه کمیته راهبری گردشگری سلامت آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید