جبهه النصره به پایان خود نزدیک شده است؟

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، ایرنا نوشت: روزنامه سوری الوطن امروز (یکشنبه) به نقل از منابع آگاه نوشت: بر اساس توافق به عمل آمده میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در سه شنبه گذشته در مسکو، گروه تروریستی جبهه النصره ظرف هشت روز آینده به طور کامل منحل خواهد شد.

جبهه النصره به پایان خود نزدیک شده است؟

بر اساس این گزارش، هم اکنون آتش بس شکننده ای در جبهه های نبرد در حومه جنوب شرق ادلب حکمفرما است. این آتش بس سپیده دم دیروز (شنبه) برقرار شد و ارتش سوریه پایبندی خود را به آن بیان نمود، اما شبه نظامیان مخالف وابسته به ترکیه مدعی شدند که در جریان این آتش بس قرار نداشته اند.

ارتش سوریه ظرف چند روز اخیر توانست به پیشرفت قابل توجهی دست یابد و شماری از شهرک ها و تپه های پیرامون این استان را از دست تروریست ها آزاد کند.

یک مقام نظامی در جبهه های نبرد در جنوب شرق ادلب در مصاحبه با الوطن گفت: ارتش سوریه به آتش بس پایبند ماند و جنگنده ها و توپخانه از دیروز از هدف قرار دادن مواضع تروریست ها خودداری کردند. تروریست ها به دنبال از دست دادن مواضع مهم خود به ویژه در منطقه التمانعه و تپه های الحاکمه و شماری از شهرک ها در حومه جنوب شرق ادلب هم اکنون یکدیگر را به مزدوری و خیانت متهم می کنند.

اخبار فاش شده و پیش بینی ها در مورد دستاوردهای نشست سران ترکیه و روسیه در سه شنبه گذشته در مسکو همگی حکایت از آن دارند که بر اساس توافق دو طرف ترکیه باید جبهه النصره را منحل کند و اجرای بندهای توافقنامه سوچی امضا شده در اواسط ژوئیه گذشته بر مبنای شرایط دولت سوریه از سرگرفته شود.

الوطن به نقل از منابع رسانه ای مخالف نزدیک به گروه شبه نظامی به اصطلاح جبهه آزادیبخش ملی مورد حمایت ترکیه نوشت: اردوغان قول داده تا جبهه النصره را به همراه سایر گروه های تروریستی همچون دو گروه حراس الدین و انصار التوحید را در کوتاه ترین مدت زمان ممکن منحل کند.

ارتش سوریه اخیرا پیروز شد حومه شمالی شهر حماه و شهر خان شیخون و مناطق وسیعی از حومه جنوب شرق ادلب را آزاد کرده و بر جاده مواصلاتی میان حماه و حلب دست یابد و مانع از نفوذ گروه های تروریستی به مناطق آزاد شده شود.

ارتش سوریه بیان نمود که در صورتی به آتش بس کنونی پایبند خواهد ماند که گروه های تروریستی نیز به آن متعهد باشند و در غیر این صورت عملیات نظامی خود را به سمت دو شهر معره النعمان و سراقب ادامه خواهد داد.

منابع آگاه در گفت وگو با الوطن پیش بینی کردند که جبهه النصره بار دیگر زیر بار تعهدات ترکیه نخواهد رفت و آنکارا با گروه های تروریستی وابسته به خود سهل انگارانه برخورد خواهد کرد و همانند گذشته نخواهد توانست به تعهداتش عمل کند و در نتیجه ارتش سوریه با در اختیار دریافت میدان نبرد همچون گذشته روند جنگ را به نفع خود پیش خواهد برد.

23311

منبع: خبرآنلاین

به "جبهه النصره به پایان خود نزدیک شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبهه النصره به پایان خود نزدیک شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید