روسیه مجذوب کننده و دیدنی را از دست ندهید

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، روسیه عظیم ترین کشور جهان است. از لحاظ آب و هوا روسیه جاذبه هایی دارد که در هیچ جای دیگر جهان نمی توان آن ها را مشاهده کرد. پس اگر قصد ماجراجویی دارید و در عین حال به تاریخ و هنر علاقمندید پیشنهاد مجله دورو نزدیک سفری به کشور روسیه است. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

روسیه مجذوب کننده و دیدنی را از دست ندهید

سنت پترزبورگ، روسیه

یکی از مهم ترین شهرهای شوروی سابق سنت پترزبورگ است. سنت پترزبورگ دومین شهر عظیم و پرجمعیت این کشور به شمار میرود و از منظر گردشگری هم اهمیت بسیاری دارد. بسیاری از مردم این شهر را با نام لنینگراد می شناسند. اما بیشتر آن ها ترجیح می دهند نام اصلی آن یعنی سنت پترزبورگ را به کار ببرند. سنت پترزبورگ در سال 1703 به وسیله تزار عظیم روسیه ساخته شد. این شهر روزگاری اسم مرکز سلطنتی روسیه هم را داشته است. هم اکنون هم اسم مرکز فرهنگی روسیه به این شهر تعلق دارد. به علت وجود یک شاهراه آبی از این شهر که به دریای بالتیک ختم می گردد، سنت پترزبورگ مقصد بسیاری از کشتی های تفریحی اروپایی است. سالیانه گردشگران زیادی به این شهر سفر می نمایند. این شهر بناهای زیبا و معماری بسیار غنی دارد.

مسکو

مسکو مهم ترین شهر روسیه و مرکز آن است. البته اهمیت این شهر تنها به دلایل سیاسی نیست. تاریخ، هنر و فرهنگ به این شهر جلوه بی نظیری داده اند. وجود ساختمان های رنگارنگ و معماری منحصربفرد مسکو را به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل نموده است. مسکو با 12 میلیون نفر جمعیت یکی از شهرهای عظیم جهان هم به شمار میرود. میدان سرخ یکی از مکان های مشهور و پربازدید این شهر به شمار میرود. این میدان یکی از عظیم ترین میدان های جهان است. مجسمه های بسیار عظیم از لنین و استالین که دو شخصیت تاثیرگذار در تاریخ و سیاست روسیه هستند هم در این میدان به چشم می خورد. کاخ کرملین هم که مرکز تبادلات سیاسی روسیه به شمار میرود با معماری خاص خود از جاذبه های گردشگری شهر مسکو است.

کازان

کازان رو با نام استانبول روسیه هم می شناسند. این شهر به علت واقع شدن در مرزهای غربی و نزدیکی به اروپا محلی است که فرهنگ آسیایی و اروپایی باهم تلاقی می نمایند. این شهر بسیار زیبا و مجذوب کننده است. کلیساهای مختلف با معماری شاهکار کشور در این شهر به چشم می خورند. بعلاوه آسمان خراش های زیادی در این شهر وجود دارند که خط آسمان و زمین را از یکدیگر تفکیک می نمایند. این شهر از لحاظ کیفیت زندگی بعد از مسکو و سنت پترزبورگ قرار می کیرد. در این شهر یک کاخ عظیم وجود دارد که به کرملین کازان مشهور است. البته امروزه تنها خرابه هایی از این بنا باقی است چرا که شخصی به نام ایوان طی یک حمله به این شهر این کاخ را تا حدود زیادی نابود نموده است. کازان بعلاوه دارای یک خیابان به صورت پیاده رو است که مرکز خرید اصلی آن به شمار میرود.

سوچی

سوچی یکی از مهم ترین اقامتگاه های زمستانی برای انجام ورزش های زمستانی در جهان را دارد. این شهر ساحلی در کنار دریای سیاه آرمیده است و همانند مرواریدی در صنعت گردشگری روسیه می درخشد. سوچی در سال 2014 میزبان المپیک زمستانی بود. این اتفاق باعث شد تا این شهر بیش از پیش به جهان شناسانده گردد. البته این تنها جاذبه سوچی نیست. در این شهر می توان منطقه های با آب وهوای نیمه گرمسیری پیدا کرد. در این منطقه ها سواحلی آفتابی و زیبا وجود دارند که برای گذران یک تعطیلات عالی بسیار بی نظیر و کامل به نظر می رسند.

گلدن رینگ (حلقه طلایی)

حلقه طلایی از تعدادی از شهرهای روسیه ساخته شده است که خارج از مسکو قرار گرفته اند. این شهرها با داشتن با غ های زیبا، معماری خاص و طبیعت بی نظیر در مجموع پکیجی کامل از روسیه را به گردشگران این کشور ارائه می دهند. این منطقه یکی از قدیمی ترین نقاط کشور هم هست. سالیانه گردشگران زیادی جذب گلدن رینگ می شوند. کلیساهای زیبا، نیایشگاه ها و دژهای محکم این منطقه تنها بخشی از جاذبه های گردشگری آن هستند.

در این مقاله با ذکر چندین نقطه از روسیه سعی بر آشنا کردن شما با کشور پهناور داشتیم. امیدواریم که از این مطالب نهایت لذت و استفاده را برده باشید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "روسیه مجذوب کننده و دیدنی را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه مجذوب کننده و دیدنی را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید