خجسته در گفت وگو با خبرنگاران: بسیاری از سفر های نمایندگان مجلس خروجی ندارد، ضرورت راه اندازی سایتی برای شفافیت سفر های خارجی وکلای ملت

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، نماینده مردم همدان گفت: معتقدم بسیاری از سفرهای نمایندگان مجلس غیر لازم است و خروجی خاصی ندارند، لذا کمیته ناظر بر سفرهای وکلای ملت باید نظارت خود را افزایش دهد.

خجسته در گفت وگو با خبرنگاران: بسیاری از سفر های نمایندگان مجلس خروجی ندارد، ضرورت راه اندازی سایتی برای شفافیت سفر های خارجی وکلای ملت

امیر خجسته عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی وبلاگ پردازش هوشمند، با اشاره به سفرهای خارجی نمایندگان مجلس، گفت: در سفرهای خارجی نمایندگان مجلس موضوعات مختلفی همچون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مطرح می گردد و این سفرها باید به ضرورت و نه برای تفریح صورت گیرد.

وی اضافه نمود: درست نیست که برخی با بودجه کشور برای تفریح و نه برای رسیدگی به امورات مملکت، به سفرهای خارجی که هزینه های سنگینی دارند، بروند لذا باید از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز کرد.

نماینده مردم همدان توضیح داد: قرار است تا تحقیق و تفحصی از انجام سفرهای نمایندگان مجلس انجام گردد تا معین گردد که آیا سفرها به ضرورت انجام شده و آورده ای برای کشور داشته است، این طرح از سوی آقای پورمختار و چند تن از وکلای ملت طراحی شده است.

خجسته در پاسخ به این سوال که آیا خود نمایندگان درخواست چنین سفرهایی را مطرح می نمایند، اظهار کرد: خیر، معمولا گروه های دوستی پارلمانی از گروه های پارلمانی مجلس ایران برای حضور در کشورشان دعوت به عمل می آورند، برخی مواقع هم نمایندگان مجلس، رئیس پارلمان یا وزرا را به کشورهای مختلف برای انجام مراودات همراهی می نمایند.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر سفرهای وکلای ملت را چه کسی بر عهده دارد، یادآور شد: هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر اساس چارچوبی معین، مشخص می نماید که کدامیک از نمایندگان می توانند به ماموریت کاری بروند.

نماینده مردم همدان در پاسخ به این سوال در صورت مشخص سفرهای نمایندگان از سوی هیئت رئیسه مجلس بنابراین کار کمیته ناظر بر سفرهای خارجی نمایندگان مجلس چیست، ادامه داد: هم کمیته ناظر بر سفرهای نمایندگان و هم هیئت رئیسه بر این سفرها نظارت دارند و در نهایت این هیئت رئیسه است که ضرورت انجام این مهم را مشخص می نماید.

خجسته همچنین درباره ارائه گزارش نمایندگان مجلس پس از بارگشت از سفر، بیان نمود: نمایندگان باید پس از ماموریت های کاری خود، گزارش سفرشان را به هیئت رئیسه مجلس و کمیته مذکور ارائه دهند.

وی تاکید نمود: معتقدم بسیاری از سفرهای نمایندگان مجلس غیر ضروری است و خروجی خاصی ندارند، لذا کمیته ناظر بر سفرهای وکلای ملت باید نظارت خود را افزایش داده و مانع انجام ماموریت های خارجی غیر الزامی شوند.

عضو کمیسیون اصل نودم مجلس در پاسخ به این سوال که چه تعداد از سفرهای نمایندگان غیر ضروری و حاشبه دار بوده است، توضیح داد: از این موضوع اطلاع دقیقی ندارد، اما طرح تحقیق و تفحصی را که کلید زدیم برای این مهم صورت بوده است.

خجسته با اشاره به دلایل انجام تحقیق و تفحص سفرهای نمایندگان، اضافه نمود: گزارش هایی به مجلس پیرامون اینکه بسیاری از سفرهای نمایندگان غیر ضروری و فقط برای افرادی خاص است، به دست آمده، لذا برای پیگیری این مهم این تحقیق در دستور کار نهاده شد.

نماینده مردم همدان با تاکید بر اینکه بحث شفافیت بسیار مهم است تاکید نمود: باید معین گردد نماینده مردم برای چه هدفی به سفر خارجی رفته و چه دستاوردی به همراه داشته اند؛ همچنین ضروری است برای شفافیت سفرهای خارجی نمایندگان سایتی طراحی شده و در این انجا معین گردد که علت سفر نمایندگان چه بوده است.

وی اضافه نمود: نمی دانم چرا عده ای از شفافیت وحشت دارند، با شفافیت است که رانت و باند بازی حذف می گردد و حقوق بیت المال تضییع نمی گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خجسته در گفت وگو با خبرنگاران: بسیاری از سفر های نمایندگان مجلس خروجی ندارد، ضرورت راه اندازی سایتی برای شفافیت سفر های خارجی وکلای ملت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خجسته در گفت وگو با خبرنگاران: بسیاری از سفر های نمایندگان مجلس خروجی ندارد، ضرورت راه اندازی سایتی برای شفافیت سفر های خارجی وکلای ملت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید