درخواست دموکرات ها برای احضار بولتون به جلسات استیضاح در سنا

به گزارش وبلاگ پردازش هوشمند، رئیس اقلیت دموکرات سنای آمریکا در نامه ای به همتای جمهوری خواه خود از وی خواسته مشاور امنیت ملی سابق این کشور را برای ادای شهادت در خصوص پرونده اوکراین گیت به سنا احضار کند.

درخواست دموکرات ها برای احضار بولتون به جلسات استیضاح در سنا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پردازش هوشمند، دموکرات ها در کوشش هستند تا جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا را ملزم نمایند که با تحقیقات در پرونده اوکراین گیت و استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همکاری کند.

به نوشته روزنامه گاردین، چاک شومر رئیس اقلیت دموکرات سنای آمریکا اخیرا در نامه ای به میچ مک کانل رئیس جمهوری خواستار سنا، از وی خواسته بولتون و میک مولوینی سرپرست کارکنان کاخ سفید را برای ادای شهادت در جلسات استیضاح ترامپ، احضار کند.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است روز چهارشنبه استیضاح ترامپ را به رأی بگذارد. در صورتی که این لایحه در مجلس نمایندگان که اکثریتی دموکرات دارد، رأی بیاورد، این لایحه به سنا که اکثریتی جمهوری خواه دارد، ارجاع می گردد. انتظار می رود جلسات سنا برای استیضاح ترامپ ماه آینده میلادی برگزار گردد.

گاردین نوشته است که شومر در نامه خود پیشنهاد نموده جلسات استیضاح سنا، که اصطلاحا از آن با لفظ محاکمات استیضاح یاد می گردد، از روز 7 ژانویه (17 دی) شروع گردد. وی در این نامه همچنین ساختار و قواعد پیشنهادی خود برای نحوه انجام محاکمه استیضاح را مطرح نموده، با این وجود جمهوری خواستار از حالا معین نموده اند که قصد ندارند این محاکمه را به شکل عنوان شده در قوانین، که عملا سناتورها را در صندلی قاضی قرار می دهد، تشکیل دهند.

مک کانل پیش از این با بیان اینکه سنا ترامپ را محکوم نخواهد کرد، گفته است که تمام مراحل برگزاری جلسات را با مشورت با شخص ترامپ طراحی می نماید.

این اولین بار نیست که دموکرات ها کوشش می نمایند تا بولتون را به ادای شهادت در پرونده اوکراین و استیضاح ترامپ وادارند. گفته می گردد وی در محافل خصوصی از عملکرد ترامپ و رودی جولیانی وکیل شخصی او که ساخت و پاخت با اوکراین برای بدنام کردن جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری را پیش می برده، انتقاد نموده است. با این وجود، وی تا به امروز از اظهار نظر عمومی در این مورد خودداری نموده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "درخواست دموکرات ها برای احضار بولتون به جلسات استیضاح در سنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست دموکرات ها برای احضار بولتون به جلسات استیضاح در سنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید